ליל צרפת: העיר שתפתיע אתכם ביופייה

ליל מי??

ליל – Lille  בירת חבל או דה פראנס והעיר הרביעית בגודלה בצרפת עם 1.1 מיליון נפש. כאן גם נולד הגנרל המפורסם- שארל דה גול בשנת 1890.

ליל הוקמה על אי על נהר דל, על גבול בלגיה וממוקמת כ-200 ק"מ צפונית לפריז. העיר מהווה צומת דרכים מרכזי באירופה וניתן להגיע ממנה למדינות שונות ביבשת, כמו גם ברכבת ישירה ללונדון. ליל היא עיר קסומה עם סמטאות עתיקות, ארכיטקטורה עתיקה, בוטיקים צבעוניים וחיי תרבות ואמנות עשירים. בואו וניתן הצצה פנימה, אל העיר שלא כולם מכירים וחבל שכך.

כאשר שומעים על העיר ליל, בדר"כ מגיעה השאלה- ליל מי?? שכן, לא כולם מכירים אותה והיא אינה נחשבת ליעד תיירותי מוכר, מה גם שאזור הצפון בו היא ממוקמת, גשום וקר ברובו ותושבי האזור נחשבים (בטעות!) קרים כמו מזג האוויר. אז בואו ונראה לכם את ליל האחרת, השונה והמיוחדת, עם ההיסטוריה המרתקת שלה, האתרים הארכיאולוגיים, האטרקציות והתרבות העשירה.

רק שעה וחצי מפרידות בין ליל – בירת אזור הצפון, לבין פריז- בירת צרפת ונדמה כי כאשר נוסעים אליה מפריז, עוברים מעולם אחד לעולם אחר, שונה לחלוטין מהמראות הפריזאים המוכרים ונכנסים לתוך עולם נעים, רגוע וקליל, עם אופי משל עצמו. קחו לעצמכם אתנחתא ובואו אל ליל.

ליל, ליל צרפת: העיר שתפתיע אתכם ביופייה
הכיכר הגדולה של ליל צרפת

ההיסטוריה של ליל- בקצרה

אי שם בשנת 640 נוסדה העיר ע"י לידריק( Lydéric)- מלך הפרנקים ובמהלך השנים שלטו בה ממלכות שונות. ליל עברה כמה וכמה גלגולים בזמן מלחמת העולם הראשונה והשנייה עד לשחרורה מהנאצים בשנת 1944 ע"י בעלות הברית, כאשר מיקומה המרכזי באירופה ותעשיית הבדים הענפה שהיתה בה בזמנו, הביאו לצמיחה והתפתחו בעקביות במהלך כל השנים שחלפו.

נקודת המפנה הבולטת של העיר, היתה בשנת 2004 עם בחירתה לבירת התרבות של אירופה לצד ג'נובה- איטליה, שהביאה לשינוי תדמיתי עמוק, יחד עם צמיחת מרכזי תרבות, בילוי ותיירות שונים, מוסדות אקדמאיים נחשבים ומערך תחבורה ציבורית מתקדם. אז אולי היא לא העיר המוכרת ביותר בצרפת, אך היא בהחלט שווה ביקור!

ליל- הגעה ותחבורה ציבורית

ביקור בליל מומלץ בעונות בהן מזג האוויר נוח יותר, או בחגים, אך קחו בחשבון כי המחירים יהיו בהתאם. לעומת זאת, היה ותבחרו בטיסות של "הרגע האחרון" תוזילו בכך את עלויות הטיסה (אם אתם מסוגלים להיות ספונטניים), או טיסות צ'רטר (שכר). אתם יכולים לטוס ישירות לפריז ומשם בטיסת המשך אל ליל, מה שמצריך עצירת ביניים לכמה שעות עד להגעה אל שדה התעופה של העיר Lille Airport (Aéroport de Lille-Lesquin) השוכן דרומית לה ומקושר בטיסות ישירות, למרבית הערים הגדולות בצרפת.

למגיעים מפריז נספר, כי ליל מחוברת ברכבת ה-TGV המהירה לפריז, בנסיעה של שעה בלבד ואם אתם מגיעים דווקא מלונדון, מתחנת ווטרלו ברכבת היורוסטאר, הנסיעה נמשכת פחות משעתיים.

