מוזיאון החיים הרומנטיים פריז- פינת חמד ברובע התשיעי

musee de la vie romantique מוזיאון החיים הרומנטיים

פריז מלאה במקומות קסומים וידועים אך לעתים, בפינות צדדיות של רחובות העיר, דווקא היכן שהעיר הסואנת נאלמת, אפשר למצוא את המקומות המיוחדים באמת. מקום מיוחד שכזה, דובדבן בקצפת של העיר הוא ללא ספק – מוזיאון החיים הרומנטיים, עליו נספר לכם בכתבה.

musee de la vie romantique הוא מוזיאון קטן ומקסים, השוכן בווילה יפיפייה שנבנתה בשנת 1830 והייתה ביתו של הצייר ההולנדי הנודע ארי שפר (Ari Scheffer) שהיה הצייר האהוב ביותר על המלך הצרפתי לואי פיליפ הראשון ואף שימש כמורה לציור של ילדיו ובהמשך, דיוקנאי בית המלוכה.

הווילה של שפר היתה מקום מאד אהוב בקרב אנשי האמנות והפילוסופיה של האליטה הצרפתית במאה ה- 19 ושמשה מקום מפגש פופולארי מאד, שם התארחו בין היתר: הצייר הרומנטי פרדיננד ויקטור אז'ן דלקרואה, המשורר אלפונס דה למרטין – מחלוצי השירה הרומנטית, המלחין האיטלקי הנודע ג'ואקינו אנטוניו רוסיני ומי שהיתה המאהבת של שופן- הסופרת ז'ורז' סאנד שהיתה ידועה ומוכרת בין היתר בזכות חייה הסוערים ומלאי התשוקה.

אין ספק כי ביקור במוזיאון החיים הרומנטיים הינו חוויה מלאה ברגש, אהבה, רומנטיקה ומחשבות אודות התקופה הנפלאה.

את המוזיאון מבקרים מדי שנה כ- 145 אלף תיירים מקומיים ומרחבי העולם ואם גם אתם רוצים להתאהב, ציינו לעצמכם חובת ביקור על המפה. כמובן ניתן לשלב אותו במסלול הטיול שלי ברובע התשיעי.

מוזיאון החיים הרומנטיים, מוזיאון החיים הרומנטיים פריז- פינת חמד ברובע התשיעי
מוזיאון החיים הרומנטיים מבט מהחזית צילום: Sniper Zeta

אודות מוזיאון החיים הרומנטיים פריז

בשנת 1811 הגיעו לפריז הצייר ההולנדי ארי שפר ואמו. השניים שכרו ווילה יפיפייה בסגנון איטלקי,  בת שתי קומות ברחוב צ'פטל 7 (16 היום) שנחשב בזמנו לרחוב אפנתי שבו התגוררו אמנים רבים, סופרים, ציירים, פסלים ואחרים. מול הווילה נבנו משני צידי החצר, שני בתי מלאכה עם גג זכוכית, כאשר האחד משמש בית מלאכה וסטודיו שם נהגו לצייר יחד שפר ואחיו הנרי, גם הוא צייר. בית המלאכה השני שימש כסלון לאירוח האורחים המכובדים שהיו מגיעים לביקור וליצירה כמו שופן, דלקרואה ואחרים.

בווילה חי ויצר שפר ואירח את כל הסלבס של אותה התקופה כמו פרנץ ליסט, צ'רלס דיקנס גיום אפולינר ואחרים והדיוקנאות אותם צייר תיעדו את הלך הרוח בתקופתו עד יום מותו.

בשנת 1858 נרכשה הווילה ע"י ביתו של שפר- קורנליה שפר מרג'ולין- שהקפידה לשמר להנציח את זכרו של אביה. עם מותה בשנת 1899 הורישה קורנליה את כל הציורים של שפר לעיר הולדתה דורדרכט- בהולנד.

בשנת 1956 נמכרה הווילה לממשלה הצרפתית מתוך מטרה להקים בה מרכז תרבות ואמנות, אשר יציג את שלל יצירותיו של שפר ובשנת  1982 העבירה זו את ניהול הווילה לעיריית פריז ולאחר שיפוצים ועיצוב מותאם, נפתחו שערי המוזיאון בשנת 1987 שגם קיבל את שמו- "מוזיאון החיים הרומנטיים" – באותו המעמד.

מוזיאון החיים הרומנטיים, מוזיאון החיים הרומנטיים פריז- פינת חמד ברובע התשיעי
בית הקפה בגינת המוזיאון צילום: Parizpropokrocile

מה במוזיאון?

עם הגעתכם למוזיאון, יקבל את פניכם גן נפלא וצבעוני עם שיחי  וורדים משגעים, שפתוח למבקרים באפריל- אוקטובר ובו מומלץ לטייל לאחר הסיור במוזיאון ולגשת לחנות הספרים במקום, המציעה ספרי אמנות שונים, עותקים מיצירותיה של סאנד וגם רפרודוקציות של כמה מיצירות האמנות השונות. לאחר מכן יהיה נעים לקנח בבית התה הקסום עם גג הזכוכית ממנו נשקפים השמיים הכחולים, העצים והפרחים שבגן הרומנטי.

במוזיאון 8 חללים: ארבעה בקומת הכניסה וארבעה נוספים בקומה הראשונה.

"אני מעריך רק דברים שקבלתי מאנשים שאני אוהב" כך נהג שפר לומר ואכן, במוזיאון ניתן לראות את האהבה מפוזרת בין כתליו. בקומת הכניסה מציג המוזיאון בשלושה חללים נפרדים, את זיכרונותיה של הסופרת ז'ורז' סאנד (שנהגה לבקר את שפר באופן קבוע) באמצעות תכשיטים, ציורים שלה ודיוקנאות של בני משפחתה, רישומים, פסלים ועוד.

