מוזיאון פיקאסו פריז: שיר הלל לאומן המפורסם

מוזיאון פיקאסו- Musée Picasso-Paris

פאבלו רואיס אי פיקאסו (Pablo Ruiz y Picasso). נדמה שלא צריך להציג את האיש המדובר. אך למי שאינו ממש בטוח ועל מנת שלא להתבלבל: פיקאסו. אמן, צייר ופסל ממלאגה אשר בספרד, נחשב למייסד זרם הקוביזם באמנות המודרנית ואחד מגדולי האמנים של המאה ה- 20.

פאבלו(‏25 באוקטובר 1881 – 8 באפריל 1973 ) כילד פלא, חקר את עולם האמנות, לעומקו ולרוחבו והביא את פרשנויותיו המופלאות אל תוך היצירות הייחודיות והמאד מאד יקרות שלו!

ציוריו שוברים שיאים בכל פעם שמוצעים למכירה באירועי מכירות פומביות ברחבי העולם ומגיעים עד לשווי של עשרות ומאות מיליוני דולרים ליצירה אחת!

בין ציוריו היקרים שנמכרו במהלך השנים, ניתן לראות את "נשות אלג'יר (179.4 מיליון $) "נער עם מקטרת" (104 מיליון $), "דורה מאר עם חתול" (95.2 מיליון $) וזאת מבלי להזכיר את יצירות האמנות אשר שורבטו על מפיות בבתי קפה ושוות בעצמן הון לא קטן.

עם סרט קולנוע על חייו, בכיכובו של השחקן וזוכה פרס האוסקר- אנתוני הופקינס וסדרה ביוגרפית מבית נשיונל ג'יאוגרפיק, זה אך מתבקש כי יהיה מוזיאון מוקדש רק לו ובכן, יש כזה ולא רק אחד, אלא שלושה-  cפריז, ברצלונה ואנטיב. זאת בנוסף למוזיאונים בכל רחבי העולם המציגים את ציוריו ופסליו של האמן.

פיקאסו, מוזיאון פיקאסו פריז: שיר הלל לאומן המפורסם
מוזיאון פיקאסו פריז(אוטל סאלה) מבט מהגינה צילום:LPLT

אוטל סאלה (Hôtel Salé)

מוזיאון פיקאסו (Picasso Museum) ממוקם ברובע ה- 3 באזור המארה שבפריז. במבנה אצולה המכונה Hotel Salé (או "בית המלח") פתח את שעריו בשנת 1985. המוזיאון נמצא בתוך מבנה (ארמון ממש) מרהיב ביופיו מהמאה ה- 17 שנבנה עבור פייר אובר- הלורד של פונטניי – (Fontenay) שהיה אדם אמיד ביותר ועסק בגביית מס מלח ומכאן גם הכינוי. האחוזה עצמה נבנתה בשנים 1656-1659 ע"י הארכיטקט ז'אן בולייה דה בורז'. המדרגות הראשיות בתוך האחוזה עם מעקה הברזל היצוק הוא יצירת אומנות בפני עצמה. אוברט עצמו הספיק להינות מהחוזה רק עד שנת 1663 כאשר הוכרז פושט רגל. כאשר תכנסו לחצר הרימו את הראש ותבחינו בשני ספינקסים מצריים אחד בכל צד של החומה, ואת סמל הנשק של אוברט מגולף בחזית בחלק העליון.

המוזיאון נחשב לאחד מהמבנים ההיסטוריים היפים ביותר באזור המארה וגם מהמוזיאונים היותר פופולריים ואהובים לביקור, לא רק לחובבי אמנות, או מעריצי האמן, אלא לכל אחד המבקר בעיר.

על המוזיאון.

המוזיאון בפריז בו מוצג אוסף העבודות הגדול ביותר של האמן בעולם, הוא חוויה תרבותית נהדרת בה פוגשים את עבודותיו של האמן בין האוספים הרבים והמרהיבים וככזה, הוא בוודאי ביקור חובה שאסור להחמיץ!

פתיחה רשמית: 1985. בשנת 2009 המוזיאון נכנס לשיפוץ מסיבי ממנו יצא רק ב 2014.

פיקאסו, מוזיאון פיקאסו פריז: שיר הלל לאומן המפורסם
חזית מוזיאון פיקאסו עם סמל משפחת סאלה צילום: Ibex73

נכנסים למוזיאון

אופי הביקור: חשוב לדעת כי מוזיאון פיקאסו, אינו עוד "מוזיאון", הוא נחשב ומשמש כמשך כל השנה כמרכז תרבותי ייחודי, המציג את חייו ועבודתו של האמן, תוך שילוב קהל המבקרים וחשיפתם לנימי רגשותיו ולחיבור של חייו האישיים עם יצירותיו.

