מרסיי צרפת-בואו לגלות את בירת פרובאנס

מרסיי צרפת Marseilles

לטייל במרסיי צרפת, בירת חבל פרובאנס, זו חוויה בפני עצמה, שכן העיר, טומנת בחובה היסטוריה שהולכת 2600 שנה אחורנית, מה שמבטיח סיפורים מרתקים אודות תושביה הראשונים ואורח חייהם, לצד הנמל המסחרי הגדול ביותר בצרפת ובים התיכון.

הנמל של מרסיי, היווה עוגן כלכלי משמעותי, לרווחת העיר ותושביה, כמו גם צומת מרכזי, פעיל ביותר, עבור מהגרים רבים שהגיעו מצפ' אפריקה ומדינות אחרות בעולם, ביניהם מוסלמים, נוצרים וגם יהודים, אשר הפכו את מרסיי לכור היתוך, חברתי ורב תרבותי.

מרסיי, שנייה בגודלה אחרי פריז, ממוקמת בדר' מזרח צרפת, ובה כמיליון וחצי תושבים, הוקמה בשנת 600 לפנה"ס כקולוניה בשם מסליה, ובה נבנה הנמל היווני הראשון במערב אירופה.

מסליה (מרסיי), הייתה הראשונה, אשר זכתה למעמד "עיר" בצרפת, והרומאים שינו את שמה, לאחר כיבושה מידי הקלטים, ל – מסיליה.

מרסיי רכשה לעצמה במהלך השנים, מוניטין של "מורדת בממשל" ובשנת 1792 שלחה כ- 500 מתושביה ככוח צבאי להגן על פריז. ידוע כי ההמנון של צרפת "המסייז", נקרא על שם כוחות אלו.

מרסיי, מרסיי צרפת-בואו לגלות את בירת פרובאנס
בואו לגלות את בירת פרובאנס

מרסיי - החיבור ליהדות.

כמו בכל מקום בעולם כמעט, גם למרסיי חיבור ליהדות, שהולך אחורנית בזמן עד לימי הביניים, כבר אז היתה במרסיי קהילה יהודית ענפה, ועד היום נחשבת כשנייה בגודלה בצרפת (אחרי הקהילה היהודית בפריז). היום חיים בה כ- 80,000 יהודים, תוך קיום כמה קהילות פעילות ובניהן חב"ד, שאף הקימה במרסיי גני ילדים ובתי ספר לקהילה היהודית.

טרם קום המדינה, שימש הנמל במרסיי כנק' יציאה לאניות מעפילים שהפליגו לארץ, ולאחר קום המדינה, הוקם במרסיי "המחנה הגדול", בו שהו מאות אלפים יהודים, עולי צפ' אפריקה, כתחנת מעבר לקראת עלייתם ארצה.

ב"ניחוח" הוליוודי: במרסיי צולמו סרטי קולנוע רבים כמו – הקשר הצרפתי, פאני, טקסי ועוד ובין ילידיה המפורסמים של מרסיי נמצאים שחקן העבר ומאמן הכדורגל – זינאדין זידאן, מלכת שבדיה בעבר דזירה קלארי, נשיא צרפת בעבר אדולף תירז ועוד רבים.

מרסיי נחשבת כעיר נמל קוסמופוליטית צבעונית, בעלת היסטוריה מפוארת וקסם ייחודי המושכים אליה תיירים מכל רחבי העולם. אין להחמיץ כשאנו באים לפרובאנס.

מרסיי מתחילים – הנה אנו מגיעים!

מרסיי, הממוקמת בדרום צרפת, על שפת הים התיכון, חבל פרובאנס הנהדר נהנית ממזג אוויר ים תיכוני נעים ומזמין רוב ימות השנה, ממש כמו בארץ. החודשים הטובים ביותר לבקר בה, הם חודשי האביב והקיץ ממאי עד ספטמבר, כאשר הסיכויים לגשם – מועטים ביותר.

