ליון: המדריך המושלם למטייל בבירת מזרח צרפת

ליון Lyon צרפת השקטה והיפה

אל ליון  (Lyon)בירת חבל אוברן-רון-אלפ (Auvergne Rhône Alpes)תוכלו להגיע בטיסה ישירה מהארץ או בנסיעת רכבת מפריז. איך שתבחרו, מדובר בנסיעה לא ארוכה, שתיקח אתכם אל עיר נפלאה. בעיר היפיפייה, תמצאו לא רק שלווה ורוגע, אלא גם אוכל מעולה, פארקים רחבי ידיים ונהרות כחולים וצוננים.

ליון נחצית ע"י שני נהרות- רון ו-סון, המתמזגים דרומית למרכז העיר ויוצרים מעין חצי אי שעליו נמצא המרכז. מרכז העיר מוקף ממזרח ובמערב שתי גבעות, על האחת (מערב) מתרכזים מוסדות דתיים רבים ואילו הגבעה השנייה (מזרח) ידועה בזכות סדנאות המשי הממוקמות בה.

ליון, השלישית בגודלה בצרפת, נוסדה לפני יותר מ- 2000 שנה ע"י הרומאים ובה מוזיאונים נפלאים ומרשימים, מסעדות מישלן ופסטיבל אורות ייחודי אחד, שאליו מגיעים תיירים מכל קצות תבל. 

אם אתם מאלו שאוהבים מקומות יפים, אוכל משובח וחופשה מעולה, ליון, היא המקום המתאים לכם בול!

תחבורה ומידע שימושי

החודשים בהם כדאי להגיע לליון הם יוני- נובמבר. חברת התעופה איזיג'ט ו טרנסאוויה, יקחו אתכם בטיסה ישירה מהארץ אל נמה"ת הבינ"ל, סנט אכזופרי, שהוא שדה התעופה הראשי של ליון. אם אתם בפריז ורוצים להגיע לליון, 3 שעות ברכבת מהירה, תביא אתכם בבטחה ובנוחות מקסימלית.(יש לבדוק בתקופת הקורונה).

טיפ! מומלץ לקחת מלון במרכזי התיירות השונים, בעיקר בין שני הנהרות, שם ישנו מבחר גדול של מלונות במחירים שווים לכל כיס, כך גם לא תזדקקו לתחבורה ציבורית, שכן, המרחקים בין האטרקציות השונות, אינו גדול ולטייל בעיר, זו חוויה נפלאה ומתבקשת מכל תייר המגיע אליה.

  • שדה התעופה הראשי של ליון- Lyon-Saint Exupéry Airport.
  • TGV– הרכבת המהירה יוצאת מתחנת GARE DE LYON ומגיעה לליון תחנה PART DIEO. משך נסיעה 3 שעות.
  • Rhônexpress– קו אקספרס משדה התעופה של ליון לתחנת הרכבתLyon Part Dieu במרכז העיר.     משך נסיעה 30 דקות. רכבות יוצאות כל 20 דקות במחיר 15.20 אירו למבוגר. 10 אירו עד גיל 25 וחינם עד גיל 12. לאתר הרשמי 
  • כרטיס ליון– מספק כניסה ל 23 מוזיאונים, שייט בנהר, תחבורה ציבורית חופשית ועוד. 1-4 ימים החל מ 25 אירו לכרטיס בהזמנה מראש באינטרנט. כנסו לאתר הכרטיס ותחליטו.
  • בליון 4 קווי מטרו, 7 קווי חשמלית ו2 קווי פוניקולר. שימו לב החשמליות אינן מגיעות למרכז העיר.
  • Vélo 'v כמובן לרשותכם אופניים להשכרה בכל רחבי העיר. כנסו לאתר הרשמי לפרטים נוספים.

ליון מה רואים? טוב יש הרבה..

  • פסטיבל האורות Fête des Lumières

מקורו של פסטיבל האורות, בשנת  1852 בחודש דצמבר, כאשר תושבי ליון, הציגו את פסלה של מריה הקדושה לראווה. באותו היום בדיוק, פרצה סערה חזקה שהחשיכה את רחובות העיר, כך שלא ניתן היה לראות את הפסל. על מנת להאיר את הרחובות, הדליקו תושבי העיר נרות בחלונות הבתים ויצאו עם פנסים דולקים לרחובות. מאז הפך הפסטיבל להיות ה-אירוע, ה-מפורסם ביותר של העיר שנחגג בכל שנה ב- 8/12 למשך 4 ימים. בזמן זה הופכת ליון, למעין מיצג תאורה ענק וססגוני, יחד עם תצוגות שונות, הקשורות באור ותאורה אמנותית על מבנים שונים ברחבי העיר כמו גשרים, פארקים, על גדות הנהרות החוצים אותה, בכיכרות, בתוך מנהרות וכמובן, מופעי תאורה מרהיבים ונפלאים!