תחבורה ציבורית ב-ליל

תחנת רכבת Lille-Flandres station 

תחנת הרכבת של ליל היא לפני הכל מבנה ארכיטקטוני מרהיב ביופיו ובין המתנה לרכבת  כזו או אחרת, תוכלו להתפעל מהמראות המופלאים שלו.

השכרת אפניים

גם פעילות גופנית וגם דרך נפלאה לטייל ולהגיע ממקום למקום ולבקר באתרים השונים. כייף גדול להתגלגל בעיר על אפניים אותם ניתן לשכור כמעט בכל מקום ברחבי העיר. מעל 4000 זוגות מחכים לכם לרכיבה מהנה.

תחבורה ציבורית

בליל קיימת רשת תחבורה ציבורית מצוינת ומתקדמת שבזכותה תענוג לתייר בעיר הפופולרית וההיסטורית הזו. רכבת תחתית אוטומטית בעלת שני קווים, חשמלית, אוטובוסים/ מוניות, יביאו אתכם ממקום למקום, בין אטרקציה אחת לשנייה, בנוחות מרבית וללא עיכובים.

אטרקציות ומקומות שחובה לבקר!

האדריכלות בליל היא חגיגה אמיתית ומלאה בהשפעות פלמיות המייחדות אותה, החל מהכיכר הגדולה, עובר דרך הרחובות השקטים של בתי הרכבת והגנים, המוזיאון לאמנות מודרנית וכמובן גם מקומות שילדים יאהבו בטוח, כמו ביקור בפארק הזואולוגי המשגע!

טיול בין סמטאותיה של ליל, מביא אתכם אל אזור שאינו גדול יחסית ובו רחובות מרכזיים, ככרות עתיקות ומבנים הסטורים מרהיבים ביופיים. בקרבת מרכז העיר נמצאת העיר העתיקה ובה מסעדות, בתי קפה, מעדניות נפלאות ומאפיות עם ריח משכר. אז בואו ונצא לסייר בעיר המסקרנת שלא הכרתם.

העיר העתיקה  (Old Lille)
מצפון לכיכר הגדולה, נראה את הרובע העתיק של ליל ואותו אסור לכם לפספס! טיול ברחובותיה המרוצפים, בין הבניינים והמבנים הפלמיים הישנים מהמאה ה- 17, הוא כמו לעבור דרך דלת לזמן אחר- מסעדות ובתי קפה מקומיים, לצד חנויות עתיקות וכמובן שווקים צבעוניים ושוקקים, מלאים בכל טוב.

אם הגעתם לכאן, מומלץ להתחיל את הסיור בעיר העתיקה ברח' מונה (Rue de la Monnaie).- אחד מרחובותיה העתיקים יותר של ליל עם מבנים בעלי חזיתות פלמיות משגעות, בניהם ישנו גם בית יתומים שהפך ברבות הימים למוזיאון. Musée de l'Hospice Comtesse מומלץ לחובבי היסטוריה.

הכיכר הגדולה (Grand Place)

זהו אחד האתרים האהובים על תיירים ומקומיים כאחד. הכיכר המרכזית של ליל, או כיכר שארל דה גול (שהיה נשיאה של צרפת), גדושה פאבים, מסעדות, קונדיטוריות ועוד. מסביבה של הכיכר מבנים עתיקים לצד חדשים המעוצבים בסגנון אר דקו. במרכז הכיכר ניצב עמוד ניצחון מונומנטלי, המנציח את גבורת ליל במהלך מצור שהיה עליה בשנת 1792 ועליו פסל האלה – la colonne de la Deesse המוקף במזרקות. בסופו של חודש אפריל, בכל שנה, מתקיים בכיכר שוק פרחים, אליו מגיעים רוכלים/ בעלי משתלות מכל האזור להציג ולמכור את הסחורה הריחנית המשגעת, המעניקים לכיכר קישוטיות נפלאה.

