מוזיאון גימה פריז (Musée Guimet) לאומנות אסיה

ברוכים הבאים לאסיה האקזוטית! מוזיאון גימה Musée Guimet הינו המוזיאון החשוב ביותר לאמנות אסיאתית בפריז ובו האוספים הגדולים ביותר מחוץ לאסיה, עם מעל 45 אלף פריטים ומיצגים שונים אשר הגיעו לכאן מיפן, סין, קוריאה, דר' מזרח אסיה, אינדונזיה, נפאל, טיבט ואפילו מההימלאיה הרחוקה.

המוזיאון הלאומי לאמנות אסיה

ברוכים הבאים לאסיה האקזוטית! מוזיאון גימה Musée Guimet הינו המוזיאון החשוב ביותר לאמנות אסיאתית בפריז ובו האוספים הגדולים ביותר מחוץ לאסיה, עם מעל 45 אלף פריטים ומיצגים שונים אשר הגיעו לכאן מיפן, סין, קוריאה, דר' מזרח אסיה, אינדונזיה, נפאל, טיבט ואפילו מההימלאיה הרחוקה.

מוזיאון גימה Guimet מסומן כיעד פופולארי אהוב במיוחד בקרב אוהבי התרבות האסיאתית, הרושמים לעצמם ביקור חובה במקום, אך גם אם אתם אינכם נמנים על אוהבי האמנות, מומלץ לכם לבקר בו ולהתרשם מעולם אקזוטי מופלא, עם יצירות וממצאים עתיקים שלא ישאירו אתכם אדישים למראם.

מוזיאון גימה נוסד בעיר ליון בשנת 1879 ע"י אמיל אטיין גימה, אשר יצא לאסוף ממצאי אומנות מהמזרח הרחוק, עפ"י בקשתו של שר החינוך הצרפתי דאז. וכך נאספו להם מתוך חפירות ותגליות- כלים, רהיטים, שטיחים ובדים, פריטי ביגוד וכלי חרס, ציורים, פסלים ומיצגים רבים נוספים מהארצות הרחוקות.

אט אט הלכו האוספים והתרבו עד אשר ב- 1885 הועבר המוזיאון לפריז ונחנך בשנת 1889. המוזיאון התפרסם בעיקר בשל אוסף גדול ועשיר במיוחד של פריטים הודיים מרהיבים ונדירים ביופיים ועד היום ממשיכים במוזיאון להרחיב ולהעשיר את האוסף ההודי הנפלא.

** באולם הכניסה למוזיאון מופיעים מאז ועד היום, שמותיהם של התורמים הרבים אשר תרמו מאוספיהם הפרטיים להעשרת המוזיאון.

משנת 2017 מחולק פרס גימה לספרות אסייתית Le Prix Émile Guimet de littérature asiatique.

מוזיאון גימה, מוזיאון גימה פריז (Musée Guimet) לאומנות אסיה
המוזיאון הלאומי לאמנות אסיה פריז

אודות מוזיאון גימה

להיכנס בשעריו של מוזיאון גימה היא חוויה מעולם אחר ממש, הניתוק בין האווירה הפריזאית התוססת והצבעונית אל תוך חללי התצוגה האקזוטיים, הינם חוויה תרבותית מרתקת. בבת אחת מתחלפים המראות של פריז במראות מפוארים ומרשימים, המוקדשים כולם לאמנות האסיאתית, עם עשרות אלפי פריטים מופלאים, עתיקים ונדירים, חלקם בני 5000 שנה לערך, שהובאו לכאן היישר מיפן, לאוס, נפאל, הודו, אינדונזיה, ווייטנאם ועוד.

בין עשרות אלפי הפריטים, ניתן לראות למשל: פסלים מתקופת האימפריה החמרית בקמבודיה (בין המאות ה- 9 ועד ה- 15) תבליטים בודהיסטיים עתיקים, בקבוקי זכוכית בצורת דגים מאפגניסטן, כלי חרסינה שהיו בשימוש אצילים, שטיחי משי צבעוניים ארוגים בעבודת יד, תלויים על הקירות ופסלי בודהה גדולים ומרשימים.

כאן פורשים בפני המבקרים את אחד מאוספי החרסינה הסינים והיפנית הגדולים בעולם, מחוץ לאסיה וחפצי דת ממצרים העתיקה, יוון ועוד. מוזיאון גימה שומר פינה חמה גם לאפגניסטן. כאן מוצגים ממצאים ממוזיאון קאבול, אותם טיפחו אוצרי המוזיאון לכדי אוספים ארכיאולוגיים נפלאים.