  • Place des Jacobins

כיכר נפלאה ואחד המקומות היפים להיות בהם בזמן פסטיבל האורות. הכיכר עצמה נבנתה בשנת 1556 והמזרקה הנוכחית נוספה בשנת 1885. המזרקה עצמה מסמלת אומנות ותראו בה ארבעה דמויות- צייר, סופר, פסל וחרט.

  • העיר העתיקה Vieux Lyon

בניינים עתיקים, רחובות קטנים וסמטאות קסומות, כנסיות עתיקות ופסלים, יקבלו את פני הבאים בשערי העיר העתיקה של ליון.

במאות ה-17-15 תעשיית המשי המקומית שגשגה כאן ולעיר הגיעו משפחות עשירות של סוחרי משי מכל מדינות האזור, שבנו לעצמם  בתים מפוארים. כ- 300 מהבתים האלה נשמרו היטב ורבים מהם נמצאים סמוך לקתדרלת יוחנן המטביל (Cathédrale Saint Jean Baptiste de Lyon) והם תורמים לאותנטיות וליופיו של הרובע.

בעיר העתיקה בתי קפה נפלאים, ומסעדות מקומיות האופייניות לעיר (נקראות "בושונים").

חלק מיוחד בעיר שמומלץ לטייל בו נקרא- פרסקיל Presqu'ile והוא ממוקם על חצי האי, במפגש בין נהרות רון וסון. בעיר העתיקה של ליון, נמצאים בית העירייה ובית האופרה המרשימים וביניהם חנויות רבות לשופינג מקומי. העיר העתיקה נחשבת כמקום המתוייר ביותר בליון ואף הוכרזה ע"י אונסקו, כאתר מורשת עולמי בשנת 1954 כך שאין מצב לוותר על ביקור בה.

  • La Longue Traboule- מבוך של מעברים בין בניינים עתיקים. מקום מאוד מיוחד בעיר העתיקה.
ליון, ליון: המדריך המושלם למטייל בבירת מזרח צרפת
מזרקת Place des Jacobins הנפלאה

איך אפשר בלי שוק ופארק ירוק?

  • השוק הגדול של ליון Le Marché de la Croix Rousse.

אי אפשר לתאר את ליון ללא שוק קרואה רוס. זה ה-שוק אליו מגיעים גדולי השפים הצרפתיים וכמובן, תושבי המקום לערוך קניות. השוק אותנטי ומהווה אטרקציה תיירות בפני עצמו, עמוס בדוכנים צבעוניים מתוצרת המקום, כמו ירקות, פירות, בשר, דגים, גבינות מקומיות משובחות במיוחד, לחמים מעולים ועוד. פתוח מ 6 בבוקר עד 13:00, יום שני סגור.

מטרו קו C תחנה Croix-Rousse ואז אוטובוס קו S12 שני תחנות.

  • פארק דה לה טט ד'אור (פארק ראש הזהב) Parc de la Tête d'Or

היופי בליון הוא שניתן למצוא בה הכל, עתיק מול חדש, עירוני מול טבע מלא וירוק. כאשר רוצים להריח את הירוק של הטבע, ליון מציעה לכם את הפארק העירוני הגדול ביותר בצרפת (!) הממוקם בגדה השמאלית של נהר הרון ושמו- פארק דה לה טט ד'אור. בפארק המשגע עם המדשאות רחבות הידיים תוכלו לנוח, לטייל רגלית, לרכב על אופניים וגם לחתור בסירה באגם. בפארק גם פסלים מודרניים לצד קלאסיים, גשרונים מוצלים ואם כל זה לא מספיק, ישנן אטרקציות לכל המשפחה כמו למשל מתקני לונה פארק, גן חיות, גן בוטני ועוד, זהו ללא ספק, מקום מושלם לפיקניק משפחתי או רומנטי.

מטרו קו A תחנה Masséna ואז 6 דקות הליכה דרך רחוב Rue Tête d'Or.