ליל, ליל צרפת: העיר שתפתיע אתכם ביופייה
שער פריז בעיר ליל ברקע מגדל הפעמונים צילום:Velvet

בורסה מדהימה ותחנת רכבת

הבורסה הישנה (La Vieille Bourse)

בניין הבורסה הישנה של ליל, הוא אחד מהמקומות היפים והמומלצים לביקור. הוא ניצב מול לשכת המסחר ונחשב לאחד הבניינים היוקרתיים ביותר בעיר. הבניין נבנה במאה ה- 17 ע"י האדריכל ג'וליאן דסטה, בסגנון רנסאנס פלמי וכולל 24 בתים זהים שנבנו סביב ריבוע פנימי. הסמל הבולט של הבניין, הוא ללא ספק פסלו של מרקורי- אל המסחר, שניצב בחזית המבנה בחלקו העליון. מומלץ לבקר במתחם בשעות הבוקר בהן ישנם פחות מבקרים, כך תוכלו ליהנות בנחת מהמראות המרהיבים. אך, אם תגיעו בשעות אחה"צ, תמצאו במתחם חנויות יד שנייה, עם דוכנים ססגוניים של פריטים מסקרנים שיכולים לעניין אתכם מאד. בכיכר המתחם ממוקמת חנות ספרים מיוחדת במינה, שכן, זהו אינו עוד מקום שמוכר ספרים, זהו עולם עצום לאוהבי ספרים ואמנות באשר הם. המבנה מרהיב ביופיו ומושך אליו מבקרים מכל רחבי העולם. בהחלט שווה ביקור!

בחצרות הפנימיות של המבנה כיום, ניתן לראות שחמטאים משחקים, וכמובן, תיירים רבים.

תחנת הרכבת הישנה Gare Saint-Sauveur

תחנת הרכבת הישנה של ליל, היא דוגמא נפלאה לניצול הזדמנות לשימור, חידוש וחיבור בין העתיק למודרני. התחנה נבנתה במאה ה- 18 והיתה אמורה להיות תחנת הרכבת המרכזית של ליל, אך היות והיתה מרוחקת מהמרכז, הוסבה בסופו של דבר לתחנת משא. פעילותה הופסקה בשנת 2003 ועלו רעיונות רבים כיצד לנצל את השטח העצום. בשנת 2008 החלו עבודות שיקום על המבנה ההיסטורי וכיום הוא משמש כמתחם תרבותי עשיר עם גלריות, בתי קפה, מסעדות, חנויות שונות ואפילו בית קולנוע המזמין אליו מבקרים ומבלים רבים בכל ימות השנה.

ליל, ליל צרפת: העיר שתפתיע אתכם ביופייה
הבורסה הישנה של ליל

יש עוד הרבה מה לראות!

בית שארל דה גול Maison Natale Charles de Gaulle

שארל דה גול, נשיא צרפת לשעבר, נולד וגדל ברחוב פרינסס הממוקם צפונית לליל. כיום משמש הבית כמוזיאון המספר את חייו של הגנרל המוערך. במוזיאון פעילויות מגוונת לקהל, סרטים תיעודיים אודות דה גול, עיתונות ומגזינים המציגים חייו ומייצגים היסטוריים מרתקים. במוזיאון הותקנו מערכות טכנולוגיות מתקדמות, המקנות חוויה אינטראקטיבית מדהימה, משולבת פעילות חינוכית לכל המשפחה.

בניין העירייה ומגדלי הפעמונים Town Hall and Belfry

בניין העירייה נבנה בשנת 1927 בסגנון אדריכלות פלמי והוא נחשב לסמל אדריכלי באזור צפון צרפת בשל ייחודו וגובהו של מגדל הפעמונים הצמוד אליו, המתנשא לגובה של 104 מ'.

בבניין ישנה גלריית אמנות בסגנון אר נובו ואר דקו המציגה אוספי אמנות עשירים במיוחד. לאחר סיור בגלריה, תוכלו לעלות על מגדל הפעמונים וליהנות מתצפית של 360 מעלות על הנוף המשגע.

הבניין משמש, איך לא, כנק' ציון דרך מצוינת למטיילים בליל והוא נמצא במרחק הליכה מכל האטרקציות הפופולאריות של העיר.

לשכת המסחר- Beffroi de la Chambre de Commerce de Lille

הבניין  של לשכת המסחר נבנה בכיכר התיאטר בין  1910 – 1921 ע"י האדריכל לואי מארי קורדונייה בסגנון ניאו-פלמי, המזכיר את העושר וההדר של בתי העירייה המפורסמים של הולנד העתיקה.

