מוזיאון איב סן לורן פריז: מקדש לזכרו של מעצב העל

 מוזיאון איב סן לורן, חגיגה לאוהבי אופנה! במהלך סיורי הרבים בפריז ואחרי עוגה טובה אצל סיריל ליניאק, החלטתי להכנס לפאלה גאליירה אך איך לא סגור לרגל שיפוצים. למרות שאינני מומחה אופנה גדול אך בפריז הכל מרתק אותי, פניתי למוזיאון של מעצב העל דקה הליכה משם ולא הצטערתי.

איב סאן לורן yves saint Laurent

הטיול שלנו מגיע אמנם אל המוזיאון, אך אי אפשר להיכנס אליו מבלי לומר כמה מילים אודות מעצב העל הצרפתי האייקוני.

איב נולד בשנת 1936 והיה לאחד מהמובילים בתחום האפנה והוט קוטור (תפירת עלית). את בית האפנה המפורסם שלו פתח איב סן לורן בשנת 1961 ועמד בראשו עד למותו בשנת 2008 בפריז. את בגדיו הייחודיים של מעצב העל לבשו נשים וגברים מפורסמים מכל רחבי תבל, כוכבות קולנוע, פוליטיקאים, ידוענים ועוד. לאחר מותו של איב סן לורן שרר אבל כבד ברחבי פריז, זה היה הסימן להקמתו של מוזיאון הנושא את שמו – מוזיאון איב סן לורן. מטרתו של המוזיאון מעבר להנצחת מפעל חייו, הינה לספר את ההיסטוריה של ההוט קוטור, תהליך היצירה של קולקציות הוט קוטור וכיצד הפך לסמל שהולך ונעלם מן העולם. 1974 עבר בית האופנה לכתובת החדשה ברובע 16 ושם יצר איב סן לורן במשך 30 שנה

15 שנים לאחר שנסגרו שעריו של בית האפנה של איב סן לורן, נחנך באוקטובר 2017 המוזיאון ובו עיצובים מתחילת הקריירה וכל התחנות החשובות בדרך שהפכו אותו למותג היוקרתי שהוא כיום.

איב סן לורן, מוזיאון איב סן לורן פריז: מקדש לזכרו של מעצב העל
מוזיאון איב סן לורן פריז- מבחר עבודות משגע

מוזיאון איב סאן לורן Musee yves saint Laurent

המוזיאון ממוקם במלון Marceau בשטח של 450 מ"ר! כאן מוצגות באופן רציף ולאורך כל ימות השנה תצוגות ותערוכות נושא המציגות את האוסף המרהיב ביופיו של המעצב. מוזיאון איב סן לורן הוא המוזיאון הראשון המוקדש לאחד מגדולים מעצבי אפנת העל של המאה ה- 20 בכל העולם ולכן ביקור כאן נחשב לביקור אפנתי חובה במיוחד, גם למי שלא לובש איב סן לורן באופן יומיומי 😊

בחללים הגדולים שעוצבו ברגישות רבה ע"י כמה מהמעצבים המוכשרים של צרפת, מוצגים בין היתר אוספי קולקציות, רישומים, סקיצות, פוסטרים וסרטים בהם לבשו את בגדיו של המעצב. בין העיצובים האגדתיים ניתן לראות את מקטורן הספארי, מעיל הגשם, שמלות בהדפסים של הצייר מונדריאן וכמובן שמלות הכלה המפורסמות שלו. בנוסף, מוצגים כאן עיצובים נפלאים המשלבים תרבויות מכל רחבי העולם שבאו לידי ביטוי בבדים מרהיבים וצבעוניים במיוחד כמו סין, הודו, רוסיה, ספרד ואחרים. המוזיאון מציע סיורים מודרכים בין התצוגות, תוך הצצה אינטימית יותר אודות חייו האישיים של איב סן לורן ושיתופי הפעולה השונים שיצר עם מעצבים אחרים ואומנים שונים.

בין התצוגות, כמו באופן מקרי, ניצבים שולחנות עבודה ברחבי החללים, עליהם מונחים מגזינים עם כתבות על סן לורן, סקיצות ורישומים מקוריים של כמה מהדגמים המפורסמים שיצר וכמובן הפרסים הרבים שקטף במהלך שנות הקריירה הארוכות שלו.

איב סן לורן, מוזיאון איב סן לורן פריז: מקדש לזכרו של מעצב העל
חדר עבודה של איב סן לורן נשאר כמו שהיה

מידע שימושי

Musee yves saint Laurent (מוזיאון איב סאן לורן)

כתובת: 5 Av. Marceau, 75116

ימים ושעות פתיחה:

אם אתם מגיעים לכאן בסופ"ש עליכם להזמין כרטיסים מראש ובאופן מקוון בלבד.

במהלך השבוע ניתן לרכוש כרטיסים בקופת המוזיאון או מראש באתר המוזיאון (מומלץ).

  • ראשון, שלישי – שישי 11:00-18:00
  • שני סגור.
  • שבת 11:00-21:00.

אם אתם נמנים עם מעריציו של איב סאן לורן, הביקור כאן הוא חובה, אך גם כביקור תיירותי מובטחת לכם הנאה צרופה.

את מוזיאון בורדל אתם מכירים?

בואו להכיר את מוזיאון אז'ן דלקרואה בפריז.

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים לקריאה

הרשמו לעדכונים שלנו על כל מה שחם בפריז

תוכלו להפרד מהרשימה בכל עת. אנו לא שולחים דואר זבל ולא נעביר את פרטיכם לאף גורם אחר !

כתיבת תגובה

מלונות ודירות במחירים משתלמים בצרפת:

Booking.com

שתפו עם חברים ומשפחה

https://www.paristhroughthelens.com/?p=10877