  •  Place des terreaux Lyon

הכיכר הממוקמת במרכז ליון, למרגלות גבעת לה קרואה- רוזה ומוכרת כאתר מורשת עולמית ע"י אונסק"ו.

הכיכר מעבירה את ההיסטוריה של העיר בצורה מוחשית ומספרת את סיפורי המלחמות והמאבקים של בני המקום במלחמתם על הגנת העיר (ואף נערכו בה הוצאות להורג ע"י הגיליוטינה המפורסמת הזמן המהפכה הצרפתית). במרכז הכיכר ניצבת מזרקה מהמאה ה- 19 עשויה 21 טון עופרת. המזרקה פוסלה ע"י  פרדריק אוגוסט בארטולדי Frédéric-Auguste Bartholdi המתארת את יובלי נהר הגרון השוצפים אל האוקיאנוס ומובלים ע"י אישה. במהלך החורף הקר של  2012 קפאה המזרקה עד שנמסה וחזרה לפעול עם רדת הטמפ'.

מטרו קו A-C תחנה:  Hôtel de Ville – Louis Pradel

ליון, ליון: המדריך המושלם למטייל בבירת מזרח צרפת
פארק Parc de la Tête d'Or הנפלא בליון תמונה: Phinou

כיכרות ומזרקות

  • Fontaine bertholdi מזרקת ברטולדי

סיפורה המסקרן של מזרקת ברטולדי מתחיל בשנת 1857 בעיר בורדו, אז החליטה מועצת העיר לקיים תחרות ליצירת מזרקה בכיכר.

פרדריק ברטולדי, צעיר בן 23 זכה בתחרות אך העירייה נסוגה אז מהחלטתה וחזרה בה בשנת 1888. אך אז נחשב הפרויקט כיקר מדי ונמכר לליון שהציבה אותה בשנת 1892 בכיכר דה טרו ושם היא נמצאת עד היום.

המזרקה מתארת את צרפת כאישה היושבת על מרכבה השולטת על ארבעת הנהרות הגדולים של צרפת, בדמותם של 4 סוסי פרא. המזרקה שוקלת 21 טון ועשויה עופרת. בשנת 2015 הוסרה באופן זמני לצורך שיקום והוחזרה למקומה ב- 2017.

  • Place bellecour

הכיכר נמצאת במרכזה של העיר, בסמוך לעיר העתיקה, בין שני הנהרות. מתאימה מאד למנוחה בין הסיורים השונים. שימו לב לפסלו של סנט אכזופרי בפינת הכיכר.

בכיכר פסלו של המלך לואי ה-14רוכב על סוסו, מזרקה וגם מרכז מודיעין לתייר. בחורף הופכת הכיכר לזירת החלקה על הקרח להנאתם של המחליקים החובבנים. מומלץ לבקר בה בשעות הערב, כאשר האורות סביבה דולקים. במרחק הליכה קצר על גדת הנהר נמצא בית הכנסת הגדול של ליון.

מטרו קו A-D תחנה: Bellecour.

  • Place des quinconces

הכיכר נבנתה בשנת 1820 ובה עצים רבים, אנדרטאות, מזרקה ופארק שעשועים. בשנת 2003 הותקנה הרכבת החשמלית ובכך הפכה למרכז התחבורה הציבורית המרכזי ביותר באזור, כולל קווי אוטובוס (גם ליליים), מעבורת חשמלית וקווי רכבת.

  • Celestins theater Lyon התיאטרון העירוני

התיאטרון העירוני של העיר ממוקם בכיכר דה קלסטינס והוא תוכנן ע"י האדריכל גספרד אנדרה. דלתותיו נפתחו בשנת 1877 ולא נסגרו עד היום. לתיאטרון רפרטואר עשיר של מופעים קלאסיים נצחיים, לצד יצירות מודרניות עכשוויות.

המונומנטים של ליון

  • Opéra National de Lyon האופרה הלאומית של ליון

בין הנהרות רון וסון, בנקודת המפגש של שכונת Terreaux שוכן בית האופרה הלאומי דה ליון.

בית האופרה ממוקם על חזית תיאטרון קודמת משנת 1831 ושופץ בשנת 1993 ע"י האדריכל ז'אן נובל ומהווה סמל ארכיטקטורה עכשווית. בית האופרה מעוצב עם גג זכוכית גלילי עצום, אשר מואר באדום בערבים בזמני מופעים.