המבנה מרהיב ביופיו, מעוטר בשעון וגובהו 76 מ', במוטיבים צמחיים ומגילות המתייחסות למאה ה- 17 

בראש האולם המרכזי כיפה מלכותית גדולה, המלווה בציורי קיר וגלריות מרופדות בעמודים. הבניין כולל גם אודיטוריום עם 300 מקומות ישיבה במרתף (מכונה 'חדר הדקאמפס'), חדרי קבלה, חדר הישיבות וחדרים אחרים המעוטרים בציורי קיר וציפוי עץ. מרשים במיוחד, כבר אמרנו?

הקתדרלה של ליל ומפעל טקסטיל

בית פולי וואזמס (Maison Folie Wazemmes)

המבנה משנת 1855 שימש בעבר כמרכז טקסטיל פעיל ביותר ולאחר שנסגר הפך למרכז תרבות מודרני ובו פעילות ענפה מאד. לאורך כל השנה מתקיימים בו מיצגים אומנותיים, מופעים מוזיקליים בסגנונות שונים, תערוכות; ופעילויות  נוספות, עליהן ניתן להתעדכן באתר המקום. ביקור במבנה שהשתמר על שלל האלמנטים מהתקופה ההיא, הוא ללא ספק חוויה אמיתית, ייחודית ובלתי נשכחת!

מטרו: Wazemmes

שוק וואזם (Marché de Wazemmes) 

נדמה כי ביקור בליל אינו מושלם מבלי שביקרתם לפחות בשוק אחד, או שניים ואם כבר אחד, אז גשו אל שוק וואזם שנחשב לאחד האהובים בצפון צרפת. השוק עם ניחוח ים תיכוני, פתוח בימים ראשון, שלישי וחמישי ומלא בדוכנים צבעוניים מלאי כל טוב. כאן תוכלו למצוא כל דבר כמעט: בגדים, תבלינים, גבינות, מאפים, ריהוט ועתיקות המגיעים מכל קצות תבל. סגור ביום שני.

מטרו: Gambetta

המלצה: עוד שוק שכדאי לבקר ופתוח בימים שני, רביעי ושישי הוא שוק Marché du Vieux-Lille ליד הקתדרלה.

Notre-Dame-de-la-Treille Cathedral 

בנייתה של הקתדרלה הגותית החלה אי שם בשנת 1856 ונמשכה מעל 150 שנה! רק בשנת 1999 הסתיימה לבסוף. הביקור בקתדרלת נוטרדאם דה לה טריי, שנבנתה לכבודה של מרים הבתולה (המוכרת גם כקתדרלה של ליל), תשאיר אתכם עם תחושות מעט משונות, שכן, יש בה תערובת של עתיק מול מודרני, כאשר ניתן לראות את התפתחות טכניקות הבנייה השונות שחלו עליה לאורך תקופת בנייתה. החזית הייחודית שלה, אינה מעידה ואולי אף מבלבלת, בנוגע למה שצפוי לכם עם כניסתכם פנימה אל מול הקשתות האדירות והגבוהות, חלונות הוויטראז' המופלאים ועבודות האמנות הנדירות המופיעות על קירות הקתדרלה. אם הגעתם בתקופת חג המולד, תוכלו ליהנות משווקים ססגוניים המתקיימים בקרבתה. מוזמנים להיכנס.

כתובת: Place Gilleson

ליל, ליל צרפת: העיר שתפתיע אתכם ביופייה
ליל צרפת- Cathédrale Notre-Dame de la Treille

עוד מקומות יפים לרשימה

המצודה של ליל (Citadelle de Lille) 

במרכזו של פארק גדול הממוקם בסמוך לפארק הזואולוגי, תמצאו את המצודה המבוצרת של ליל, זה מבנה מרהיב ביופיו בצורת כוכב מחומש, שנבנה על פי הוראתו של לואי ה-14, שכבש את האזור בו ממוקמת המצודה בשנת 1667. משך הבנייה של המצודה ארך 3 שנים לערך, עם  כ – 3 מיליון לבני אבן. מאז ועד היום, משמשת המצודה כבסיס צבאי ולא ניתן לבקר בה, אך בהחלט תוכלו להצטלם ליד השערים והחומות הגבוהות ולהרגיש לרגע את משק כנפי ההיסטוריה מעליכם.

