מלון ריץ פריז- הבחירה הטבעית של האלפיון העליון

מלון ריץ פריז Hôtel Ritz Paris

מלון ריץ פריז Hôtel Ritz Paris. מי מאתנו לא שמע או מכיר את השם הנרדף ליוקרה? שועי עולם, בני מלוכה, אומנים, סופרים כולם התאהבו במלון זה ובצדק. היום נערוך מסע בזמן ביהלום שבכתר כיכר ונדום שאותה הכרנו בכתבות הקודמות. מתי התחיל הסיפור, מי לן שם, מי הילד שהתרוצץ בסלון לפני שמלך על צרפת?. בואו נגלה ביחד את סיפורו של מי שמכנים אותו מלון, אבל חלק מכנים אותו ארמון.

סזאר ריץ César Ritz

סזאר ריץ(1850-1918), הצעיר בילדי משפחת איכרים ענייה משוויץ החל להתמחות כסומליה בגיל 15 בבית מלון. כאשר פוטר אמר לו בעל המלון כי כלום לא יצא ממנו בעסקי המלונאות, אוי כמה שהוא טעה. ב1867 סזאר מגיע לפריז בזמן התערוכה האוניברסלית ומתחיל לעבוד כמלצר ראשי, מנהל קבלה וללמוד על עסקי המלונאות. אחד המקומות שבהם עבד היה כמנהל מסעדה בפינת רחוב סן אונור ורויאל ואח"כ במסעדת וויסין המפורסמת בלקוחותיה המפורסמים. הם כנראה נמשכו לתפריט יוצא הדופן בזמן המצור שהגיע מגן החיות שנמצא בגנים הבוטניים והכיל חדק פיל ברוטב, גמל, קנגורו ועוד מטעמים.

בהמשך סזאר המשיך למלון ספלנדיד בפריז ונדד בין מלונות באירופה. תמיד לומד את רצונות הלקוח, מטמיע חוקי היגיינה וניקיון חדשים ומטביע את הסיסמא "הלקוח תמיד צודק".

1888 סזאר פותח מסעדה בגרמניה יחד עם השף האגדי אוגוסט אסקופיה, האיש שישנה את חוקי הקולינריה בצרפת ובעולם. השניים הגיעו יחד ללונדון למלון סבוי המפואר בשנת 1889, והפכו אותו לשם נרדף ליוקרה ופאר בעיר. לא סתם הנסיך מוילס אמר "לאן שריץ הולך גם אני הולך". ב1897 סזאר פוטר ממלון סבוי בטענה שהיה מעורב בהעלמת יין ואלכוהול בסך 4300 פאונד, וקבלת טובות הנאה מספקים. הלקוחות האמידים הפצירו בסזאר ריץ לפתוח מלון משלו בפריז ולאחר חיפוש נדלן מתאים הוא רוכש ב1897 את אוטל גרמונט בכיכר ונדום מס 15.

מלון ריץ, מלון ריץ פריז- הבחירה הטבעית של האלפיון העליון
סזאר ומארי-לואיז ריץ
מלון ריץ, מלון ריץ פריז- הבחירה הטבעית של האלפיון העליון
קוקו שאנל על מרפסת המלון צופה לכיכר ונדום

מלון ריץ פריז – היכן שהכל קורה

בתאריך הראשון ליוני 1898 אגדת ריץ Hôtel Ritz נפתח לקהל הרחב. אחוזת הפאר אוטל גרמונט מהמאה ה-18, שופצה בעזרת מימון של אלכסנדר מרנייה-לפוסטול, ממציא ליקר גרנד-מרנייה. האדריכלים מיוז ודייוויס' (Charles Mewès)הפכו את האחוזה למלון פאר שבו 210 חדרים עם גן מטופח בחלקו האחורי, כאשר כמובן חזית המלון נשמרה. מלון ריץ היה מהראשונים לארח נשים ללא ליווי לתה של חמש אחר הצהריים, טקס שאותו יבא סזאר ריץ מלונדון.

באורחים הנכבדים שנכנסו דרך הדלתות במשך השנים, היו הדוכס הגדול מיכאל ואשתו הדוכסית מטורביי, הנסיך אסטרהאזי, שהביא להקה צוענית לארוחת ערב שערך. אלזה מקסוול, אגא חאן, צ'ארלי צ'אפלין, מריה קאלס ועוד רבים וטובים. היינו יכולים לראות את המהראג'ות מג'איפור, וקוך מהר לוגמים שמפניה. למלך ספרד אלפונסו היה משקה קבוע- שמפניה עם קוניאק ו12 תותים. הדוכס והדוכסית מוינדזור היו גם אורחים קבועים למרות שבהרבה מקרים נצפתה ווליס לוגמת קוקטיילים עם הפלייבוי ג'ימי דונהיו.