בית האופרה דה ליון הוא תיאטרון אומנותי עם 1100 מקומות ישיבה אך לא רק, הוא גם מרכז תרבותי, אתר למפגשים בין יצירות, אמנים וקהל מגוון. בחודשים יוני-ספט' נפתח בר קיצי על גג המבנה, ממנו נשקף נוף מרהיב.

  • Hôtel de Ville de Lyon

בית העירייה של ליון, נבנה בין 1645 ל- 1651 ע"י אדריכל העיר סימון מופין.

בית העירייה ממוקם בין des terreaux לכיכר דה לה קומדי, מול האופרה נובל. הבניין נשרף ושופץ בין השנים 1700-1703 ע"י האדריכל זול הרואין עם תפאורה מרהיבה של ציורים ופסלים. בית העירייה נחשב לאחד המבנים ההיסטוריים הגדולים והמדהימים ביותר בעיר, הוא נבנה סביב שתי חצרות ובהן ארבע ביתנים פינתיים המעניקים למקום אווירה קישוטית צבעונית במיוחד ומתקיימים בו סיורים מודרכים לקהל הרחב.

מטרו קו A-C תחנה:  Hôtel de Ville – Louis Pradel

  • Pala is de la Bourse ארמון הבורסה

הבניין המרשים הזה נמצא ברובע ה- 2 של ליון וכיום משמש כביתה של לשכת המסחר והתעשייה של ליון.

בנייתו החלה בשנת 1856 ובשנת 1860 נחנך ע"י נפוליאון ה- 3 והקיסרית יוג'ני.

הבניין מורכב מארבעה ביתנים פינתיים ואולם מרכזי, שנקרא "סלה דה לה קורביי" מרשים בגודלו, עם תקרה גבוהה מעוטרת ביצירות נפלאות. שתי החזיתות הצפונית והדרומית, מעוטרות בעושר רב עם מרפסות ועמודים. מרביתן של יצירות האמנות וציורי התקרות הפנימיות, הן עבודתם של אמנים מקומיים מליון כמו אנטואן קלוד פונטוס-סינייר וז'אן-בטיסט בוצ'ות.

השעון המרשים בחזית המבנה בשיא גובהו והפסלים הנוספים הנמצאים בתוכו, מהווים נקודת ביקור נפלאה לתיירים המגיעים לראותו בסיורים בליון.

מטרו קו A תחנה: Cordeliers

ליון, ליון: המדריך המושלם למטייל בבירת מזרח צרפת
ארמון הבורסה ליון צילום: Chabe01

ציורי הקיר המפורסמים של ליון

  • Cour des Voraces

הבניין הייחודי, ממוקם ברובע ה- 1 של ליון ומפורסם, איך לא, בזכות גרם המדרגות העצום בן שש הקומות.

הבניין שנבנה בשנת 1840 נחשב לאחד מהסמלים של העיר ומשמש כזיכרון לאנשי תעשיית המשי של ליון, שחיו בזמנו בשכונה, הנקראים קאנוטים. במקום ישנו לוח עם הכיתוב "ב  Cour des Voraces- כוורת בעבודת משי, קאנוטים נאבקו על חייהם ועל כבודם."

ב- 1995 רכשה אגודת Habitat et Humanisme בראשות האב ברנרד דברס את המקום, שיקמה ושיפצה אותו וכיום הפך לסמל לדיור חברתי.

מטרו קו C תחנה: Croix-Paquet

  • Mur des Canuts

אל תחמיצו את ציורי הקיר המפורסמים של ליון, חוויה מיוחדת לכל המשפחה.

מטרו קו C תחנה: Hénon 

Fresque « La bibliothèque de la cité »

עוד ציורי קיר נפלאים ליד כנסיית ניזייר. ממליץ ללכת ברוגע מארמון הבורסה דרך הכנסיה ולאורך הנהר להתרשם מהבניין הנפלא ואז נמשיך עוד כמה דקות הליכה לעוד ציורי קיר!

Fresque des Lyonnais- על הדרך עוד ציורי קיר נפלאים להוסיף להמלצה באותו מסלול הכל במרחק הליכה קצר.

Tour métallique de Fourvière

מגדל המתכת של פורוויאר מזכיר בצורתו ההנדסית את מגדל אייפל ומושך אליו מבקרים רבים.