Place de la République 

כיכר הרפובליקה נודעת בעיקר בזכות המוזיאון לאמנויות יפות שנציין בהמשך מצד אחד, ופסלו של לואי פייהרבה ( Général Louis Faidherbe ). מפקד הצבא הצפוני במלחמת פרנקו-פרוסיה 1870-1871.

מטרו: République – Beaux Arts

Porte de Paris

שער מרשים זה שנקרא שער פריז ומתנוסס לגובה 29 מטר נבנה במאה ה-17. השער נבנה לציון כיבוש העיר ע"י המלך לואי ה-14 אחרי עשרת ימי מצור בשנת 1667. המלך מפקיד בידי הארכיטקט סימון וולנט לבנות שער ניצחון חדש במקום השער הישן שדרכו נכנס(שער החולים). דרך אגב סימון וולנט אחראי גם לבניית מצודת ליל הנפלאה.

Synagogue de Lille

בית הכנסת הגדול של ליל נמצא לא הרחק מכיכר הרפובליקה ושער פריז. בית הכנסת נבנה בשנת 1891 ע"י תושב העיר הארכיטקט תיאופיל-אלברט האנוטין.

Monument de Louis Pasteur

אנדרטאה נפלאה לזכרו של לואי פסטר מאת הפסל אלפונס-אמדה קורדונייה נוצרה בשנת 1899. דקות הליכה ממוזיאון לאמנויות יפות.

ליל, ליל צרפת: העיר שתפתיע אתכם ביופייה
בית הכנסת הגדול של ליל צילום: Velvet
ליל, ליל צרפת: העיר שתפתיע אתכם ביופייה
לשכת המסחר ומגדל השעון

מוזיאונים

ביקור במוזיאונים של ליל, ממחיש את המפגש בין חדש לישן, בין ההיסטוריה לבין ההווה. חוויה תרבותית אותנטית, היסטורית איכותית ומהנה לכל המשפחה! סמנו לעצמכם לבקר לפחות באחד, או שניים.

מוזיאון לאומנות מודרנית – לאם (LaM) 

עם יותר מ-6,700 עבודות מהמאות ה-20 וה-21 וגן פסלים מקסים שמקיף אותו, מהווה המוזיאון לאמנות מודרנית, מוקד משיכה ועלייה לרגל עבור אוהבי האמנות באשר הם וגם אלו שלא ממש. המוזיאון שתוכנן ע"י האדריכל רונלד סימונה, נחשב ליצירת אמנות בפני עצמו, המשולב בטון ולבנים, חלונות מעצובים היוצרים משחקי אור עם קרני השמש החודרות פנימה להיכל ועוד.

במוזיאון יצירות רבות של אמנים מפורסמים כמו פיקאסו, פול קליי ואחרים, כמו גם ספריית אמנות גדולה, חנות ספרים עשירה ביותר, אודיטוריום למופעים שונים וגם מסעדה מצוינת. המוזיאון לאמנות מודרנית (LaM) נחשב לאחד המוזיאונים החשובים בצפון צרפת וביקור בו עורך כשעתיים לערך.

שימו לב- המוזיאון מרחק חצי שעה נסיעה מחוץ לעיר במטרו+ אוטובוס.

כנסו לאתר הרשמי

כתובת: 1 allée du Musée  Villeneuve d'Ascq

מוזיאון ליל לאמנויות יפות Palais des Beaux-Arts de Lille 

המוזיאון הוקם על פי הוראתו של נפוליאון בתחילת המאה ה-19 וממוקם בכיכר הרפובליקה במרכז העיר. שטחו של המוזיאון כ- 22,000 מ"ר וכולל את אוסף האמנות השני בגודלו בצרפת וזה אך טבעי שכן, המוזיאון הזה הוא אחד מהגדולים בצרפת (השני בגודלו מחוץ לפריז). במוזיאון יצירות אמנות נדירות של אמנים מפורסמים כמו מונה, רפאל, וואן גוך ואחרים, ציורים נדירים, פסלים יפיפיים , כלי קרמיקה ועוד, מהמאה ה-14 ועד המאה ה-20 אך לא רק, גם תערוכות עכשוויות מתחלפות, מוצגות בו לאורך כל השנה. כפי שאמרנו, זהו מוזיאון רחב ידיים ממש, על מנת להצליח ליהנות במקסימום, קחו בחשבון ששעתיים לא יספיקו כאן.

