בואו לטיול ירוק וצבעוני ברובע 12 פריז

מסלול טיול רובע 12

בואו נצא לנו לטיול ירוק וצבעוני ברובע 12 פריז. נקודת המוצא שלנו תהיה מכיכר בסטיל מקום משכנו בעבר של הכלא המפורסם. נבקר באחד הרחובות היפים בפריז, נטייל בטיילת עילית, נבקר בספריה הלאומית  על שם פרנסואה מיטראן. נבקר גם בפארק ברסי המרהיב ובגנים הבוטניים. מוכנים? בואו נתחיל

בואו נכיר את הרחוב הצבעוני ביותר rue cremieux

בואו נתחיל בכיכר בסטיל ומשם ממשיכים לגדת תעלת ארסנל. תעלה פסטורלית שמשמשת נמל עבור סירות ונקודת יציאה לשייט שעובר בתעלת סן מרטין וכמובן תוכלו לעשות בזמנכם הפנוי. הירידה היא מול האופרה החדשה בתחילת רחוב כאשר עומדים עם הפנים לתעלה צד שמאל שלה. נרד ונלך לאורכה ולקראת סופה נצא לרחוב  rue bercy עד שנגיע לרחוב rue cremieux הצבעוני אחד היפים והמצולמים ביותר בעיר. רחוב קרמיו נקרא על שמו של יצחק-יעקב אדולף קרמיו, עו"ד, פוליטיקאי ושר משפטים. קרמיו שהיה גם נשיא אליאנס צרפת הוציא את צו קרמיו שבו הוא משיג אזרחות צרפתית ליהודי אלג'יריה.

בואו, בואו לטיול ירוק וצבעוני ברובע 12 פריז
מסלול טיול רובע 12 רחוב Cremieux פריז צילום: רשיון דפוסיט

נצא מהרחוב הצבעוני ונפנה מעט שמאלה, ונחצה את הכביש ונעלה לטיילת העליונה ושמה Coulée verte René-Dumont. פירוש השם הוא חגורה ירוקה וכשמו כן הוא, רצועה ירוקה ופסטורלית שממנה תוכלו להשקיף גם על בנייני פריז מגבוה. נלך בנחת לאורך הטיילת הארוכה, נצפה על מבנים יפים מלמעלה עד שנגיע לגן גדול שחביב על המקומיים ושמו jardin de reully. שם גם נוכל לנוח, למלא את הבקבוק במים קרים, או אפילו מוגזים קלות. כן גם סודה יוצאת מהברזים בפריז! מזרקת המים נמצאת במבנה עץ בדיוק ביציאה לעבר בניין עיריית רובע 12.

בואו, בואו לטיול ירוק וצבעוני ברובע 12 פריז
הטיילת העילית הנפלאה ברובע 12 פריז

כפר בעיר- village de bercy

התעכבו טיפה להתרשם מבניין העירייה שנבנה בשנת 1876. מגדל פעמונים מרשים ושני פסלים מעניינים בחזיתו השמאלי מייצג נגר והימני מגדל גפני יין, נפלא. בצד תראו פסל ניצחון לזכר ילדי הרובע שנהרגו בשתי מלחמות העולם, בכניסה לגן מול העירייה שלט הנצחה לילדים יהודים שגורשו מהרובע. אחרי בניין עיריית הרובע, ניכנס לרחוב rue charenton ונפנה שמאלה ברחוב proudhon שעובר מתחת למסילות הרכבת אל עבר פארק ברסי parc de bercy. נשוטט בפארק שמכיל גם גן זיכרון ליצחק רבין ז"ל, צמחיה מגוונת, בריכות מים שמארחות בעלי כנף ועוד. אומנם תיירים פחות מגיעים אליו אבל הוא נפלא ופסטורלי, ממליץ מאוד. נמשיך ונגיע לכפר ברסי village de bercy. מקום קטן ונפלא על פסי רכבת ישנים, בעבר היו מאחסנים כאן חביות יין וכיום הפך למוקד חנויות מסעדות ועוד. 