אחיו וולי היה נכנס בנונשלנטית עם הפומה שלו למשקה. רודולף ולנטינו יושב ומעשן, אמיליה ארהארט נצפתה לפני שנעלמה. השחקן הנודע ג'ון ברימור (השחקן ג'ון ברימור הוא בנו והשחקנית דרו ברימור נכדתו). הסופרים סומרסט, גרין, פיצ'גרלד, המינגווי, פרוסט ואוסקר ווילד.

1911 אלברט קלר מקים את קבוצת ההשקעות ריץ-קרלטון ומשלם סכום נכבד עבור השימוש בשם ריץ בארה"ב.

1918 סזאר ריץ שכבר היה חולה ועבר כמה התקפי חרדה נפטר. תחילה הוא נקבר בפר לשאז לצד בנו רנה, אך ב1961 אחרי מות אשתו מארי-לואז שלושתם מועברים לקבורה בשוויץ. בנו צ'ארלס לוקח פיקוד עד מותו ב 1976.

1921 הבר שפונה לרחוב קמבון נפתח. ממול היה בית כלבים, שם נשים שהכניסה נאסרה עליהם לשבת  בבר המתינו. בשנת 1936 אשת מנהל מלון ריץ אפשרה כניסת נשים.

השפל הגדול גם השפיע על מלון ריץ כאשר הכסף די נגמר לכולם. מאוחר יותר הגיעה הפלישה הגרמנית.

מלון ריץ, מלון ריץ פריז- הבחירה הטבעית של האלפיון העליון
הגן המשופץ בחצר מלון ריץ פריז צילום: אתר רשמי

הפלישה הגרמנית והעברת בעלות

בשנת 1940 הגרמנים פולשים לצרפת. הלופטוואפה מקים שם מפקדה על חצי שטח המלון כאשר הרמן גרינג לן בסוויטה המלכותית. הברים והמסעדה במלון ריץ המשיכו להתנהל כרגיל. יחד עם זאת מה שפחות ידוע, שגם המחתרת הצרפתית פעלה שם בהיחבא כאשר הצוות מסתיר אותם בעליית הגג, חדרים נסתרים ואפילו ארונות.

דמות מיוחדת במיוחד בצוות המלון, הוא הברמן האגדי פרנק מאייר (Frank Meier), יהודי ממוצא אוסטרי שעבד בארה"ב והגיע לפריז ב1921 אחרי האיסור למכירת אלכוהול שם. מאייר הכין קוקטיילים מיוחדים ופרסם את התנך של הברמנים בשנת 1936, וגם כמה מדריכים שימושיים לאורחים העשירים. מאייר, בעודו מאחורי הבר מערבב משקאות, גם מאזין לפטפוטי הגרמנים ומעביר מידע רב ערך למחתרת ולאנגלים.

בשנת 1979 רכש אותו הבעלים של הרודס מוחמד אל-פיאד המצרי תמורת עשרים מיליון דולר ומשפץ אותו בסכום של 250 מיליון דולר. הבית במספר 17 מצטרף ומאוחד עם המלון, הותקנה בריכה וספא במרתף, דבר שהיה חדשני בפריז. הבריכה מכילה 800,000 אבני פסיפס שהונחו ביד.

1988 הוקם ביה"ס לבישול אסקופייה.

1997 שגרירת ארה"ב פמלה הארימן נפטרה במלון ריץ בגיל 76 משטף דם במוח כאשר שחתה בבריכת המלון.

31 אוגוסט 1997 הנסיכה דיאנה ובן זוגה דודי אל-פיאד סועדים בערב בסוויטה המלכותית לפני שמצאו את מותם בתאונת הדרכים במנהרה מתחת לפונט אלמה. הנהג, אנרי פול נהרג גם הוא. 

10 ינואר 2018 התבצע שוד תכשיטים בערך של מיליוני אירו מהמלון, שלושה נתפסו לפני שהצליחו לברוח.

