אוטל מרואה פריז- הצצה לאחוזת פאר מהאימפריה השנייה

הכל התחיל בשיטוט ברובע השמיני

ברובע השמיני בלב פריז, שוכן לו במיקום אידיאלי בין שדרת פרנקלין רוזוולט לגראנד פאלה המפואר, מקום יוצא דופן: Hôtel Le Marois אוטל לה מרואה – בית צרפת אמריקה.

בפעם הראשונה שהגעתי לשם בעקבות מידע מקדים שהאף שלי נתן לי המקום היה בשיפוצים והמדרגות היו תפוסות ע"י פיגומים כחלק משחזור ושיפוץ האחוזה. בפעם השנייה שהגעתי באוקטובר 2019 לא נתתי סיכוי רב לביקור במקום, בכל זאת מקום פרטי. הקונסיירז' דפק נפקדות ואני נכנסתי פנימה פותח את דלת העץ המסיבית עם עיטורי הזכוכית מברך בבונז'ור את היוצאים מגשש דרכי פנימה. מארחת בלונדינית חמודה ניגשה אליי בחיוך, הסברתי לה שכבר הייתי פה בעבר והאם יש סיכוי לסיור קצר באוטל. הראתי לה את האתר שלי עם הסבר קצר, אמרה אין בעיה בכל זאת פריז וצרפת דרך העדשה. וכך קיבלתי את הזכות להכנס לאחוזת פאר כאשר אני מול המדרגות המלכותיות.

אוטל מרואה, אוטל מרואה פריז- הצצה לאחוזת פאר מהאימפריה השנייה
אוטל לה מרואה המדרגות המלכותיות צילום: ניר יבלונקה
אוטל מרואה, אוטל מרואה פריז- הצצה לאחוזת פאר מהאימפריה השנייה
חזית אוטל לה מרואה פריז צילום: ניר יבלונקה

אוטל מרואה פריז Hôtel Le Marois

אוטל מרואה נבנה ע"י הארכיטקט אנרי פארנט(Henri Parent) בשנת  1863 עבור הרוזן ז'ול לה מרואה. סנטור בתקופת האימפריה השנייה תחת לואי נפוליאון בונפרטה(נפוליאון השלישי), ויורש הון עצום של אביו. לואי נפוליאון כנראה זכר לו שאביו ז'אן שירת נאמנה שנים רבות את נפוליאון בונפרטה וגם היה נוכח בחתונתו של נפוליאון עם ז'וזפין. 

נכנס דרך שביל שצמוד לביתן קטן וחמוד עם גינת ירק מטופחת, נתבונן בחזית הבניין המפוארת, שבעה חלונות לאורך כל קומה מעוטרים ומגולפים. נדחוף את דלת העץ המסיבית שעיטורי זכוכית מעטרים אותה ונכנס היישר למאה ה-19 .

מאחורי הדלתות של האחוזה המרהיבה בסגנון אוסמני, נוכל לגלות באחוזה שמונה טרקלינים המעוטרים בעבודות עץ וציורים מהמאה ה -18 מקושטים בריהוט עכשווי. במבואת הכניסה חלל עצום שמוביל לטרסה ירוקה גדולה ומלבלבת, מקום אירוח מושלם בערב או לחלום שאנו במאה ה19 אוכלים ארוחת בוקר טובה מוגשת ע"י משרתים מסביבנו פסלי שיש ומזרקות מים. אל הקומה השנייה אנו נעלה בגרם המדרגות שהוא יצירת מופת, שיש לבן שטיח אדום, עיננו נישאות מעלה אל עבר שבעת ציורי התקרה מהמיתולוגיה היוונית פרי עבודתו של ג'וליו קרפיוני מוונציה, קל לנו לדמות את עצמנו אדוני האחוזה.

קירות השיש האדמדם, העיצוב והפאר לא מרפים. בצד גרם המדרגות ניצבים ארבעה פסלי פורטרט של ג'ורג וושינגטון, סימון בוליבר, חוסה סן מרטין ומיגל הידלגו י קוסטילה. אנו נכנסים לטרקלינים המפוארים שהיום עורכים בהם אירועים פרטיים. הגדולים שבהם פאר האימפריה השנייה נושאים את שמם של לאפייט, וושינגטון ובוליבר. אנו יכולים בקלות לדמיין את ערבי החברה המפוארים שנערכו כאן לאצולת העיר. בתקופת הרוזנת ז'אן אלברטין דה גאנאי היה פה גם סלון מפורסם שעל ערבי החברה בו מעט ידוע לנו אבל אני יכול לתאר לעצמי שזה היה המקום להימצא בו. התקרות צבועות בכחול הים, מעוטרות בדמויות מלאכים המגינים על נשים וילדיהן. גילופי זהב מקשטים את התקרות והקירות, דלתות עץ לבנות מובילות אותך לעוד סלון ולעוד אחד.

אוטל מרואה, אוטל מרואה פריז- הצצה לאחוזת פאר מהאימפריה השנייה
אחוזת פאר המאה ה19 מבט מלמעלה צילום: ניר יבלונקה
אוטל מרואה, אוטל מרואה פריז- הצצה לאחוזת פאר מהאימפריה השנייה
תקרה מצוירת Hôtel Le Marois צילום: ניר יבלונקה

אוטל מרואה- בית אמריקה צרפת

מקום יוקרתי זה בנוי היום על שטח של 850 מ"ר לעומת השטח המקורי שכלל אורוות סוסים, מקום לכרכרה ומגורי משרתים. על השטח הזה שהיה נמצא בחלק האחורי של האחוזה נמצא בניין משרדים. כיום ניתן לקיים באחוזה הפרטית אירועים עד 700 איש אז אם חיפשתם מקום להתחתן בו או בר מצווה המלצה שלי צרו קשר.

הבית נמכר בשנת 1927 ע"י ז'אן אלברטין דה גאנאי לאגודת צרפת-אמריקה שנוסדה בשנת 1909.

דרך אגב לכו באותו רחוב למס 31 למסעדת הפאר Le Clarence, בעבר אחוזת Clarence Dillon. את המבנה המפואר הזה גם תכנן אנרי פאראנט, שגם תכנן ובנה את בתיהם של משפחת מנייה ואת אחוזת(היום מוזיאון) ז'אקמאר-אנדרה. תהנו

כתובת: Hôtel Le Marois 9-11 Avenue Franklin Delano Roosevelt

אוטל מרואה, אוטל מרואה פריז- הצצה לאחוזת פאר מהאימפריה השנייה
אוטל לה מרואה פריז פאר האימפריה השנייה צילום: ניר יבלונקה
אוטל מרואה, אוטל מרואה פריז- הצצה לאחוזת פאר מהאימפריה השנייה
אוטל לה מרואה פריז אחוזת פאר צילום: ניר יבלונקה

נהניתם מהכתבה? כנסו לקרוא על כיכר ונדום

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים לקריאה

הרשמו לעדכונים שלנו על כל מה שחם בפריז

תוכלו להפרד מהרשימה בכל עת. אנו לא שולחים דואר זבל ולא נעביר את פרטיכם לאף גורם אחר !

כתיבת תגובה

מלונות ודירות במחירים משתלמים בצרפת:

Booking.com

שתפו עם חברים ומשפחה

https://www.paristhroughthelens.com/?p=7311