מסלול פסאז'ים וארט נובו ברובע השני פריז

הרובע השני של פריז הוא קטן ומיוחד. יש בו גינות קסומות, רחובות היסטוריים, ספרייה הכי יפה בפריז וגם פסאז'ים שכיף לשוטט בהם. הרשו לי להציע לכם מסלול טיול מהנה במיוחד באזור. אתם לא תצטערו

פסאז'ים ופצצות ברובע השני

את הסיור שלנו נתחיל ביציאה מתחנת מטרו Quatre septembere לטובת מי שמגיע ברכבת. נחצה את הכביש ונתבונן על הקיר ממול לבית הקפה la bombe שמרמז מה התרחש כאן. על הקיר נראה חורים גדולים שמעולם לא תיקנו אותם. הסיבה לכך היא שכמו שהשלט בקיר מספר, כאן בתאריך 30/1/1918 נפלה פצצה ממטוס גרמני בתקופת מלחמת העולם הראשונה.

עכשיו נחצה בחזרה ונלך שמאלה כ 50 מטרים ונרים את הראש. ממולנו נמצא בניין le centorial עם חזית נפלאה ומפוסלת. אחד המבנים היפים בפריז ללא ספק. בפנים הבניין מאכלס הנהלת בנק והכניסה היא לעובדים בלבד, אם תרצו ניתן להכנס עד דלפק הכניסה למבט חטוף לתוך הבניין. דרך אגב סיפרתי לכם שתחנת מטרו זו השתתפה בסרט "התייר" עם אנג'לינה ג'ולי וג'וני דפ? כאן אנג'לינה נעלמת למשטרה כאשר היא נכנסת בדיוק כשכולם יוצאים.

מסלול פסאז'ים, מסלול פסאז'ים וארט נובו ברובע השני פריז
le centorial paris צילום: ניר יבלונקה

פסאז' choiseul וגלרי ויויאן

עכשיו נלך ברחוב choiseul כאשר בסופו נראה את הכניסה לפסאז' שנושא את שמו. בפנים תמצאו מסעדות, חנויות אמנות ותכשיטים, ספרים ועוד. מסעדת אלמה של שף ישראלי מומלצת במיוחד עם קינוחים שווים! נצא מצידו השני ונפנה שמאלה לעוד פסאז' שנחשב לידוע והמצולם מכולם וזהו כמובן גלרי ויויאן. אל תדאגו לא שכחתי את הספרייה הלאומית אנחנו עוד נגיע אליה. הסתובבו בפסאז', התפעלו מרצפת הפסיפס המשופצת, גג הזכוכית שמפיץ אור, חנויות הספרים וגם תוכלו לשבת לכוס יין בבר היין המעולה שנמצא בפנים. גלרי ויויאן מתחבר גם לגלרי קולבר שם נמצא המכון הלאומי לתולדות האמנות. אתם מוזמנים להתרשם מכיפת הזכוכית, רצפת השיש ופסל הברונזה "אורידיקה והנחש" העתק של פסל השיש המקורי של שארל-פרנסואה לבוף שנמצא במוזיאון הלובר

מסלול פסאז'ים, מסלול פסאז'ים וארט נובו ברובע השני פריז
פריז מופצצת-צילום ניר יבלונקה

לואי ה-14 ואנג'לינה ג'ולי

נצא מהיכן שנכנסנו ושוב נפנה שמאלה לכיכר הניצחון שם מתנוסס בגאון פסלו של לואי ה-14 מאת בוסיו. הפסל משנת 1828 מציג את המלך כקיסר רומי ומחליף פסל עתיק יותר שנהרס במהפכה הצרפתית. האדריכל המפורסם מנסארט תיכנן את הכיכר מחדש בשנת 1685 שהיום נמצאים בה חנויות יוקרה ונדל"ן משובח. חפשו את דלת העץ הגדולה ברחוב vide gousset מספר 4. מכאן יוצאת אנג'לינה ג'ולי בתחילת הסרט "התייר" מביתה כאשר היא נתונה למעקב צמוד ומשם ממשיכה ברחובות העיר.

נמשיך ישר ברחוב הראשי אטיין מרסל עד מספר 20 שם נראה מבנה די מוזר ולא שייך. זהו מגדל ג'ון חסר הפחד tour jean sans peur. ג'ון דוכס בורגונדי (1371-1419) התגורר כאן באוטל דה בורגון שזהו השריד האחרון שלו וניתן לבקר בו ולחוש את החיים בימי הביניים. הכניסה בתשלום סמלי.

נמשיך ונגיע לצומת עם רחוב טורביגו, נרים את הראש ונראה ציור קיר שנקרה Trompe l'œil- אשליה אופטית. ציור זה שמכסה 300 מ"ר הוא יצירתו של פאביו ריטי האיטלקי שנפטר בשנת 2020. רואים למטה את הפסנתרן? זהו גלן גולד הקנדי והכנר הוא לא אחר מאשר יהודי מנוחין.