מלון ריץ, מלון ריץ פריז- הבחירה הטבעית של האלפיון העליון
מסעדת דג החרב lespadon במלון צילום: אתר רשמי

הדמויות הצבעוניות של מלון ריץ

ארנסט המינגווי

האגדה אומרת שכאשר פריז שוחררה, המינגווי פרץ למלון Hotel Ritz חמוש במקלע עם לוחמי מחתרת על מנת ל"שחררו". אך השומר בפתח שכנעו שבמלון כבר לא היו גרמנים, אבל לפחות הבר היה פתוח לחגוג את השחרור בשתיית 51 מרטיני יבש. 

כשאני חולם על העולם הבא בשמים, הפעולה מתרחשת תמיד בריץ פריז

מרסל פרוסט

מרסל פרוסט היה אורח קבוע במלון ריץ, אבל לא ישן שם כמעט. הוא אהב לבוא לכתוב, ונהג לאכול שם מאוחר בערב לבדו בחדר סגור עם וילונות מוגפים. על ערש דואי ביקש פרוסט מהנהג הנאמן שלו רק דבר אחד, בירה קרה ממלון ריץ. הבירה הגיעה אבל פרוסט עצם את עיניו לפני שהספיק ללגום.

  תודה, אודילון היקר שלי, שהבאת לי את בירת ריץ 

אוסקר ווילד

אוסקר ווילד התנגד לחשמל ורטן שהוא מעדיף נר או עששית ליד המיטה. גם לכיור היו לו טענות  "בשביל מים חמים מצלצלים בפעמון". גם המעלית הייתה מהירה מדי לטעמו..

קוקו שאנל

קוקו שאנל חייה בריץ משנת 1937-1971, ושם גם ניהלה רומן עם המרגל הגרמני הנס פון דינקלג'. שאנל שהואשמה בשיתוף פעולה, שוחררה מחוסר ראיות. האם זה בגלל שהיו לה חברים במקומות הנכונים ?  הדוכס מוינדזור, צ'רצ'יל והדוכס מווסטמינסטר בעיקר.

אדוארד השביעי

אדוארד השביעי מלך אנגליה שאהב מאוד את פריז, נתקע באמבטיה הקטנה עם המאהבת וחולץ ע"י הבטלר. מאז הוחלפו כל האמבטיות לגודל מספק.

ברברה האטון

ברברה האטון המיליונרית יורשת חברת וולוורת', התלוננה שהמזרן שקוע באמצע איפה שגרינג השמן ישן.

המרקיזה לואיזה קאסטי

המרקיזה לואיזה קאסטי מאיטליה, התגוררה שם עם שני ברדלסים ונחש פיתון מסומם סביב צווארה. טוב כמי שירשה הון עצום יכלה להרשות לעצמה גם את שמלת היהלומים שאתה הלכה לנשף תחפושות בפריז. היהלומים הם החבר הטוב ביותר של האישה אמרו, והיא לקחה את זה לקצה.

מלון ריץ, מלון ריץ פריז- הבחירה הטבעית של האלפיון העליון
ארנסט המינגווי וידידו הטוב צ'ארלס ריץ

הרומן החשאי ופרס המתלבש הטוב ביותר

אינגריד ברגמן

אינגריד ברגמן הגיעה לפריז ביוני 1945 אחרי זכייתה בפרס אוסקר. רוברט קאפה צלם המלחמות הידוע, והסופר ארווין שואו שמעו על בואה וחשו לריץ. רוברט קאפה היה צלם עיתונות מפורסם אך עני, מעשן כבד ושתיין פרוע. השניים שלחו מכתב ב6 ליוני לברגמן שבו הם רשמו שיש להם כסף לפרחים או ארוחת ערב אך לא לשניהם, "ערכנו הצבעה וארוחת ערב ניצחה" ומוסיפים שהם לא ישנים. ברגמן השוודית היפיפייה  הסכימה, והשלושה הלכו לאכול במסעדתFouquet’s בשאנז אליזה שם השמפניה זרמה. שואו הבין שהוא מיותר והשאר היסטוריה. ברגמן נשואה עם ילד באותו זמן האריכה את חופשתה בפריז לחודשים, כאשר בעלה והוליווד תוהים מה הסיבה.