ברוכים הבאים למרסיי.

מהארץ, נמשכת טיסה למרסיי כ- 5 שעות בלבד, ושדה התעופה "מרסיי פרובאנס" Aéroport de Marseille Provence לטיסות פנים וחוץ, הוא שער הכניסה לעיר ולכל מחוז פרובאנס.

שדה התעופה, מרוחק כחצי שעה מהעיר עצמה, וניתן למצוא בשטחו מלונות, בתי קפה ומסעדות, חנויות ססגוניות ועוד….היה ותרצו להגיע משדה התעופה אל העיר, עומדת לרשותכם התחבורה הציבורית, המצוינת והנוחה מאד.

מרסיי, מרסיי צרפת-בואו לגלות את בירת פרובאנס
מרסיי צרפת-Basilique Notre-Dame de la Garde

טיילו בה ותתאהבו...

למרסיי הקסם שלה, היא אינה פריז, ושער הניצחון אינה נמצא בשטחה, אבל, למרסיי יש משהו שאין לאף עיר או מקום בצרפת. היא משופשפת ולא עדינה, אינה מנומסת, או מתיימרת להיות מה שאינה, ההפך הוא הנכון. מרסיי, גאה מאד בהיסטוריה המיוחדת שלה, על שלל גווני תושביה המהגרים, המעניקים לה את הטוויסט המיוחד והקריצה החייכנית, שאין לאף אחת מאחיותיה המתויירות האחרות.

עלו על הרכבת.

רכבת של TGV מחברת את שדה התעופה עם מרכז העיר. שאטל קצר מהטרמינל לתחנת הרכבת ומשם ממשיכים עם הרכבת למרכז העיר. התחנה המרכזית היא תחנת Marseille St Charles כרטיסים רוכשים בדוכן האינטראקטיבי שבשדה.

הרכבת התחתית של מרסיי, פועלת באמצעות שני קווים צבעוניים- כחול וכתום. בהתאם למסלול הנסיעה שלכם, כך קל יותר לעקוב. המטרו פעיל מ- 05:00 ועד 23:00 בערב ובסופי שבוע עד 01:00.

במרסיי גם קווי רכבת חשמלית החוצים את העיר ופעילים מ- 05:00 ועד 24:30

שאטל של אייר פראנס:

הסעות שאטל של חברת  אייר פראנס יוצאת כל חצי שעה, מטרמינל MP2 עבור טיסות הצ'רטר.

הנהג שלנו חברמן:.

אוטובוסים הם בהחלט אמצעי תחבורה פופולארי ושימושי מאד לתור את העיר. כאשר משדה התעופה לתחנת הרכבת של מרסיי (Marseille St Charles) יוצא אוטובוס כל 20 דקות במשך השבוע, בין השעות 05:00-24:00. במהלך הלילה התדירות משתנה בהתאם לכמות הטיסות הנכנסות. במרסיי עצמה, האוטובוסים מקיפים את העיר ופעילים מ- 9:30 בבוקר ועד חצות.

מוניות:

כמו בכל מקום, יש בהמוניהן, גם בשדה התעופה וגם בעיר עצמה. נוחות מאד לשימוש, אך אם אתם מאלו שרוצים לחסוך בעלויות, זוהי אינה אופציה מתאימה.  

בין אם אתם עולים לטיסה/ רכבת/ אוטובוס/ שוכרים רכב, טיול במרסיי הוא טיול אחר ושונה. ישנה מעין תחושה מוכרת באוויר, כאילו "היינו שם", תוך שילוב נסיעה בין נופי הטבע והמסורות של כפרי פרובאנס.

תעברו בין שווקים צבעוניים, קולינריה מקומית אוטנטית, ותיהנו ממזג אוויר ים-תיכוני. אנחנו הישראלים מתחברים אליו מיד.  