לאתר המוזיאון

מטרו: République – Beaux Arts

ליל, ליל צרפת: העיר שתפתיע אתכם ביופייה
מוזיאון ליל לאמנויות יפות

מוזיאון ב Roubaix

מוזיאון הבריכה (La Piscine Muséum)

גילוי נאות- המוזיאון אינו ממוקם ממש בתוך ליל, אלא במרחק חצי שעה נסיעה צפונה ברכבת התחתית אל העיר רובה (Roubaix) בה התגוררו בעבר פועלי הטקסטיל הרבים שעבדו בליל שהיתה בזמנו מרכז טקסטיל גדול. ליל, שדאגה לפועלים שלה, הקימה עבורם בשנת 1932 בריכת שחייה מפוארת בסגנון אר דקו להנאתם, שפעלה יותר מ- 50 שנה. לאחר שנסגרה בשנות ה- 80 ועברה טיפול יסודי, הפכה בשנת 2001 למוזיאון לאמנות, המאפשר למבקרים בו להכיר את העבר התעשייתי של ליל, עם ארכיון דגימות טקסטיל של האזור מהתקופה, תמונות ותערוכות שונות. בין מיצג אחד לשני, תוכלו לעשות הפסקה במסעדת המוזיאון, הממוקמת במרפסת המשקיפה על הגן הפנימי המרהיב של המוזיאון.

לאתר המוזיאון

כתובת:  Rue de l'Espérance 23  Roubaix

מטרו קו 2

פארקים וקניות

הפארק הזואולוגי (Parc Zoologique) 

במרחק הליכה קצר ממרכז ליל, תמצאו את הפארק הזואולוגי (גן החיות העירוני). בפארק 7 אזורים המאופיינים עפ"י 450 זנים שונים של בע"ח, מתוכם כ- 70 בסכנת הכחדה והינם נמצאים בשימור המטופלים ע"י צוות הפארק המסור. הכניסה לפארק כרוכה בתשלום שווה לכל כיס, מה שהופך אותו לחוויה מוצלחת ומשתלמת ביותר לכל המשפחה, לילדים וגם להורים.

פארק  Jardin Vauban 

הפארק היפיפה הזה מתאים מאד למשפחות וגם לזוגות המחפשים מקום לפיקניק ולטיול רגלי בחיק הטבע. הפארק, ממוקם בסמוך לפארק הזואולוגי, כך שתוכלו לשלב את שני המקומות יחדיו ליום של טבע ובע"ח. בפארק תמצאו בריכות טבעיות, פסלים, ספסלים, מרבדי דשא רחבים וירוקים, עצים עתיקים וצמחיה משגעת. אם אתם מגיעים לכאן בסתיו, מובטח לכם מופע צבעים משגע שלא רואים בכל מקום!

קניות ומתנות

כמו בכל עיר צרפתית, המכבדת את עצמה, כך גם ליל, בה ישנם כמה רחובות שכל אוהבי השופינג למיניהם יאהבו גם לעבור בין החנויות ובתי הקפה המקסימים גם לרכוש מתנות נפלאות:

  • רחוב רויאל (Rue Royale), הכולל בוטיקים וחנויות מעצבים רבות, ועשרות ברים – אוהבים לבלות ולשתות? זהו הרחוב!
  • רחוב אסקרמואז (Rue Esquermoise), בו נמצאות חנויות הריהוט והעיצוב בעיר. אנו בטוחים שתמצאו בניהן פריטים מיוחדים ומקוריים לעיצוב הבית וגם ללגום קפה מקומי איכותי משובח באחד מבתי הקפה המזמינים הפרוסים ברחוב.

היכן אוכלים בליל?

לטייל זה מצוין, אבל בסופו של דבר, צריך גם לאכול. ליל מציעה לכם מקומות שנים ונפלאים לאכול, החל ממאפיות מקומיות, שווקים ודוכני אוכל עם תוצרת מקומית ועד למסעדות גורמה. ליקטנו עבורכם מדגם מייצג, הכינו את בלוטות הטעם, מצפה לכם חוויה קולינרית מיוחדת במינה!