איוונדר בארי וול

איוונדר בארי וול מיליונר אמריקאי  שעבר לצרפת והוכתר "המתלבש הטוב באירופה" כשאת חולצותיו וקולרי צוואר 5000( היו לו) היו תופרים לו בחנות המפורסמת Charvet בכיכר ונדום 28. גם לכלבו של בארי צ'י צ'י היו תופרים שם קולרים ושניהם היו באים לאכול במלון ריץ כל יום לבושים היטב. בארי הול עצמו ישן במלון מוריס. באם תגיעו למלון ריץ לארוחה נסו את סטייק בארי וול על שמו.

השחקנית מרגו המינגווי, נכדתו של ארנסט, ערכה את מסיבת החתונה שלה במלון, עם יונים לבנות שהשתלשלו בכלובי נצרים

הסופרת ברברה קטלנד שבילתה שם את ירח הדבש נהגה לחזור לשם פעמים רבות.

אוויטה פרון הגיעה כדי לחדש את מלתחת בגדיה, אך במקום ללכת לבוטיק האופנה הבוטיק הגיע אליה לריץ.

מלון ריץ, מלון ריץ פריז- הבחירה הטבעית של האלפיון העליון
Hotel Ritz Paris bar vendome

השיפוץ הגדול

אני רוצה שהריץ יישאר המלון הטוב ביותר בעולם! אם תתעסק אתו אני אהרוג אותך, כך במילים אלו פנה מוחמד אל-פאיד אל האדריכל-מעצב תיירי דספונט בשנת 2011. ואכן אחרי למידת החומר נכנס המלון בשנת 2012 לארבע שנות שיפוץ קפדניות כאשר המטרה לשמור על המקור עם נגיעות קלות של חדשנות והוספת אור.

כרגיל ברגע שמתחיל שיפוץ אתה לא יודע כיצד יסתיים, ומלון ריץ אינו שונה בכך, 200 מיליון דולר הראשוניים הכפילו את עצמם. רוב הכסף הושקע בתשתיות: חשמל, צנרת, רצפות מחוממות, מיזוג אוויר, חדרים חכמים שנשלטים באייפד, מסכים מוסתרים במראות ועוד. מס החדרים כעת הוא 142 מחציתם סוויטות לעומת 159 לפני השיפוץ, אך חלוקי האמבט נשארו בצבע אפרסק כפי שנבחר ע"י סזאר ריץ בעצמו כשהמלון נפתח.

הריהוט שופץ וחלקו הוחלף ברפליקות מדויקות שעטו בדים יוקרתיים בהתאמה אישית מבית פייר פריי, מרפסת בר ונדום חופה זכוכית נשלפת, לצד שיפוץ הגן בסגנון ורסאי ע"י אדריכל הנוף ז'אן מוס, ספא שאנל הראשון בעולם, וסלון פרוסט למי שרוצה לשבת לכוס תה ולקרוא או לכתוב כפי שפרוסט עצמו נהג לעשות. קומת הביניים שופצה והתמלאה באור וחלונות הגג שוחזרו ואיתם התגלה חדר משרתת בעליית הגג שהפכה לסוויטת מנסארט עם מרפסת ונוף מדהים על הכיכר והעיר. חלונות חסיני ירי מגינים על האורחים רמי המעלה שישתכנו בסוויטה המלכותית ושכנותיה. לאותם אורחים יש אפשרות כניסה למלון היישר מחניה פרטית תת קרקעית דרך מנהרה שנבנתה במיוחד.

 800 סתתים, נגרים, רפדים, ומשחזרי עלי זהב עמלו על העבודה. המלון אמור היה להיפתח ב 2014, אך נדחה בשנה ובשנית ל2016. שריפה פרצה עקב קצר חשמלי שכמעט כילתה את הגג(נוטרדאם מישהו?).    בתאריך 6 ביוני 2016 בהשקעה סופית של 450 מיליון דולר ו 118 שנים לאחר הפתיחה המקורית Hotel Ritz Paris      מלון ריץ, נפתח שוב לקהל הרחב.

פריטים מהתכולה הישנה של המלון אם שאלתם, הוצאו למכירה פומבית בבית המכירות Artcurial שאותו הזכרנו בעבר, באפריל 2018.

מלון ריץ, מלון ריץ פריז- הבחירה הטבעית של האלפיון העליון
Hotel Ritz סוויטה מנסארט עם נוף לכיכר מהמרפסת

מלון ריץ כיום

באם יתמזל מזלנו לנפוש במלון ריץ, נוכל להנעים את זמננו באחד הברים, המסעדה או ספא מפואר.

