סודו של השען מפריז שנשאר צעיר לנצח

פריז המאה ה 15

היום אספר לכם על השען מפריז ומה היה סודו. השנה היא 1465 המיקום הוא הרובע הלטיני לא רחוק מקתדרלת נוטר דם. הרחוב שבו מסופר הסיפור נקרא  היום רחוב Rue Maître Albert 'אדון אלברט'. את הגשר שמוביל אליו חציתי מאות פעמים. אלברט הגדול כפי שנקרא היה איש רב אשכולות- איש כמורה, כימאי, פילוסוף ומצטיין במדעי החיים ועוד. הוא גם היה האלכימאי הראשון שיצא למצוא את אבן החכמים-היכולת להפוך מתכת לזהב ומציאת הדרך לחיי נצח אולם את התהילה יקטוף מישהו אחר ועליו נספר בפעם אחרת.

השען, סודו של השען מפריז שנשאר צעיר לנצח
השען מפריז-רחוב אדון אלברט בפריז 1913

השען מפריז- מהיכן הגיע ?

השען מפריז שלנו היה דמות מסתורית, אף אחד לא בטוח מהיכן הגיע לפריז חלק אומרים מהמזרח התיכון יתכן ממצרים, רומזים שברח מביתו שינה את שמו ואת דתו. כיום אנו נקרא לו אוסוולד ביבר ייתכן שאת שם המשפחה לקח מהרחוב המקביל אליו שנקרא ביבר- ביאב על שמו של הנהר הקדום שהיה עובר בו ונשפך לסיין. מה שמעניין הוא שלמרות שמר ביבר עבד בחנותו הקטנה מס שנים השפעות הגיל לא נראו על פניו, ולמרות שהחנות בואו נומר לא הייתה בשכונה מבוקשת.. לקוחות עשירים ששמו הגיע אליהם פקדו את החנות הקטנה. להזכירם במאה ה 15 שעונים אישיים לא היו נפוצים והיו נחלתם של עשירים בלבד. לפשוטי העם היו שעוני שמש פזורים בעיר וכמובן צלצול הפעמונים כל שעה עגולה מהכנסיות. השעון הגדול והוותיק ביותר בפריז הוא זה שאנו רואים אותו בחזית הקונסיירז'רי בפריז אם כי לא היה נראה כך בשנים ההם אבל זה סיפור אחר.

מה סודו של השען מפריז והדגם המיוחד

מה היה מיוחד בשעונים של מר ביבר שלנו שמשך קליינטים לחנותו? חדי עין יכלו להבחין שמשהו לא בסדר בשעונים, המחוגים שלהם הלכו אחורה ! ולא רק זה, במשך הזמן היה נדמה שגם הקליינטים נהיים צעירים יותר כאילו חזרו אחורה בזמן, בזמן שיקיריהם הולכים ומזדקנים ! בתחילה הלקוחות היו מרוצים, לא להזדקן אלא להיות צעירים מלאי מרץ שוב מי לא חולם על זה ? אבל לאט לאט האופוריה התחלפה במחשבות על העתיד, מה יקרה אם לא נפסיק להיות צעירים יותר ויותר ?האם נחזור להיות תינוקות ? מה אני עושה עם אשתי ומה אני עושה עם העסק ? לכן יום אחד התאגדו בעלי השעונים והלכו לראות את השען המהולל וביקשו ממנו לעצור את מחוגי השעון. לתדהמתם השען השיב כי אינו יכול ועצירת המחוגים תביא לכך שהם יזדקנו בבת אחת וחלקם יעברו ישר לעולם הבא..אז איך אתה לא מזדקן ולא נהיה צעיר יותר שאלו ? טוב השעון שלי הוא מהדורה מיוחדת ויחידה במינה לא כמו הדגם שלכם ענה השען, זה דגם שבעת שלמדתי את המקצוע בוונציה הכרתי שען אחד שהיה לו כזה שעון והוא הכין לי גם אחד עם שמי חרוט מאחורה. השעון יום אחד הולך קדימה ולמחרת הולך אחורה כך הזמן לא משתנה. לצערי לא הספקתי ללמוד את סודו של השעון כי נאלצתי להימלט מהעיר עקב מהומות שפרצו.

השען, סודו של השען מפריז שנשאר צעיר לנצח
סודו של השען מפריז-שעון מיוחד שבו 10 שעות ומאה דקות

סופם של השעונים ובעליהם..

הלקוחות שבו לביתם חושבים מה לעשות, אני אשאר צעיר לנצח? כל אחד חשב אולי אתגנב לחנות אגנוב את השעון המיוחד ואחליף את הלוחית עם השם החרוט בשלי ? מה רבה ההפתעה כשגילו באחד הלילות אחד את השני מנסים לפרוץ פנימה ? אתם יכולים לתאר לעצמכם את המהומה שפרצה, קללות ומכות בחנות הקטנה שהובילה בסוף לנפילתו ושבירתו של השעון המיוחד. כול הלקוחות כולל מר ביבר השען שלנו החזירו את נשמתם לבורא באותו לילה, מסתבר שהשעון המיוחד השפיע על כל השעונים שיצר וברגע שהפסיק לעבוד הפסיקו כולם.

נהינתם מהכתבה? כנסו לגלות את האגדה על האופה והספר

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים לקריאה

הרשמו לעדכונים שלנו על כל מה שחם בפריז

תוכלו להפרד מהרשימה בכל עת. אנו לא שולחים דואר זבל ולא נעביר את פרטיכם לאף גורם אחר !

כתיבת תגובה

מלונות ודירות במחירים משתלמים בצרפת:

Booking.com

שתפו עם חברים ומשפחה

https://www.paristhroughthelens.com/?p=6218