המגדל נמצא ברובע ה- 5 של ליון, צמוד לבזיליקת נוטרדאם דה פורוויאר. 372 מ' גובהו אשר משקיף על נהר הסון וכל מחוז וייה שמתחתיו. בעברו היה פתוח למבקרים עם מסעדה בקומת הקרקע ותצפית בגובה כ- 80 מ'. כיום משמש כמגדל תקשורת.

עוד המלצות בליון

  • Amphithéâtre des Trois Gaules אמפיתיאטרון שלושת הגאלים

ערב טוב קיסריה? כמעט. האמפיתיאטרון המרשים הזה, נבנה במאה ה- 19 תחת שלטונו של טבריוס ושימש זירה לקרבותיהם של הגלדיאטורים והוצאות להורג של מתנגדי האימפריה, פושעים ואחרים.

באמפיתיאטרון הרומי מציגים בעונת הקיץ שלל מופעים של מוסיקה, מחול ותיאטרון, ממש כמו שעשו כאן בעבר, הרומאים עצמם עם מופעי מחזות, משוררים שקראו משיריהם וגם נאומים פוליטיים ברוח התקופה.

אם הגעתם לביקור באמפי, אתם חייבים להיכנס אל המוזיאון המרתק, לראות פסיפסים נפלאים כמו של הרקולס המוצג כשיכור, סוסים דוהרים (בפירוט מדויק ונפלא) ופריטי אמנות עתיקים. במקום ישנו לוח ברונזה עליו חרוט נאומו של הקיסר קלאודיוס משנת 48 לספירה.

מטרו קו C תחנה: Croix-Paquet ואז 8 דקות הליכה.

  •  Confluence

ה-  Confluence הוא רובע תעשייתי מודרני ומתקדם, עם התחדשות עירונית ודירות יוקרה, פארקים רחבי ידיים, מוזיאון עתידני, גן ימי המשקיף אל הסון. במרכזו של הרובע, נמצא מרכז קניות מרהיב ביופיו, עם חנויות מותגים שונות, מסעדות, בתי קולנוע וברחובות בקרבתו, תמצאו ברים ומסעדות ביסטרו, המגישות אוכל צרפתי טעים ומשובח.

חשמלית קו 1 תחנה: Hôtel de Région – Montrochet

Halles de Lyon Paul Bocuse

שוק אוכל מקורה נהדר על שמו של פול בוקוז נמצא במרחק הליכה מתחנת הרכבת ומטרו Part-Dieu. בפנים תמצאו מגוון מסעדות שונות.

חשמלית קו T1 תחנה: Part-Dieu – Auditorium

קו אוטובוס 38 תחנה: Part-Dieu – Auditorium

כנסיות בליון

אתם בוודאי לא יכולים לבקר בעיר מבלי לגשת אל כמה מהכנסיות המפורסמות שבה, הנה כמה מהשוות ביותר:

  • בזיליקת נוטרדאם דה פורבייה (La Basilique Notre Dame de Fourvière)

הכנסייה נחשבת לאחת מאתרי התיירות הפופולריים בליון. מרשימה במיוחד, שוכנת במעלה גבעת פורבייה ונראית ממרחקים. אבן הפינה לכנסייה הונחה בשנת 1870 והוקדשה בשנת 1897 הכנסייה בנויה בסגנון גותי משולב ביזנטי ומעוטרת וויטראז'ים ופסיפסים מרהיבים ביופיים. על מנת לעלות במעלה הגבעה, ניתן להיעזר בפוניקולר (כלי תחבורה הדומה לקרון הנמשך ע"י כבל חשמלי במעלה תלול), כאשר תעלו לתצפית, אל תתפלאו אם תעטוף אתכם תחושה מיוחדת של קדושה אל מול הנוף המשגע מתחתיכם.

Funiculaire קו F2 יקח אתכם בקלות במעלה הגבעה.

Église Saint-Nizier de Lyon  

הכנסייה הגותית המרשימה הזו, ממוקמת בכיכר סן ניזאייר במרכז הפרסקואלה. הכנסייה נקראה על שמו של הבישוף ניז'ייר שגם קבור בה. לכנסייה היסטוריה עתירת הרס וחורבן לאורך השנים והיא נבנתה בין המאה ה- 14 ל- 15 ורשומה כאנדרטה היסטורית משנת 1840.