Bar Hemingway

המינגוויי היה מאושר היום לראות את הבר המשופץ שבו הוחלף השטיח בחדש, אך באותו צבע ירוק. כיום צילומים שצילם הסופר וגם חכותיו מעטרות את קירות הבר. אני לא בטוח שהיה מסכים לשלם 1500 אירו על קוקטייל  Ritz Sidecar. לפרנסיס סקוט פיצג'רלד היה כיסא קבוע, קול פורטר הלחין שירים, וגארי קופר אהב לקבוע את פגישותיו שם. כיום קייט מוס היא אורחת קבועה בבר כשהיא בפריז. בכל מקרה קולין פלד הברמן הראשי מאז 1994 ישמח לארח אתכם.

Le Garden

למלון תמיד היה שטח גן פרטי משלו, אך המעצב דפונט חשב שהוא כמו "יהלום לא חתוך". הוא נעזר בארכיטקט הנוף הצרפתי, ז'אן מוס, כדי להפוך את היהלום הלא חתוך למיני ורסאי. כמו נווה מדבר הגן נטוע בשני תריסר עצי טיליה, קיסוס תלוי, וערוגות ורדים לבנים.

SALON PROUST

מרסל פרוסט נכח בפתיחה הרשמית של המלון וביקר בו קבוע. כאן הוא אירח סלונים אינטימיים שבהם ליקט סודות מתוך תפאורות ספרותיות ואצולה וזכה להנאה רבה להשתמש בהם בכתביו. כיום תוכלו לשבת ולהזמין Le The a la Francaise -קנקן תה מלווה בכוס שמפניה ואחד ממאפי הבית.

L'ESPADON

מסעדת שני כוכבי מישלין מגישה ארוחות בוקר, צוהריים, ערב וברנץ' בסוף השבוע. ניתן לאכול בשטח  חיצוני מתחת לאטריום החדש או בגינה, וכמובן בשטח המסעדה הפנימי. שמה של המסעדה ניתן ב1956 לכבוד הסרט על פי ספרו המינגווי "הזקן והים". תרגום השם הוא דג חרב,סוג הדג שהמינווי וחברו הטוב צ'ארלס סזאר אהבו לדוג.

Bar Vendome

יותר מסעדת בראסרי מבר שבו תוכלו לאכול בוקר, צוהריים וערב

Ritz Bar

הבר המקורי והראשון שבו התרחשו רוב העלילות בימיו הראשונים של המלון. ניתן להיכנס אליו מצד רחוב קמבון cambon' והוא מעוצב מעוצב בסגנון ויקטוריאני. 

מלון ריץ, מלון ריץ פריז- הבחירה הטבעית של האלפיון העליון
Hotel Ritz סוויטה וינדזור בצבעים בהירים צילום: אתר רשמי

ספא שאנל ועיצוב שיער

מספרה דייוויד מאלט  David Mallett

לקוחות המלון, רובם עשירים ומפורסמים, יכולים להינות מטיפול דיסקרטי בלי להתרוצץ במלון עצמו אצל מעצב השיער דייוויד מאלט בימי שלישי-שבת. מחירים שאלתם? תספורת גברים 130 אירו. תספורת לנשים החל מ230 אירו. עיצוב שיער אישי מדייוויד מאלט 650 אירו לנשים. דרך אגב גם מי שאינו לקוח של המלון יכול לבוא..

Ritz Club Paris

במועדון הריץ תמצאו בריכה, בר ליד הבריכה, ומגוון טיפולי ספא כגון מסאג'  החל מ 115 אירו עד 300 אירו.

CHANEL AT THE RITZ PARIS

הספא היחיד בעולם של שאנל נמצא במלון ריץ. כאן תוכלו להפקיד את גופכם בידיים מקצועיות לטיפולים מרגיעים, תחת תאורת אווירה ניחוחה ומוסיקת רקע מרגיעה. תוכלו לקבל מסאג' מפנק או טיפולי יופי. יש לך אירוע או שאת רוצה להתפנק לפני ארוחת ערב? תני למומחים לאפר אותך בהתאם.

מלון ריץ, מלון ריץ פריז- הבחירה הטבעית של האלפיון העליון
סוויטה אימפריאלית מלון ריץ פריז צילום: אתר רשמי

גולת הכותרת- הסוויטות המיוחדות

אין ספק שתקבלו את המיטב בכל אחד מחדרי המלון. אך גאוות המלון והמועדפים על עשירי ומפורסמי העולם, הם 16 סוויטות שנקראים על שמות מפורסמים והם גולת הכותרת.