ממשיכים ברחוב טורביגו לרחוב פאלסטרו מספר 3 שם נמצא את הכניסה ל Passage du Bourg l'Abbé שאורכו 47 מטרים. קצת מנומנם ואין לו הרבה להציע מלבד 2 הפסלים היפים בכניסה שמסמלים תעשייה ומסחר וכמה חנויות בפנים. כאשר נצא ממנו נגיע לאחיו הגדול Passage du Grand Cerf או בעברית מעבר הצבי הגדול, ולמרות שהוא פחות ידוע הוא אחד הגדולים והיפים בעיר 117 מטר אורכו. תענוג לגלות את פריז.

פליקס פוטין וקהיר בפריז

נצא ימינה ברחוב Dussoubs עד מספר 28 שם נראה קיר מקושט שנקרא Mur des vents קיר הרוחות. ננמשיך ישר עד לרחוב הראשי Réaumur ונפנה ימינה עד מס 63 כאן נמצא בית שאני אוהב במיוחד ושמו immeuble Cathédrale- בניין הקתדרלה. שימו לב לפרטים הקטנים כמו השעון ו 12המזלות שמגולפים באבן. נמשיך למספר51, כאן נראה את המשרד הראשי של חנויות פליקס פוטין, דוגמא נהדרת לארט נובו.

ממול במספר 82 נמצא עוד דוגמא אדריכלית נהדרת וזהו בניין הכלבו בראומר À Réaumur. ז'אן-בטיסט גוברט-מרטין פותח כאן בשנת 1897 בית כלבו ענק שיגיע בשיאו ל 6000 מ"ר! שימו לב לשעון שנותר עשוי פסיפס פוליכרומי בסגנון ארט דקו, שהואר בלילה והאיר את שם הכלבו.

נמשיך ישר לשדרת סבטטופול מספר 119 ונכנס לעוד פסאז' ושמו Passage du Ponceau- מעבר הגשר. שמו ניתן לו כי מגשר קטן שעבר מעל תעלת ביוב פתוח שכבר כוסה ולא קיים. עוד פינה לא מוכרת ברובע השני. נצא ונכנס ישר בצד השני לפסאז' קהיר שמתפצל לשניים ואורכו הכללי 360 מטר. כאן תמצאו בעיקר חנויות בדים ובגדים זולים מהמזרח התיכון בלי שום אטרקציות מיוחדות, בשבת- ראשון סגור. מי שרוצה לוותר יכול לגשת ישר ליציאה שהיא הנקודה הבאה שם נמצאת החזית המעניינת. המעבר נפתח בסוף 1798 במהלך מסע נפוליאון במצרים, ומכאן שמו, כמו גם עיטור החזית שלו. נראה עיטור שלוש דמויות של האלה חתור, הניתנות לזיהוי על ידי אוזני הפרה שלה. המעבר נקרא בתחילה "מעבר של יריד קהיר".

מסלול פסאז'ים, מסלול פסאז'ים וארט נובו ברובע השני פריז
Galerie Vivienne paris

פריצת הארט נבו ברובע השני פריז

נצא לרחוב Rue d'Aboukir ונחזור לרחוב Rue Réaumur ונתבונן בחזיתות הבניינים במספרים 118, 124, 126, 130  ,132. מי שאוהב ארכיטקטורה ימצא כאן שילובים מדהימים של אבן וברזל בסגנון הארט נובו שפרץ בשנים 1890-1910.

המשיכו ישר עד שתגיעו לכיכר הבורסה שם נמצא Palais Brongniart בניין הבורסה מהמאה ה-19, שנפתח בשנת 1826. כיום מקום כנסים ואירועים. ניקח שמאלה לרחוב ויויאן עד שנגיע לספרייה הלאומית של צרפת- רישלייה. אל תוותרו על ביקור במקום וגם במוזיאון שנפתח לאחרונה אחרי שיפוץ מסיבי של הבניין.

כאשר נסיים אפשר לצאת מרחוב רישלייה ולשבת בגינת לובואה המקסימה למנוחה שאותה הרווחנו ביושר.. 

אורך מסלול: 4 ק"מ.

משך מסלול כולל ספרייה ומוזיאון: 4 שעות.

נהניתם מהכתבה? כנסו למסלול טיול רובע 13

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים לקריאה

הרשמו לעדכונים שלנו על כל מה שחם בפריז

תוכלו להפרד מהרשימה בכל עת. אנו לא שולחים דואר זבל ולא נעביר את פרטיכם לאף גורם אחר !

כתיבת תגובה

מלונות ודירות במחירים משתלמים בצרפת:

Booking.com

שתפו עם חברים ומשפחה

https://www.paristhroughthelens.com/?p=1806