לינה ובתי מלון במרסיי צרפת

גם לישון צריך איפשהו, אחרי כל הנסיעה המהנה והטיול ברחובות מרסיי והנמל המקומי. גם בתי המלונות והאירוח מוסיפים לחוויה, שכן, במרסיי בתי מלון ברמות שונות ובסגנונות שונים. כך שכל אחד יוכל למצוא את אופציית הלינה המועדפת והמתאימה לו, כמו למשל:

סופיטל מרסיי ויו-פורט  (Sofitel Marseille Vieux-Port)

ממוקם במרחק הליכה קצרה מחוף הים קאטאלאנס (Catalans) וטירת שאטו דאיף עוצרת הנשימה.

הטירה, או נכון יותר המבצר, נמצא בלב ים ושימש בעבר כבית סוהר (מישהו הזכיר אלקטרז??). הטירה פתוחה למבקרים ותוכלו להגיע אליה בסירה מחופי מרסיי. חלונות המלון משקיפים אל הים והנמל והחדרים מאובזרים ברמה גבוהה ביותר, חלקם אף ממוזגים. מסעדת המלון נחשבת ביותר ושווה ביקור בהחלט! בבית המלון ישנו ספא מפנק,  חדר כושר, ג'קוזי ובריכה חיצונית מחוממת.

כתובת: 36 Boulevard Charles Livon

אינטרקוניננטל מרסיי (InterContinental Marseille)

אחד מבתי המלון המשגעים ביופיים! ממוקם במרחק הליכה ממרכז התיירות של העיר, ובו כ-200 חדרים מעוצבים ומפנקים במיוחד, כמו גם שירותי ספא יוקרתי להשלמת הפינוק ובריכה מקורה.

כתובת: 1 Place Daviel, 13002 Marseille

גולדן טוליפ וילה מאסאליה (Golden Tulip Villa Massalia)

ממוקם על חוף הים של העיר ואינו מרוחק ממרכזה. הגולדן, הוא מלון קטן, עם 5 קומות, מזמין מאד ונחשב לאחד מהטובים במרסיי. בשטחו נמצא ספא מפואר ומפנק, חדר כושר, סאונה וחמאם. המלון מעוצב בסגנון כפרי פשוט, ומעניק ניחוח אוטנטי מיוחד.

באתרים השונים ברשת, תוכלו למצוא מקומות לינה אטרקטיביים נוספים בטווחי מחירים משתנים לנוחיותכם.

כתובת: 7 Place Louis Bonnefon, 130081

ibis Marseille Centre Gare Saint Charles

מלון ברמת 3 כוכבים צמוד לתחנת הרכבת מתאים למי שמחפש מלון בסיסי מרשת ידועה במחיר נוח, וגם למי שמתנייד בתחבורה ציבורית.

כתובת: Square Narvick, Espl. Saint-Charles

ibis Styles Marseille Vieux Port

5 דקות הליכה מהנמל מלון בסיסי ביותר

מרסיי, מרסיי צרפת-בואו לגלות את בירת פרובאנס
מרסיי צרפת- Cathédrale La Major

מה עושים במרסיי ולאן הולכים?

התמקמנו, עכשיו אפשר לבחון מה קורה בחוץ, וקורה, המון!

מרסיי צרפת מציעה למבקריה הרבים, מקומות בילוי שונים ומגוונים, תוכלו לבחור לבקר במוזיאונים, להתמסר לניחוח המסעדות הפזורות, המתובלות בנוף ובניחוח הים תיכוני, או לסייר בשווקים הססגוניים, רק תבחרו. ותתמסרו.

נתחיל מ"מנהרת הזמן" של מרסיי:

Vieux-Port de Marseilleהנמל העתיק של מרסיי

זהו אחד מהאתרים הפופולריים ביותר בעיר. מומלץ להגיע מוקדם מפאת המבקרים הרבים. טיול בנמל העתיק הוא ממש כמו הליכה בתוך סצנה מסרט היסטוריה צרפתי, עם צבעים משגעים של מסעדות, חנויות ובתי קפה ציוריים.