Cathédrale Saint-Jean-Baptiste 

קתדרלת יוחנן המטביל, נקראת גם הקתדרלה של ליון, ממוקמת במרכז העיר העתיקה ונבנתה במאה ה- 12 על שרידים של כנסייה עתיקה יותר. הקתדרלה, בנויה בסגנון גותי מוקדם ובתקרתה קמרונות בני 6 צלעות ושני צלבים משני צדי המזבח, שנשמרו מאז 1274 ובה ויטראז'ים יפיפיים.

בקתדרלה, שעון אסטרונומי מיוחד, מהמאה ה- 14 המראה את התאריך המדויק עד שנת 2019, מיקום השמש, הירח וכדור הארץ.

ליון, ליון: המדריך המושלם למטייל בבירת מזרח צרפת
בזיליקת נוטרדאם דה פורבייה ליון צרפת צילום: Dennis Jarvis

מוזיאונים וגלריות בליון

בליון, כמה מהמוזיאונים היפים בצרפת, לפניכם  מבחר מהבולטים והמומלצים במיוחד:

  • Gallo-Roman Museum of Lyon-Fourvière המוזיאון הגאלו רומי של ליון

המוזיאון מציג ארכיטקטורה אוונגרדית רומית גאלית, המזמינה אתכם למסע בזמן, לאבותיה הרומיים גאלים של ליון ולהיסטוריה בת 500 שנה. במוזיאון, תערוכות מתחלפות לאורך השנה והוא מתאים במיוחד לחובבי ארכיאולוגיה ופחות מתאים לקטנטנים.

האמפיתיאטרון הרומי, הממוקם מול מבנה המוזיאון, הוא מהעתיקים ביותר בכל גאליה, ובו 10,000 מקומות ישיבה. אחת לשנה מתקיים באמפי ה- Nuits de Fourvière קונצרט שנתי המתפרש על פני חודש שלם, אליו מגיעים אמנים בינ"ל והמונים של אוהבי מוזיקה. בזמן שגרה, האמפיתיאטרון שליו, אליו מגיעים מבקרים, יושבים וקוראים ספרים, או מטיילים עם הילדים.

Funiculaire קו F2 ייקח אתכם בקלות למעלה.

  • Musée des Beaux-Arts de Lyon המוזיאון לאמנות יפה.

המוזיאון ממוקם בבניין שהיה בעברו מנזר בנדיקטי, נמצא במרכז העיר, מול כיכר פלאס דה טורו.

המוזיאון נחשב לאחד החשובים באירופה, ובו אוסף האומנות החשוב ביותר של צרפת אחרי הלובר, הכולל עתיקות ממצרים, פיסול צרפתי מהתקופה הרומנסקית, רנסנס איטלקי, אימפרסיוניזם ואומנות מודרנית. בין האמנים המוצגים בו ניתן לראות עבודות של רמברנדט, טינטורטו, ורונזה, פיקאסו ומאטיס ובגן המקיף את המוזיאון נמצאים פסליו המרשימים של רודן.

  • Musée Cinéma et Miniature מוזיאון מיניאטורות ותיאטרון. מתאים לילדים.

המוזיאון המקסים הזה, מתאים מאד לחובבי מיניאטורות כמובן וגם לילדים ונוער, אך לא רק, גם חובבי קולנוע ומבוגרים ייהנו מהחוויה אותה מציע המוזיאון למבקריו. במוזיאון מיניאטורות מרהיבות, אביזרים מקוריים מסרטים מוכרים, תלבושות ועוד.  קחו לכם כשעה וחצי לסייר במבנה העתיק וקבלתם חוויה מושלמת לכל המשפחה!

איפה לאכול בליון

הגיע הזמן לאכול ואיזה מזל שאתם בליון, כי לא כולם מכירים את העובדה, אך ליון נחשבת לבירת הקולינריה הצרפתית עם מסורת מפוארת, כך שבכל הקשור לאוכל וטעמים, אין מנה שתאכלו שלא תגרום לחיך שלכם להתפוצץ מהתרגשות מפסטיבל הטעמים המדהימים שתחוו.

בעיר שווקי אוכל מצוינים וססגוניים ומסעדות מעולות רבות ביניהן כאלו עם כוכבי מישלן. אז לפני שנתחיל במבחר המסעדות המומלצות, חשוב להכיר את המאפה המקומי האהוב, בשם קנל- (La quenelle)- נקניקייה ממולאת בתערובת דג נהרות, או עוף עם חמאה, חלב וסולת המוגשים ברוטב בשמל וסרטני-נהרות. כאשר טועמים את הקנל, מתחילים להבין מדוע ליון נחשבת לבירת הקולינריה הצרפתית. היכונו לחוויה!!!