במוזיאון מתקיימים סיורים מודרכים החוקרים את עולמו העשיר והאינסופי של פיקאסו, עליהם כדאי להתעדכן באתר, טרם ההגעה, כך תוכלו לבחור ולהכין את הסיור שלכם מבעוד מועד ולהפיק את המיטב מהביקור.

במוזיאון מוצגים למעלה מ- 5,000 ציורים, איורים, רישומים, הדפסים, תחריטים, פסלים ותמונות רבות מחייו של האמן, עד שנה לפני מותו, לאורך תקופות יצירה שונות שאנו מכירים כמו התקופה הכחולה, התקופה הוורודה, תקופת הסגנון הקוביסטי או הסוריאליסטי ואירועים היסטוריים שונים, אשר היוו השראה והשפעה על אופן עבודתו.

האוסף האישי של פיקאסו

במשך חייו אסף פיקאסו פריטי אמנות שונים שנרכשו ע"י חילופים בין ציירים ותשלום בציורים. באוסף ישנם פסלים איברים, מסכות מיבשות רחוקות, ציורי בד ורישומים של גוגן, דגה, מודיליאני ואחרים.

הארכיון

יורשיו של פיקאסו, העבירו למוזיאון מעל 100,000 מסמכים כתובים של פיקאסו, הכוללים עבודות אישיות, חשבונות, ספרים, קטלוגים של תערוכות שלו, צילומים שצילם ותמונות רבות.

פרט ליצירותיו, מוצגות במוזיאון  בין היתר, עבודות נדירות של אמנים כמו  סזאן, רוסו, סוראט ומאטיס.

עם הכניסה לתוך המוזיאון יקבל אתכם גרם המדרגות רחב וגדול שמוביל היישר אל קומה הראשונה, בה מוצגים ציורים ויצירות שונות, בסדר כרונולוגי ולצדה של כל אחת- אינפורמציה אודות תהליך היצירה והתקופה בה צוירו, מהבולטות שבהן הן ללא ספק- "הדיוקן העצמי" (1901), "שני אחים" (1906) שתי נשים רצות על החוף" (1922) ו-"הנשיקה" (1969).

בקומה השנייה מוצגות יצירות שעוסקות במלחמות השוורים ודיוקנאות עצמיים של פיקאסו, כמו גם תערוכות מתחלפות. הקומה השלישית משמשת את משרדי המוזיאון והספרייה בה מוצגים בין היתר, כ- 100 ספרים בהדפסים מקוריים שאוירו ע"י האמן.

במרתף המוזיאון מוצגים יצירותיהם של אמני קומיקס שונים, התקופה העכשווית במגוון סגנונות.

פיקאסו, מוזיאון פיקאסו פריז: שיר הלל לאומן המפורסם
דיוקן של דורה מאר במוזיאון פיקאסו פריז צילום: 123rf

התערוכות במוזיאון

במוזיאון פיקאסו יצירות אמנות רבות ומגוונות, הפרוסות על חדרים רבים ובתוך כל אחד מהם כמה תערוכות שונות, חלקן קבועות וחלקן מתחלפות. בואו אתנו לסיור (בין המילים) בעולמו של פיקאסו:

תערוכת  "פיקאסו ורצועת הקומיקס" ו"משורר פיקאסו "

אלו הן שתי תערוכות ייחודיות עם קישורים לעולם הקומיקס והשירה. התערוכות מציגות את פיקאסו, כאמן רב גוני ייחודי שאינו חדל לחקור עולמות אמנותיים חדשים.

תערוכת "פיקאסו. קריאות, הגהות "

כמה פעמים אמרתם לעצמכם "הלוואי והייתי יכול להיכנס לראש שלו…" על אדם מסויים שהשאיר עליכם רושם עז? אם אתם מכירים את התחושה, תאהבו מאד את התערוכה הזו, בה מוצגים האוספים דרך נקודת מבט ספרותית דווקא המתארת כיצד קיבל פיקאסו השראה ליצירותיו מקריאה. בסיור מוצג חלק מספרייתו ולמבקרים נפתחת דלת פנימה לראשו של האמן.