Brasserie de la Paix

אחת המסעדות המשובחות בכל הנוגע למטבח צרפתי מסורתי ומאכלי ים. המסעדה מעוצבת בסגנון שנות ה- 20 עם יצירות אמנות ותקרת ויטראז' מרהיבה. כל אלו יחד, עם שירות מקצועי ואדיב ביותר מהווים תפאורה מושלמת! אם נכנסתם, כדאי לנסות את השרימפס הטעימים כל כך ושאר המנות העשירות מהתפריט המשובח!

כתובת: 25 Place Rihour  

Au Vieux de la Vieille 

מסעדת בר גריל צרפתי בלגי. הבשר כאן טרי, עסיסי, טעים ומתפצפץ בפה. המנות בתפריט מורכבות מהמטבח המקומי בשילוב מנות מסורתיות לצד חדשניות יותר. השירות במסעדה מקצועי ביותר ותמיד יוכלו להמליץ לכם על מנה מיוחדת וטעימה, באחריות. האווירה במסעדה נעימה ומזמינה והמחירים סבירים בהחלט.

כתובת: 2-4 Rue des Vieux Murs 

L'Ecume des Mers 

מסעדת פירות ים ומטבח צרפתי נפלאה. המסעדה מעוצבת בסגנון מודרני נקי ומשרה אווירה נינוחה על הסועדים. התפריט כאן מתחלף מדי יום והשף מקפיד על תוצרת טרייה יומיומית, מה שהופך את המנות לטעימות לחיך עוד יותר. נסו את האויסטרים הנימוחים וסלט פירות הים הטעים כל כך! השירות מקצועי ונעים והמחירים גם הם נעימים באותה המידה.

כתובת: 10 rue de Pas  

Les 3 Brasseurs 

בר בירה בלגי צרפתי. כאן תקבלו טעימה טעימה ביותר של בירות נפלאות ולצידן כל מה שהולך טוב עם בירה, מוסיקה ואווירה טובה, פיצות שלא טעמתם, מטעמי בשר, תפו"א, המבורגרים וכמובן תפריט קינוחים עשיר ועוד. המסעדה מעוצבת בהתאם לתפריט "הקשוח" שלה, עץ וברזל משולבים יחדיו ומעניקים לסועדים את החוויה המושלמת, המחירים סבירים והשירות נעים ואדיב.

כתובת: ‪18 Place de la Gare 

בראסרי ומבשלת בירה

Chez Max 

כבד אווז עם מוס תאנה. מה אפשר לומר אחרי שמרגישים את טעם גן עדן על הלשון? ויש עוד כמה חוויות כאלו אצל  Chez Max  כך שכדאי להתכונן. מדובר בפאב/ בר/מסעדה, או אם תרצו, הכל יחד, האווירה חמימה והמקום תמיד מלא בסועדים מקומיים, מה שמעיד על איכות המקום. המנות כאן אינן זולות, השירות אדיב ומקצועי והתפריט גדוש בכל טוב טעים וצבעוני.

כתובת:‪164 rue de Solferino 

L'Estaminet Gantois 

ברארסי/ מסעדה/ בר מעוצב ומזמין. קירות לבנים עתיקות משולבים אדני עץ על התקרה ואזור הבר וחדרי סעודה מקושתים בקשתות אבן מרהיבות שתמיד הולכות טוב עם בשר משובח, קלמרים, או אויסטרים טריים. כאן תקבלו מכל הטוב הזה ועוד יותר, משולבים בתפריט עשיר, טרי וססגוני של מאכלי ים, בשר וירקות מתוצרת מקומית וקינוחים צרפתיים/ בלגיים מסורתיים. כל אלו במחירים שווים לכל נפש. טעים. בוודאות!

כתובת: 224 Rue Pierre Mauroy   

La Cave d'Hippolyte

מבשלת בירה/ מסעדה עם מטבח צרפתי מקומי ואירופאי ובר גריל מפנק. כבר בכניסה למקום תוכלו להריח את המטעמים המתבשלים במטבח, יחד עם העיצוב של קירות הלבנים האדומות העתיקות, מובטחת לכם חווית טעמים משובחת ביותר. המחירים כאן סבירים בהחלט והשירות אדיב, מקצועי ושירותי ביותר. אנו מבטיחים לכם כי תצאו מכאן מרוצים ושבעים ביותר. מחוץ לעיר יש לקחת מונית.