Paul bocuse restaurant

3 כוכבי מישלן הוענקו למסעדת הגורמה המשפחתית, של שף פול בוקוז.

המסעדה (יותר נכון לכנותה מקום עלייה לרגל) פתחה את שעריה מאז שנת 1937 כאשר ז'ורז', אביו של פול בוקוז, רכש את המקום מידיהם של הוריה של אשתו והפך לבעלי המקום. בנו של ז'ורז'- פול, הצטרף אליו בשנת 1954 והפך לבעלים בשנת 1957. כוכב המישלן הראשון הוענק לו ב- 1958 והפך את המקום מרכז קולינרי הנחשב ביותר בליון.

שף פול בוקוז, נחשב לפורץ דרך בתחומו ומסעדת המישלן שלו מושכת אליה מעריצים מכל העולם,  ב- 20 בינואר 2018 והוא בן 91 נפטר בוקוז, באותו החדר מעל המסעדה שלו, בו נולד בשנת 1926 כאשר הוא מותיר מאחוריו מורשת קולינרית מפוארת. כל מילה שתיכתב על התפריט הייחודי והאווירה במקום, תהיה פחותה ממראה העיניים, לברי המזל אשר מצליחים להזמין מקום במסעדה, מחכה חוויה קולינרית מארץ האגדות, ממש!

כתובת:  Rue de la Plage, 40 Collonges-au-Mont-d'Or

La meuniere 

מסעדה עם אוכל מקומי אותנטי עשיר מאד וטעים מאד! מנות מעוצבות מרהיבות ביופיין, מאכלי ים, בשר, דגים וקינוחים נפלאים. המסעדה מעוצבת בסגנון אותנטי נעים ויחד עם הטעמים והאווירה, מובטחת לכם הנאה מרובה!

כתובת: Rue Neuve,1  Lyon

Au 14 fevrier 

מסעדת גורמה יוקרתית עם כוכב מישלן שהוענק לה ובצדק רב. התפריט כאן מבוסס על מטבח פיוז'ן, מבית היוצר של השף היפני  Tsuyoshi Araiתמיד מעולה וטעים לחיך. המקום מעוצב בסגנון ארכיטקטורה מימי הביניים בשילוב מסורת יפנית. למזמינים מקום במסעדה, מובטח שירות מעולה, אדיב וחוויה בלתי נשכחת!

כתובת:  3‪6 rue Mourguet 

La mere brazier 

עוד מסעדת מישלן, נדייק ונציין כי 3 כוכבי מישלן הוענקו למסעדת הגורמה הנפלאה הזו, שנוסדה עוד בשנת 1921 ונוהלה ע"י השפית יוג'ני ברזאייר, שהייתה האישה הראשונה (!) שזכתה ב- 3 כוכבי מישלן.

במסעדה חדרי סעודה אינטימיים ונעימים, מעוצבים בעדינות וטוב טעם, כיאה למעמדה. השירות מקצועי ואדיב ביותר, התפריט מגוון במאכלי ים, ברווז צלוי בזיגוג לימון ותה ומנות מושלמות נוספות. לקינוח מומלץ להזמין את הסופלה המשובח שישאיר לכם טעם של עוד, מהמסעדה המשובחת הזו.

כתובת: 12 Rue Royale  

Bouchon les lyonnais 

חזיתה הכחולה עם האותיות הלבנות, אינן מעידות על פנים המסעדה האותנטית הנפלאה הזו. חדרים מעוצבים בסגנונות שונים, משרים אווירה נעימה בכל אחד מהם. שולחנות אוכל גדולים ותחושה כי כאן, אוכל הוא באמת דרך חיים ולא רק "אוכל טוב". חומרי הגלם הם מתוצרת מקומית טרייה, המקפיצה את הטעמים במנות השף הצבעוניות כמו למשל: טבליאר דה סאפור (טריפה בקר), קוונל דה ברושט (דגים מוקרמים או סופלה בשרי), אנדוילט טירה א-לה פיקלה (נקניקיות קשורות במחרוזת העשויות מפרוסות עגל), טארט פרלינה (מכיל שקדים מקורמלים) ועוד.

במסעדת בושון, מקפידים על המסורת הקולינרית הקלאסית, המותירה את הסועדים פעורי פה (תרתי משמע!).