תערוכת "פיקאסו המשורר" (Picasso poète)

הנה צד שלא רבים מכירים של פיקאסו- כתיבת שירים. בתערוכה מוצגת חשיבות השירה בתהליך היצירה של האמן באמצעות חשיפת רבים משיריו, כתובים בכתב ידו וחושפים את המעברים בין המילים למכחול והחיבור המופלא בין שני עולמות אלו.

תערוכת "פיקאסו והקומיקס"

את עבודות הקומיקס הראשונות שלו, ביצע פיקאסו בתחילת שנות ה- 90 של המאה הקודמת, במקביל להולדתו של הקומיקס בארה"ב. בתערוכה מוצגות יצירות קומיקס נדירות המלמדות על התקופה והקשר בין הקומיקס של פיקאסו לזה האמריקאי.

תערוכת "פיקאסו דיורנס" (לילה פנימי).

פיקאסו מציג פסלים, רישומים וציורים של טבע דומם, נופים, אנשים, תמונות חיים יפייפיות, לאורך חופי הים התיכון, תוך שילוב יצירות מהאוסף האישי שלו של רנואר, פול סזאן, מאטיס ועוד.

סדנאות ציור א-לה- פיקאסו

כחלק מהמורשת ה"פיקאסואית" הקדיש המוזיאון מקום חם להתנסויות ולמידת שיטת הציור של האמן, כאשר הרישום הוא הלב הפועם של יצירותיו. בסדנאות הציור של פיקאסו, חווים המשתתפים רישום חי מול יצירות המוזיאון הפזורות בין החללים השונים. הסדנאות מלוות במורים לציור, המתחמים בשיטת הרישום של פיקאסו. חוויה אמיתית!!

מוזיאון פיקאסו לכל המשפחה

כפי שצוין קודם, מוזיאון פיקאסו הוא חוויה לכולם וכמובן גם למשפחות. המוזיאון מזמין משפחות לסיורים וסדנאות ייעודיים בהם מתנסים ההורים והילדים בטכניקות ותהליכי היצירה של פיקאסו. רגעים שכייף לחלוק יחד.

אחת מהתערוכות היותר משפחתיות של המוזיאון היא "פיקאסו וחבורתו" החושפת את הקשרים של פיקאסו לעולם הקומיקס. התערוכה מלווה עם מדריך שלוקח את מהבקרים את חווית היצירה ה"פיקאסואית".

** חשוב לדעת.

לכל הסיורים יש לתאם הגעה מראש.

על מנת שהילדים ייהנו במקסימום מחוויית המוזיאון, ניתן לבקש עם הכניסה למוזיאון את מדריך האודיו לילדים שתוכנן במיוחד עבורם.

ולסיכום.

המוזיאון, על אף גודלו של המבנה בו הוא שוכן, אינו גדול במיוחד. מעריציו של האמן יאמרו כי על מנת לסייר בין שפע היצירות והתערוכות נדרש יום שלם לפחות, אך אנו ממליצים על ביקור מספק ומהנה של כשעתיים לערך, עד שלוש (למשפחות עם ילדים- אורך הסיור תלוי במשך סבלנותם), כולל ביקור בחנות המוזיאון המקסימה, בה מגוון מרשים במיוחד של ספרים על פיקאסו, כולל קטלוגים בהוצאת המוזיאון.

אם לא היה לכם די מהביקור הבלתי נשכח המוזיאון פיקאסו, אתם תמיד יכולים לגשת ולבקר במוזיאונים הסמוכים, כמו מרכז פומפידו ועוד, לעשות קצת שופינג בחנויות בוטיק מיוחדות, ולסיים בארוחה פריזאית מפנקת באחת המסעדות או בתי קפה המפוזרים במארה.

כתובת: 5 Rue de Thorigny, 75003 Paris

  • פתוח בימים ג' – ו' בין השעות 10:30 עד 18:00. בשבת וראשון בין השעות 09:30 עד 18:00  (מומלץ לרכוש כרטיסים מראש).
  • איך מגיעים? מטרו – קווים 1 לתחנת "Saint-Paul" או 8 לתחנת "Saint-Sébastien-Froissart" או לתחנת "Chemin Vert".
  • רכישת כרטיסים חברת tiqets
  • אתר המוזיאון: מוזיאון פיקאסו 

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים לקריאה

הרשמו לעדכונים שלנו על כל מה שחם בפריז

תוכלו להפרד מהרשימה בכל עת. אנו לא שולחים דואר זבל ולא נעביר את פרטיכם לאף גורם אחר !

כתיבת תגובה

מלונות ודירות במחירים משתלמים בצרפת:

Booking.com

שתפו עם חברים ומשפחה

https://www.paristhroughthelens.com/?p=7881