הסוויטה האימפריאלית 

הסלון בקומה הראשונה שבו קיימת היום הסוויטה האימפריאלית אירחה בעבר את המלך לעתיד לואי ה15 כשהיה בגיל 11 בשנת 1721. המארחת שלו הייתה גברת הבית הדוכסית גרמונט. שני חדרי שינה וחדר למשרת. סלון וחדר אוכל, אמבטיית שיש עם ברזי ברבורים מוזהבים, תקרות 6 מטר. מטבחון של פורשה דיזיין ומרתף יינות פרטי הכל לרשותך במחיר פעוט של 18,000 אירו ללילה.

חדר השינה מארי אנטואנט הוא רפליקה של חדר המלכה בארמון ורסאי. הסוויטה המלכותית הוכרזה כמונומנט היסטורי ולנו שם אין ספור דמויות רבות השפעה בהיסטוריה כמו השאה מאיראן, נשיאים, מלכים ומצד שני בזמן הכיבוש הגרמני זה היה חדרו של הרמן גרינג. כאן הנסיכה דיאנה ובן זוגה דודי אל פיאד אכלו את ארוחתם האחרונה בערב לפני שמצאו את מותם בתאונת דרכים.

סוויטת פרוסט

במחיר "סביר" יותר היא סוויטת מרסל פרוסט, במחיר של 3,000 יורו ללילה. פרוסט נכח בהשבעה של המלון וביקר בשגרה. הסוויטה כוללת לוחות עץ מקיר לקיר, רומנים כרוכים מעור עתיק מאת בודלר ופו. הסוויטה מהווה תוספת חדשה למלון, שהקדיש חדר לסופר שסעד במלון כמעט מדי יום.

תוכלו ללון בשלל סוויטות בגדלים שונים כמו סוויטת קוקו שאנל, המינגווי, צ'ארלי צ'אפלין, מריה קלאס, סזאר ריץ, שופין, ונדום, אופרה וגם במנסארט עם המרפסת המדהימה לכיכר.

סוויטה וינדזור

סוויטת וינדזור, למי שרוצה להרגיש מלכותי, נקראת על שם הדוכס והדוכסית מוינדזור. מכילה דיוקנאות של בני הזוג, שטיחי קיר ופיתוחים מוזהבים פרחוניים. מעוטרת ברמזים ל"וואליס בלו" האיקוני, הגוון הכחול המועדף על ידי וואליס סימפסון. החדר המחודש הרבה יותר רענן וקל יותר בעיצובו, אך עם זאת השדרוג שמר על המותרות הגדולים של הסוויטה.

סרטים שנעשו במלון ריץ Hotel Ritz

מלון ריץ הוא כמובן תפאורה מושלמת לסרטי קולנוע או הצגות. כאן נזכיר חלק מהידועים בהם:

1957 "אהבה אחר הצהריים" של בילי ויילדר. אודרי הפבורן מבצעת קטע רומנטי עם גארי קופר בסוויטה שלו במלון.

1957 "פרצוף מצחיק" עם אודרי הפבורן.

1966 "איך לגנוב מיליון" , עם סצנה רומנטית בין אודרי הפבורן לפיטר אוטול.

"קוד דה וינצ'י" הגיבור, רוברט לנגדון, שוהה במלון כשהוא בפריז.

"השטן לובש פראדה"של לורן ויסברגר. אנדריאה סאקס ומירנדה פריסטלי שוהים במלון בזמן שהותם בפריז.

ג'יימס בונד מרוסיה באהבה, החלק שבו נאבקת הרוסייה רוזה קלבב בבונד ומסתיים במותה מתרחש בחדר602.

 

כאן מסתיים הביקור שלנו במלון ריץ. מקווה שנהניתם מהמסע המיוחד והיוקרתי בשבילי הזמן, וכעת אתם מבינים יותר מדוע מלון ריץ הוא יותר מסתם מלון יוקרתי. מלון ריץ הוא אגדה פריזאית.

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים לקריאה

הרשמו לעדכונים שלנו על כל מה שחם בפריז

תוכלו להפרד מהרשימה בכל עת. אנו לא שולחים דואר זבל ולא נעביר את פרטיכם לאף גורם אחר !

כתיבת תגובה

מלונות ודירות במחירים משתלמים בצרפת:

Booking.com

שתפו עם חברים ומשפחה

https://www.paristhroughthelens.com/?p=7688