יער ונסן בפריז-מגרש המשחקים של מלכי צרפת

יער ונסן- היער הגדול בפריז

היום נעשה היכרות עם יער ונסן- bois de vincennes. היער הגדול ביותר בפריז שנמצא בחלק המזרחי של פריז ברובע 12 על שטח של כמעט 10 ק'מ מרובע.  שימש כאזור הציד והשעשועים המלכותי של מלכי ואצילי צרפת מימי לואי ה7 בשנת 1150 שבנה בקתת ציד היכן שהטירה עומדת כיום. פיליפ אוגוסט חובב החומות בנה אחת גם פה לתחום את היער והחל לבנות טירה. לואי ה 9 (לואי הקדוש) בנה קפלה צמוד לטירה לאכסן בה את כתר הקוצים של ישו.

כאן הוצאה להורג מאטה הרי

פיליפ השישי התחיל לבנות את המרתף והכלא והמשיך עד שארל החמישי שהרים 9 צריחים מסביב. ב1731 לואי ה 15 פתח אותו לראשונה לציבור.אם תלכו מאגם מינים לשביל manoeuvre עד שהוא מצטלב עם pyramide תוכלו לראות את האנדרטה דמוית הפירמידה שנבנה על ידו לציין את מפגש שתי הדרכים הראשיות בזמנו. 

השטח הענק שחלקים גדולים ממנו הוסבו לצרכי הצבא לאימונים ומצעדים החל לשנות את פניו ב1855. כאשר שארל אלפן רב האומן שכבר עבד שנתיים על פארק בולון ואנו זוכרים אותו מהכתבה על פארק בוט שאמון קיבל מנוי להקמת פארקים ושינוי פני השטח בעזרתם של גבריאל דויאו וג'אן ברילט. 

ב1860 הוענק למדינה ע"י נפוליאון השלישי.ב1900 התקיימה כאן אולימפיאדת הקיץ וגם הוקם כאן גן טרופי עם עצי בננה קפה ועוד. הפך לתערוכה שהציגה את התרבות ומוצרים שונים מהקולוניות הצרפתיות באפריקה ואף הביאו שבטים שונים להתיישב באזור התערוכה. ב 1917  ההולנדית שהואשמה בריגול מאטה הרי הוצאה להורג ע"י כיתת יורים באחת התעלות. ב1929 שויך לפריז ורובע 12.

ונסן, יער ונסן בפריז-מגרש המשחקים של מלכי צרפת
יער ונסן- Chateau de Vincennes in Paris

4 אגמים ופארק פרחים

בשטח הפארק תמצאו בנוסף לטירה ולקפלה 4 אגמים כשהגדול ביניהם הוא אגם דומיניל שמכיל 2 איים קטנים שמחוברים בגשר. מקדש רומאי קטן כמו בבוט שאמון בקצה השני אגם מינים על שם מסדר נוצרי שקיים עד היום וגם אגם גרוול וסן מנדה. ביער הענק תמצאו גם גן אנגלי פארק פרחים גן בוטני היפודרום למרוצי סוסים ולודרום למרוצי אופניים וגן חיות. מועדון טניס, מסעדות, אולם ארועים ,תאטראות ויריד שעשועים ענק בחודשים אפריל מאי-foire de trone. תוכלו לרכב על אופניים או לשוט בסירות באגם  עם הברבורים והאווזים לשוטט עם הטווסים . שימו לב שטח היער הוא ענק ויכול להיות מעייף ברגל למשך זמן.

ונסן, יער ונסן בפריז-מגרש המשחקים של מלכי צרפת
אגם דומיניל- Lac Daumesnil

ניתן להגיע ליער ישירות לטירת ונסן בקו מטרו אחד תחנת chateau de vincennes או קו 8 תחנת port doree . משם הליכה של 5 דקות תוביל ל palais de la porte doree שהיום שוכן בו אקווריום ענק. ממשיכים ומגיעים לאגם daumesnil אתם יכולים לשוט בסירה או לללכת ברגל לעלות על גשר ולטייל בשני האיים ולראות את המקדש הרומאי שכמוהו נמצא גם בפארק בוט שאמון. אפשר להמשיך לגן החיות הענק בצדו השני כאשר מקצה ההר המלאכותי שלו ניתן לראות את כל היער. 

אפשר להמשיך לפארק הפרחים והגן הבוטני עד כמובן לטירת ונסן והקפלה המלכותית. אפשר להמשיך עד אגם minimes שימו לב שמדובר בחצי שעה הליכה ברגל. אפשר לעלות על אוטובוס קו 114 בצד הטירה עד האגם בתחנת port jaune 

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים לקריאה

הרשמו לעדכונים שלנו על כל מה שחם בפריז

תוכלו להפרד מהרשימה בכל עת. אנו לא שולחים דואר זבל ולא נעביר את פרטיכם לאף גורם אחר !

כתיבת תגובה

מלונות ודירות במחירים משתלמים בצרפת:

Booking.com

שתפו עם חברים ומשפחה

https://www.paristhroughthelens.com/?p=2390