מי שמגיע עם הילדים, ישמח לגלות כי מתחת לנמל, ישנה מנהרה העוברת לצידו השני, מתחת לקו המים, מה שהופך את החוויה לאקסטרימית ומיוחדת עוד יותר.

מהנמל, ועד כנסיית Réformés רח' לה קנבייר La Canebière המפורסם, המספק למטיילים לאורכו, מרכזי קניות רבים, מסעדות, בתי קפה, מרכזי בילוי, ואם במקרה יצא לכם להגיע בחג המולד, תוכלו לצפות בתערוכת פסלים קטנים המייצגים את העיר, המתקיימת ברחוב.

כוכבית קטנה ונעימה היא רכבת התיירים הקטנה שיוצאת מהנמל מאחד הרציפים הקסומים. הרכבת תיקח אתכם לסיבוב נעים בעיר ממבט אחר, תוכלו לראות את האי של בית הכלא המפורסם "Château d'If"

 (הרוזן ממונטה כריסטו למי שלא זוכר), ונקודות תצפית נוספות על העיר מהקתדרלה היפה וממוקמות נוספים.

אוטובוס תיירים

אוטובוס התיירים Colorbus Marseille: Hop-On, Hop-Off Tour

כתובת תחנת היציאה: 86 Quai du Port, 13002

פתרון אטרקטיבי לאלו מכם המעדיפים לראות את העיר כתיירים אמיתיים, הוא, אוטובוס התיירים (Hop-On, Hop-Off Tour) האוטובוס מגיע לכל האטרקציות השוות בעיר, כמו גם פינות היסטוריות נסתרות, הפזורות בה.

סיור באוטובוס התיירים הוא סיור אחר, בקצב שלכם. האוויר הים תיכוני והנופים הקסומים, ייקחו אתכם לחוויה בלתי נשכחת!

מרסיי, מרסיי צרפת-בואו לגלות את בירת פרובאנס
Palais Longchamp

ארמונות וכנסיות במרסיי

ארמון לונשאן (Palais Longchamp)

ארמון גדול ממדים,  משגע ביופיו, עם הגינות והחצרות הצבעוניות המקיפות אותו. במרכז הארמון מגדל מים, ומאחוריו שורות מרשימות של עמודים רומיים, המעניקים תחושה של כנפיים כאשר פוסעים בניהם. באזור הארמון תמצאו את המוזיאון לאומנויות ואת מוזיאון הטבע, שגם הם בהחלט שווים ביקור.

כתובת: Boulevard Jardin Zoologique

כנסיית ויקטור הקדוש  (abbaya st Victor)

באווירת אינדיאנה ג'ונס, ארכיטקטורה במיטבה! אחד האתרים המומלצים לביקור במרסיי הוא בזיליקת ויקטור הקדוש, המבוצרת והעתיקה ביותר בעיר. הבזיליקה נבנתה על אולם תת קרקעי מהמאה ה- 5 לספירה, אשר שימש יסודות לבניית כנסייה ומנזר. בתוך הבזיליקה נמצאו קברים תת קרקעיים וארונות קבורה עתיקים. 

כתובת: Place Saint-Victor

בזיליקת נוטרדאם דה לה גארד (Basilique Notre Dame-de-la-Garde)

אתר חובה הממוקם גבוה מעל פני הים, בנקודה הגבוהה ביותר בעיר, כשתגיעו לשם, עיצמו את העיניים ותגידו האם זו לא נקודת התצפית המטריפה ביותר על הנוף, שראיתם עד כה??!! בראש מגדל הבזיליקה, ניצב פסל מריה ופנים הבזיליקה הוא מוזיאון אמיתי לדגמי סירות וספינות ייחודיות, וקירותיו מעוטרים בציורי קיר ועבודות ויטראז' ססגוניות.