כתובת: 143 rue Gustave Delory, ‪‪Lesquin

 

איפה יושנים בליל?

****Hotel L'Arbre Voyageur – BW Premier Collection 

אחד מהמלונות הטובים של ליל ממוקם כ- 300 מ' מהמרכז ההיסטורי (העיר העתיקה) של העיר ובקרבת אטרקציות פופולריות לתיירים במרחק הליכה מהמלון. במלון חדרים גדולים ומעוצבים המציע מיזוג אוויר ומיני-בר חופשי, חדרי רחצה,  WIFI חינם לאורחים ומסעדה איכותית עם מנות משובחות.

להזמנת חדרים

כתובת:  boulevard Carnot,45 

****Carlton Hotel 

מלון קרלטון הוא בחירה מצוינת למטיילים בעיר שכן, הוא נמצא בקרבת מקומות ומרכזי בילוי רבים. במלון מתקנים ושירותים המתאימים לתיירים עם שירות חדרים, חדר כושר וארוחת בוקר מפנקת. בחדרים יש מיזוג אוויר, טלוויזיה חדרי רחצה נקיים וכמובן  WIFI חינם.

להזמנת חדרים

כתובת:  rue Pierre Mauroy, 3 

**** Couvent des Minimes – Alliance Lille

הייחודי והחוויתי מבין מלונות הפאר, הממוקם ברובע העתיק. המבנה היפיפה, היה בעברו מנזר והוסב ברבות השנים, למלון מרהיב עם חדרים מעוצבים בטוב טעם מדויק, לובי מואר ומסעדה משובחת. המלון נמצא בקרבת אתרים ומסעדות מומלצות שניתן להגיע אליהם רגלית ובהנאה מרובה. חדרי המלון מרווחים ומפנקים עם מזגן, חדרי רחצה, טלוויזיה ו- WIFI חינם.

להזמנת חדרים

כתובת: 17 quai du Wault  

*****L'Hermitage Gantois Hotel 

זהו מלון 5 כוכבים ובו ספא ובריכת שחייה משגעת. המלון ממוקם כ- 350 מ' מתחנת המטרו של ליל ונגיש ביותר לאתרי תיירות רבים. בלובי המלון בר מקומי עם פסנתר ו- WIFI  חופשי, משקאות וקוקטיילים, קפה ותה וכמובן מסעדה משובחת להנאתם של האורחים. חדרי המלון מעוצבים בסגנון מודרני ובהם WIFI חינם, כורסאות רחבות, חדר אמבטיה מצויד עם מקלחון, מוצרי רחצה ומגבות.

להזמנת חדרים

כתובת: 224 Rue Pierre Mauroy 

**Hotel Saint Maurice 

זהו  מלון צרפתי מסורתי לא גדול, עם שירותים בסיסיים אך נוחים ומשתלמים ביותר, יחד עם ארוחת בוקר טובה. החדרים נקיים ובהם כל מה שדרוש – חדר אמבטיה, טלוויזיה עם מסך שטוח, קומקום, קפה ותה.

יתרונו הגדול של המלון הוא- מיקומו המרכזי ממנו ניתן להגיע אל תחנת הרכבת תוך 5 דק' הליכה ואל מרכז העיר בזמן של 15 דק' הליכה. המלון אינו יקר אך בהחלט מעניק תמורה משתלמת ביותר!

להזמנת חדרים

כתובת: ‪8 Parvis Saint Maurice 59800

מקווה שנהניתם מליל. מה דעתכם על ביקור בניס?

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים לקריאה

הרשמו לעדכונים שלנו על כל מה שחם בפריז

תוכלו להפרד מהרשימה בכל עת. אנו לא שולחים דואר זבל ולא נעביר את פרטיכם לאף גורם אחר !

כתיבת תגובה

מלונות ודירות במחירים משתלמים בצרפת:

Booking.com

שתפו עם חברים ומשפחה

https://www.paristhroughthelens.com/?p=8132