גרם מדרגות מסתלסל עם שטיח אדום (איך לא?) ייקח את המבקרים אל הקומה הראשונה של המוזיאון ואל החללים המעוצבים שבו, בהם מוצגים ציוריו של שפר, כולל דיוקנאות בולטים ומקוריים רבים, כמו גם פסלים ויצירות נוספות שלו, הממוקמים כאילו בעוד רגע ייכנס בעצמו ויספר אודות יצירותיו.

מוזיאון החיים הרומנטיים, מוזיאון החיים הרומנטיים פריז- פינת חמד ברובע התשיעי
מוזיאון החיים הרומנטיים- פורטרט של ארי שפר (Ary Scheffer) מקור ויקיפדיה דומיין חופשי
מוזיאון החיים הרומנטיים, מוזיאון החיים הרומנטיים פריז- פינת חמד ברובע התשיעי
פורטרט ז'ורז' סאנד מאת 1838Auguste Charpentier מקור ויקימדיה דומיין חופשי

תערוכות קבועות ומתחלפות במוזיאון

אם מעניינות אתכם תערוכות מסויימות במוזיאון, שווה להתעדכן באתר טרם ההגעה, אך אם אתם ספונטניים ומוכנים לתת לאווירה הרומנטית לקחת אתכם לטיול, אנו מבטיחים לכם הנאה צרופה בין שלל התערוכות השונות כמו למשל:

  • תערוכת נופים ימיים כהשתקפות של הנשמה הרומנטית.

כאן ניתן להתרשם אודות החיים הפריזאים  דרך מגוון הציורים המשלבים אווירה רומנטית בחיבור לטבע ונופים ימיים המביעים את רחשי הנפש.

  • תערוכת דיאלוג בין האמנויות.

אמנות היא שילוב של עולמות רבים כל כך, וכאן, בין ציורים ורישומים של אמנים גדולים כמו ג'וזף ורנט, יוג'ין איזבי, גוסטב קורבט ואחרים, לצידם של כתביהם הסוערים של דניס דידרו, הנרי ברנרדין אלפונס דה למרטין, ויקטור הוגו  ועוד, יחד עם יצירות מוזיקליות של בטהובן, ווגנר ואחרים, מהווים יצירה הרמונית רומנטית אחת מושלמת, שהמבקרים בה מציינים  כי הרגישו כיצד האווירה חודרת לתוך הגוף וכאילו סוחפת אותם אל תוך התקופה ההיא.

להשלמת האווירה- את התערוכות מלווה מוזיקה סוחפת עם פסקול ייחודי שנבחר ע"י ספריית המוזיקה של פריז, מאת הקומדי פרנסייז (ניתן להאזין לפסקול באתר, למעוניינים בכך).

בין התערוכות המתחלפות המרגשות, שהוצגו בין כתלי מוזיאון החיים הרומנטיים, היתה תערוכה נפלאה במיוחד של רישומים רומנטיים קטנטנים של אמנים גדולים כמו ויקטור הוגו, דלקרואה ואחרים.

פעילויות במוזיאון

באתר המוזיאון ניתן לבדוק אילו סיורים מוצעים לקהל המבקרים, בין היתר ניתן להשתתף בסיורי סיפור, סיורים מודרכים לקבוצות, סדנאות אמנות ועוד.  

מידע שימושי

musee de la vie romantique

כתובת: 16 Rue Chaptal, 75009 Paris 

שנת פתיחה: 1987

מיצגים:

במוזיאון מוצגות יצירותיו של שפר ובנוסף, ציורים, פסלים ויצירות אמנות מהמאה ה – 19, תכשיטים ומזכרות מחייה המרגשים של הסופרת הידועה ז'ורז' סאנד, כמו גם, תערוכות מתחלפות המוצגות לאורך כל השנה, אודותיהן מומלץ להתעדכן באתר.

ימים ושעות פתיחה: ג' – א'  בין 10:00-18:00 יום ב' , חגים ומועדים – סגור.

איך מגיעים? תחבורה ציבורית נגישה ונוחה תיקח אתכם היישר אל המוזיאון:

מטרו: קו 12 לתחנת Pigalle או Saint-Georges.

קו 2 לתחנת Blanche

כניסה: הכניסה לאוספים ולתערוכות הקבועות – חינם.

בזמנים בהם מוצגות תערוכות מתחלפות/ זמניות, מומלץ לבדוק עלויות באתר המוזיאון.

נגישות: למעט הביתן הראשי, כלל חדרי התערוכות נגישים לאנשים בעלי מוגבלויות באמצעות מעלית מותאמת, כמו כן, ניתן להזמין מכשיר דיגיטלי ייעודי המציע סיור ווירטואלי במוזיאון.

*טיפ מאיתנו: ניתן להוריד מבעוד מועד את מדריך הסיורים במוזיאון בשפה האנגלית למעוניינים בכך.

** חשוב לדעת: למרות שמו של המוזיאון, ישנן פעילויות נפלאות מותאמות לילדים ולכל המשפחה, מה גם, שסיור במקום אינו אורך יותר משעה וחצי וזהו פרק זמן נעים ביותר עבור הילדים לפני שאלו מאבדים את סבלנותם.

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים לקריאה

הרשמו לעדכונים שלנו על כל מה שחם בפריז

תוכלו להפרד מהרשימה בכל עת. אנו לא שולחים דואר זבל ולא נעביר את פרטיכם לאף גורם אחר !

כתיבת תגובה

מלונות ודירות במחירים משתלמים בצרפת:

Booking.com

שתפו עם חברים ומשפחה

https://www.paristhroughthelens.com/?p=8060