מתחדשים במוזיאון גימה.

בשנת 1996 יצאה לפועל תכנית שיפוצים נרחבת של המוזיאון, בניצוחם של האדריכלים אנרי וברונו גאודין, יחד עם צוות שימור מיומן ומקצועי, אשר הונחו לתכנן מחדש את המוזיאון כך שיהיה גם מוזיאון וגם מרכז ידע חשוב לתרבויות המזרח ואסיה, וזאת תוך יישום אלמנטים חדשניים ופתרונות מודרניים מותאמים לקהל.

התוצאה שנתקבלה מאותן הדרישות היא שטח של 5000 מ"ר של גלריות פתוחות, המאפשרות למבקרים לנוע במרחב ולחוש את עוצמת האמנות האסיאתית הייחודית, כאשר כל גלריה מייצגת מדינה / אזור גיאוגרפי אחר.  

פיזור המיצגים במוזיאון, מעניק למבקרים תחושה נעימה והרמונית, לכל יצירה או פסל ישנו המקום הראוי לו וניכרת המחשבה המוקדמת על כך, בין היתר בשל התאורה המוקפדת המאירה את הפסלים, אשר מדגישה את עצמתם, יופיים ונצחיותם. כך כלל החוויה הופכת למיוחדת ביותר.

מוזיאון גימה, מוזיאון גימה פריז (Musée Guimet) לאומנות אסיה
המוזיאון הלאומי לאמנות אסיה ואוסף הפסלים

אוספים במוזיאון

נדמה כי האוספים המוצגים במוזיאון גימה, אינם נגמרים לעולם. חדר ועוד חדר, אוסף אחר אוסף מרהיבים ביופיים וייחודם, המגיעים מכל רחבי אסיה, ניתן לראות למשל אוספים מארצות כמו הודו, סין, יפן, אפגניסטן, פקיסטן, קוראיה, מרכז אסיה ועוד.

האוסף מההימלאיה למשל, כולל כ- 1600 פריטים הכוללים פסלים, חפצי פולחן נפאליים, כלים וציורים נדירים שהתקבצו עם השנים לכדי אוסף מרשים ומיוחד.

אוסף הטקסטיל, נחשב לאחד מהבולטים באוספי המוזיאון. כאן מוצגים פריטי ביגוד מקוריים והדפסים, לצד כלי הצביעה והטוויה איתם נהגו לקשט את הבדים הססגוניים אותם לבשו אצילי התקופה דאז.

מטבע הדברים, מירב המיצגים באוסף הטקסטיל מגיעים מהודו שנחשבת לליבו של האוסף, אך בנוסף לכך, מוצגים פריטים מיפן, מצרים, סין, אינדונזיה ועוד.

** בקומה העליונה של המוזיאון מוצגות תמונות מוקדמות של הודו ותערוכת ביגוד קוריאני בעיצובים שטרם ראיתם.

תערוכות מתחלפות במוזיאון

המוזיאון מקפיד לחשוף את קהל המבקרים בו לכמה שיותר מהתרבות האסיאתית ע"י הצגת תערוכות קבע ותערוכות מתחלפות (כולן מופיעות באתר המוזיאון לפי תאריכים, כך שניתן לתכנן הגעה לפיהן), בין התערוכות המתחלפות, למשל:

  • גני אסיה: אמנות גן מהודו ועד יפן.
  • אסיה עכשיו: יצירות עכשוויות מהודו ויפן המדגישות את החיסור בין ההיסטוריה והעבר, אל העתיד, כאן ועכשיו.

בין היצירות הפזורות בחללי המוזיאון השונים, ניתן להתרשם מכמה, למשל: מגילות דקורטיביות הלניסטיות מצפון אפגניסטן, פסל עתיק של בודהה עומד, מהמאה ה- 1 מצפון אפגניסטן, לוח אבן ובו אלת הים מהמאה ה- 2 לפנה"ס, פסל של סצנת חיי הבודהה מהמאה ה- 2, פסל סוס משושלת האן הסינית מהמאה ה- 2 אגרטל חרסינה ועליו מתוארים גברים שנלחמים על סוסים, מתקופת שושלת מינג, אלוהות הינדית מקמבודיה מהמאה ה- 9 ועוד פריטים אחרים.

