בית ויקטור הוגו בפריז- בעקבותיו של הסופר הדגול

מי לא מכיר או לפחות שמע את שמותיהן של היצירות "עלובי החיים" ו"נוטרדאם דה פריז" שנכתבו ע"י הסופר הידוע ויקטור הוגו? ובכן, בית ויקטור הוגו בפריז הוא מקום מרתק במיוחד לכל אוהבי הספרות וההיסטוריה, כמו גם וכמובן למעריציו של הסופר המהולל, או לאלו שפשוט מחפשים מקום חוויה ייחודית בעיר האורות. היכונו לקבל הצצה לחייו וליצירותיו ולקבל ניחוח של היסטוריה פריזאית משובחת!

בית ויקטור הוגו, בית ויקטור הוגו בפריז- בעקבותיו של הסופר הדגול
חדר השינה של ויקטור הוגו שם נפטר הסופר. צילום: ניר יבלונקה

על המוזיאון

בית ויקטור הוגו ממוקם בלב פריז, ברובע המארה ההיסטורי בפלאס דה ווז' רובע רביעי. הבית נמצא באוטל  Hôtel de Rohan-Guéménée המשוחזר מהמאה ה-17, ופתח את שעריו למבקרים בשנת 1903. המקום שנקרא גם "מוזיאון ויקטור הוגו" היה בעבר ביתו הממשי של הסופר הצרפתי המפורסם בין השנים 1832-1848.

המבקרים במקום  יכולים לחקור את המוזיאון בקצב שלהם, לעבור בנחת ולצפות בתערוכות השונות המציגות את חייו ויצירותיו של ויקטור הוגו. בין המיצגים הנפלאים במקום, המוזיאון כולל כתבי יד מקוריים, פריטים אישיים נדירים ותצלומים רבים, כמו גם יצירות אמנות ופסלים בהשראת הרומנים שכתב. בנוסף לתערוכות הקבועות, מוזיאון ויקטור הוגו מארח באופן קבוע גם תערוכות מתחלפות, שיכולות לנוע בין הצגת סופרים, או אמנים צרפתים עכשוויים אחרים, ועד להצגת יצירותיו של ויקטור הוגו בשפות שונות.

אחד משיאי המוזיאון הוא הדירה (המשוחזרת) בה התגורר ויקטור הוגו בתקופת גלותו. המבקרים יכולים לחקור את הדירה ולחוש באופן האותנטי ביותר איך היא הייתה נראית בתקופתו. הדירה כוללת ריהוט מקורי, ציורים ופסלים, כמו גם ספרייה המכילה כמה מספריו האישיים ואם תשאלו אותנו, התחושה המתקבלת כאן היא כאילו הוגו בעצמו תכף ייכנס  פנימה וימשיך לעסוק בענייניו. בנוסף לדירה המשוחזרת של הוגו, עוד חובה לראות במוזיאון הוא סלון ביתו של הסופר, בו קיבל את אורחיו ואירח אותם. הסלון מעוטר בציורי קיר יפהפיים ביותר, כולל אח מפואר ונברשת קריסטל מרהיבה במיוחד!

אחד החלקים המעניינים ביותר בביקור הוא "Cabinet des Dessins", החדר בו נהג ויקטור הוגו לצייר רישומים וסקיצות. החדר מלא במאות רישומים מקוריים שלו, רבים מהם נוצרו עבור יצירותיו הספרותיות.

בית ויקטור הוגו, בית ויקטור הוגו בפריז- בעקבותיו של הסופר הדגול
מדרגות עץ מובילות לקומה השנייה בסיורנו בביתו של ויקטור הוגו. צילום: ניר יבלונקה

Café Mulot

אתם בוודאי תשמחו לדעת שהחצר הפנימית שופצה ונפתח בה בית קפה. נחבא מהעין, פסטורלי ואינטימי זוהי נקודת חן נוספת בפריז. לשבת בגינה הקסומה ביום קיץ על כוס קפה ומאפה אתם פשוט מרגישים חלק מההיסטוריה של פריז.

לעוד פרטים- קפה מולו

בית ויקטור הוגו, בית ויקטור הוגו בפריז- בעקבותיו של הסופר הדגול
סלון עם אוספים אסייתים בביתו של ויקטור הוגו. צילום: ניר יבלונקה

מידע שימושי

גם אם אתם לא מכירים את הסופר, אבל אוהבים את ההיסטוריה של צרפת בכלל ואת העיר פריז בפרט, אתם לא יכולים לוותר על ביקור כאן שכן, ויקטור הוגו נחשב לחלק מכובד ביותר בהיסטוריה הצרפתית, בטח ובטח יצירותיו הנפלאות. באם תרצו עוד מכל הטוב הזה, אתם מוזמנים לתאם סיורים בעקבות חייו של ויקטור הוגו העוברים בין התחנות המשמעותיות בחייו של הסופר, דרך ככר הבסטיליה מקום עבודתה של אהובתו וכנסיית הנוטרדאם המשולבות כולן בתוך יצירותיו.

כתובת: 6 place des Vosges רובע 4.

ימים ושעות פתיחה: המוזיאון פתוח לקהל בימים שלישי עד ראשון בין השעות 10:00-18:00.

הכניסה למוזיאון חופשית מלבד תערוכות מתחלפות.

דרכי הגעה: מטרו קו 1-5-8 תחנה Bastille.

מטרו קו 1 תחנה Saint-Paul. 

נגישות: מוזיאון ויקטור הוגו נגיש לבעלי מוגבלויות ולמתניידים בכיסא גלגלים, כולל מעליות רחבות ורמפות ייעודיות, למוגבלות שמיעה ישנם מדריכי שמע ומדריכים בשפת הסימנים המאפשרים לביקור להיות נגיש ומהנה ביותר לכולם. 

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים לקריאה

הרשמו לעדכונים שלנו על כל מה שחם בפריז

תוכלו להפרד מהרשימה בכל עת. אנו לא שולחים דואר זבל ולא נעביר את פרטיכם לאף גורם אחר !

כתיבת תגובה

מלונות ודירות במחירים משתלמים בצרפת:

Booking.com

שתפו עם חברים ומשפחה

https://www.paristhroughthelens.com/?p=12054