כתובת: 19 Rue de la Bombarde 

Boutique Pralus Lyon Presqu'île 

חנות הבוטיק של פרנסואה פראלוס מתמחה בייצור שוקולדים תוצרת עצמית, המייצרת את חומרי הגלם מפולי קקאו משובחים ביותר המגיעים מכל רחבי העולם, אך בעיקר מדר' אפריקה ואינדונזיה.

פרלינים, שוקולדים בטעמים ועיצובים משגעים וכמובן הבריוש המפורסם של פראלוס, שהפך מאז שנת 1955 לסמל הגסטרונומיה של האזור כולו.

לא תוכלו לעמוד בריחות האפייה של הבריוש העולים במעלה הרחוב משעות הבוקר המוקדמות ומושכים אל החנות קליינטים רבים, וגם אתכם.

כתובת: 32 Rue de Brest 

YAOZ – Yaourts glacés vieux Lyon 

לקרוא ל- YAOZ גלידרייה זה ממש לחטוא לאמת, כאשר עוברים ליד חלון הראווה של המקום היפהפייה הזה, מוכרחים לעצור ולהיכנס פנימה, ואל תנסו לעצור את עצמכם. במקום יכינו לכם גלידות יוגורט תוצרת עצמית (יש גם אורגנית) בתוך וופל מגולגל שגם הוא נפלא בפני עצמו, במגוון טעמים, פנקייקים וכמובן וופל בלגי עמוס בטעמים מרגשים. תרשמו לעצמכם, הילדים יגידו לכם תודה! 

כתובת: 41 Rue Saint-Jean

איפה יושנים

העיר מצטיינת במבחר מגוון ביותר של מקומות לינה, מהיקרים ביותר, בעלי 5 כוכבים מפנקים במיוחד ועד מלונות קטנים שאינם יקרים, ומתאימים לאלו המעוניינים להשקיע יותר בטיול ופחות במקומות לינה.

Villa Maïa

מלון חמישה כוכבים מפנק מאד, נמצא בגבעת פורבייר, ליד אזורי התיירות המרכזיים. מהמלון נשקף הנוף המרהיב של כל העיר העתיקה. במלון בריכת שחיה מקורה, חדר כושר, אמבט עיסוי וחדר אדים. אם אתם רוצים להתפנק, זה המלון המתאים לכם בהחלט!

לפרטים נוספים והזמנת חדרים לחצו כאן.

כתובת: 8 rue Professeur Pierre Marion

InterContinental Lyon – Hotel Dieu

מלון 5 כוכבים, יפה וגדול מאד, נמצא בפרסקיל ליד הרחובות של כל חנויות השופינג (למי שאוהב). במלון חנייה חינם ומתקני בריאות וכושר. 4 דקות הליכה מתחנת מטרו Bellecour.

כתובת: 20 Quai Jules Courmont

לפרטים נוספים והזמנת חדרים לחצו כאן   

Hotel Carlton Lyon – MGallery Hotel Collection

מלון במיקום מצוין ואינו יקר במיוחד. המלון שוכן בבניין מאז שנת 1894 ומרוחק 5 דק' הליכה מתחנת המטרו Cordeliers. במלון ארוחות בוקר טעימות ביותר מתוצרת מקומית, בר מפנק ואם תרצו תוכלו להזמין בדלפק הקבלה סיורים וטיולים באזור.

כתובת: 4 rue Jussieu

לפרטים נוספים והזמנת חדרים לחצו כאן  

ליון מחכה לכם, לא תבואו????

ליון מצאה חן בעינכם? אל תשכחו לבקר בבורדו

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. אבי

    שלום ניר
    יכול להמליץ על מסלול מליון לניס?
    תודה

    1. ניר יבלונקה

      שלום אבי. תרשום שאלות בקבוצת הפייסבוק תודה

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים לקריאה

הרשמו לעדכונים שלנו על כל מה שחם בפריז

תוכלו להפרד מהרשימה בכל עת. אנו לא שולחים דואר זבל ולא נעביר את פרטיכם לאף גורם אחר !

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. אבי

    שלום ניר
    יכול להמליץ על מסלול מליון לניס?
    תודה

    1. ניר יבלונקה

      שלום אבי. תרשום שאלות בקבוצת הפייסבוק תודה

כתיבת תגובה

מלונות ודירות במחירים משתלמים בצרפת:

Booking.com

שתפו עם חברים ומשפחה

https://www.paristhroughthelens.com/?p=7992