**לצד כל אוסף, או תערוכה, ישנם הסברים כתובים מפורטים אודות התרבות המוצגת באותם המיצגים.

מוזיאון גימה, מוזיאון גימה פריז (Musée Guimet) לאומנות אסיה
הגן היפני ובית התה במוזיאון גימה פריז

מה עוד במוזיאון?

חנות ספרי הבוטיק נמצאת בקומת הקרקע, מציגה מבחר של ספרים וקטלוגים של התערוכות והאוספים השונים, כמו גם ספרי אמנות יוונית-בודהיסטית, בנושא פסלים, כלי שולחן, אפנה ועוד.

ספריה וארכיון צילום עשיר פתוחים לקהל המבקרים, המוזמנים לעיין ולקרוא אודות התרבות האסיאתית ולהתרשם מארכיון הצילום.

שימו לב

נספח למוזיאון נמצא בשדרת ד'אינה 19 באחוזתו לשעבר של אלפרד היידלבך בנקאי אמריקאי יהודי ונשיא לשכת המסחר של ארה"ב בפריז. הבית שנבנה ב1913 מכיל אוסף ייחודי: 250 יצירות יפניות שהובאו ע"י גימה. בגינה הוקם פביליון ובית תה. הכניסה לגינה במסגרת סיור מודרך בלבד.

לא ניתן לתאר את המוזיאון לאמנות אסיאתית ללא גן יפני קסום ובו מפל קטן, המעניק למבקרים את התחושה כאילו הם עצמם נמצאים בביקור ביפן הרחוקה. הגן פתוח רק לסיורים מודרכים.

פעילויות שונות למבקרים.

משפחות וילדים יכולים לקחת חלק בסדנאות שונות אותן פותח המוזיאון למבקריו למשל:

סדנת מזל ובה חידות, משחקי מילים ואסוציאציות מתאים לילדים מגיל 7-12 (יש לברר זמנים באתר). סדנת קליגרפיה, מבוא לציור הסיני וסדנאות שונות נוספות אליהן ניתן להירשם מראש, באתר.

מידע שימושי

כתובת: 6 Place d'Iena, 75016 Paris

פתיחה: 1889

מיצגים: אמנות אסיאתית

ימים ושעות: פתוח כל יום למעט יום שלישי, בין השעות 10:00-18:00 כמו כן, מומלץ להתעדכן באתר אודות שינויים בלוחות הזמנים עקב היתכנות אירועים שונים.

**גישה למרפסת הפנורמית אפשרית לאורך כל הקיץ בשעות פעילות המוזיאון.

נגישות: המוזיאון נגיש לבעלי מוגבלויות, בעזרת מעליות המחברות בין המפלסים השונים של חללי המוזיאון.

הגעה: מטרו קו 9 תחנה Iéna או מטרו קו 6 תחנה Boissière.

כרטיסים: אתר מוזיאון גימט . ישנם תעריפים משתנים לקבוצות ייעודיות וצעירים.

שימו לב הכרטיס מקנה כניסה שנייה למוזיאון תוך 14 יום מרכישת הכרטיס.

**בכניסה למוזיאון ניתן לקבל מכשיר אודיו בשפה האנגלית, המסביר אודות המיצגים והתערוכות השונות (אם אינכם דוברי צרפתית, מומלץ ביותר להיעזר במכשיר).

לסיכום

מוזיאון גימה מתאים לכולם, משפחות וקבוצות, חובבי אמנות שונים, אך בעיקר לאלו המעוניינים להכיר לעומק את התרבות האקזוטית ההיסטורית העתיקה של יבשת אסיה.

לביקור במוזיאון ניתן להקדיש כשעתיים, הנאה צרופה מובטחת!

אולי תרצו לבקר גם במוזיאון קוניאק ז'ה ?

כלבו סמריטן נפתח סופסוף!

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים לקריאה

הרשמו לעדכונים שלנו על כל מה שחם בפריז

תוכלו להפרד מהרשימה בכל עת. אנו לא שולחים דואר זבל ולא נעביר את פרטיכם לאף גורם אחר !

כתיבת תגובה

מלונות ודירות במחירים משתלמים בצרפת:

Booking.com

שתפו עם חברים ומשפחה

https://www.paristhroughthelens.com/?p=8731