בואו, בואו לטיול ירוק וצבעוני ברובע 12 פריז
פארק ברסי רובע 12 פריז צילום: ניר יבלונקה
בואו, בואו לטיול ירוק וצבעוני ברובע 12 פריז
כפר ברסי הנפלא ברובע 12 פריז צילום: ניר יבלונקה

נחצה את גשר סימון דה בובואר למבנה המרשים של הספרייה הלאומית על שם פרנסואה מיטראן. לאחר צילומים ניכנס  פנימה לספרייה דרך הבניין השמאלי הקיצוני לפי השלט. הסיבה לכניסה שלנו היא לצפות בשניים מהגלובוסים העתיקים והיפים בעולם, הגלובוסים של קורנלי. פשוט בקשו מפקיד הקבלה שיכוון אתכם הכניסה היא חינם מלבד אזור תערוכה בתשלום, אני הופתעתי לטובה. הגלובוסים הענקיים, האחד של כדור הארץ והשני של כיפת השמיים וניתנו כמתנה ע"י הנזיר האיטלקי קורנלי למלך לואי ה-14 מרשימים מאוד.

בואו, בואו לטיול ירוק וצבעוני ברובע 12 פריז
גשר סימון דה בובואר בפריז מבט לספרייה הלאומית צילום: ניר יבלונקה
בואו, בואו לטיול ירוק וצבעוני ברובע 12 פריז
הגלובוסים של קורונלי צילום: ניר יבלונקה

המשך מסלול טיול רובע 12

בואו נמשיך בטיול, ונרד לגדת הסיין מתחת לגשר טולביאק (Pont de Tolbiac). נטייל להנאתנו ובדרך נראה את Batofar, הסירה האדומה המפורסמת עם המגדלור שמשמשת כמועדון ובקיץ תמצאו על הגדה מתחמי אוכל ושתיה, פשוט כיף. גם את בריכת ג'וזפין בייקר שבנויה בתוך הסיין נראה ואם אתם נמצאים ביולי-אוגוסט אז בכלל מומלץ גם להיכנס. עוד מקום מיוחד הוא עיר האופנה והעיצוב (Cité de la Mode et du Design). חלל תעשייה ישן שהפך למוקד מסעדות, חנויות ותערוכות וגם את המכון הצרפתי לאופנה. נגיע לגנים הבוטניים הנפלאים שם תמצאו את מוזיאון הטבע, גנים בוטניים, חממות, גן חיות, מוזיאון היסטוריה של הטבע ופסלים נהדרים ברחבי הגנים. מומלץ גם כביקור בפני עצמו עם ילדים, מקום נהדר לנוח בו לפני שאנו ממשיכים בטיול. למי שיש עוד כוח אנו ממשיכים לאורך הסיין דרך גינת טינו רוסי, שהיא בעצם טיילת ירוקה עם המון פסלים לאורכה. בסופה נבקר במכון הערבי, או יותר מדויק בתצפית הנהדרת והחינמית על הגג שמשקיפה על העיר. הזדמנות מצוינת להשקיף על קתדרלת נוטר דם ופסלה של סנט ג'נבייב בגשר טורנל. זהו מקווה שנהניתם מהטיול הלא קצר שלנו וראיתם עוד זווית של פריז. תודה   

מידע שימושי

  • אורך מסלול: 10 ק"מ
  • זמן הליכה נטו: 2-3 שעות לא כולל כניסה לאתרים
  • מומלץ להצטייד בנעליים נוחות ושתייה.      
בואו, בואו לטיול ירוק וצבעוני ברובע 12 פריז
הגנים הבוטניים בפריז צילום: ניר יבלונקה

אהבת את הכתבה? אולי יעניין אותך מסלול טיול רובע 13

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. אורית

    תודה

    1. ניר יבלונקה

      תודה לך

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים לקריאה

הרשמו לעדכונים שלנו על כל מה שחם בפריז

תוכלו להפרד מהרשימה בכל עת. אנו לא שולחים דואר זבל ולא נעביר את פרטיכם לאף גורם אחר !

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. אורית

    תודה

    1. ניר יבלונקה

      תודה לך

כתיבת תגובה

מלונות ודירות במחירים משתלמים בצרפת:

Booking.com

שתפו עם חברים ומשפחה

https://www.paristhroughthelens.com/?p=2984