כתובת: Rue Fort du Sanctuaire 13281

הקתדרלה המרכזית (Cathedrale De La Major)

זוהי קתדרלה "חדשה" אשר נבנתה ב-1840 על ידי נפוליאון ולצידה, הקתדרלה "הישנה" מהמאה ה-11.

הקתדרלה המרכזית נבנתה בסגנון רומי, ונחשבת לאחד המבנים הראוותניים ביותר בעיר. אורכה כ-135 מטר והיא בעלת צריחים וכיפות מרובות. וכמובן, כמו רבות, כך גם הקתדרלה המרכזית, היא נקודת תצפית יפה ומיוחדת על העיר.

כתובת:  Place de la Major, 13002

ארמונות ומבצרים

ארמון פארו Palais du Pharo (בחלקו הדרום מערבי של הנמל)

ארמון פארו המרהיב ביופיו, נבנה בין 1858 ועד 1870 ע"י נפוליאון ה- 3 כמתנה לאשתו, הקיסרית יוג'ין (Eugénie) אך נפטר בטרם הספיק לעבור להתגורר עם אשתן בארמון. ב- 1833 תרמה אותו הקיסרית, לעיריית מרסיי.

הארמון עבר כמה וכמה גלגולים, בין היתר כביה"ס לרפואה בתחילת המאה ה- 20  ואילו היום, אולם לכנסים ואירועים רשמיים, תערוכות אמנות מתחלפות ועוד.

בצמוד לארמון, פארק דה פארו (parc du phaeo) ובו פרושים במראה עוצר נשימה ממש, כ- 60,000 מ"ר של מדשאות מרהיבות, עם מגרש משחקים לילדים, אזור לפיקניק, וגם נקודות תצפית עם משקפות וספסלים, מהן צופים על הנוף המשכר של הים והנמל הישן, שעות הבוקר קסומות במיוחד, כאשר הסירות יוצאות לים הפתוח מהמזחים.

כתובת: blvd. Charles Livon 58

מבצר סן ניקולס (Fort Saint Nicolas)

בשנת 1660, הורה המלך לואי ה- 14 שכונה גם "מלך השמש", על בנייתו של מבצר סנט ניקולס, על מנת להגן על העיר מפני מתקפות מכיוון הים.

בניית המבצר נמשכה עד שנת 1664 ובמאה ה- 18 הפך לבית סוהר צבאי עד להריסתו בזמן המהפכה הצרפתית. במאה ה- 19 עבר המבצר שחזור ומשמש כיום את לגיון הזרים הצרפתי.

ניתן לסייר בחלקים מסוימים מהמבצר בתיאום מראש.

כתובת: Boulevard Charles Livon 2

מוזיאונים במרסיי ואתרי תרבות נוספים

במרסיי מוזיאונים רבים בתחומים שונים, הבאנו דוגמא קטנה לפניכם:

המוזיאון ההיסטורי של מרסיי (Musee d'Histoire de Marseille)
הוקם ב-1983 ומציג תערוכות העוסקות בהיסטוריה של מרסיי מאז ימי הרומאים ועד לימי הביניים. בצמוד אליו, ישנו גן ארכיאולוגי ובו חפירות ארכיאולוגיות עכשוויות, שכן, העבר אף פעם לא נגמר.

שרידי גוף ספינה רומאית טרופה מהמאה השנייה, תערוכות מפורסמות המוקדשות לנצרות הקדומה, באזור המאה הרביעית עד השישית, קדרות וכלי חרס מימי הביניים, ותיעוד המגיפה הגדולה של 1720,  בואו!

כתובת: 2 Rue Henri Barbusse 13001

מוזיאון האופנה של מרסיי Musée de la Mode

אי אפשר לחשוב על צרפת בלי המילה אופנה, וכך גם במרסיי. מדובר במוזיאון באווירה קצת שונה וייחודית, המציג את צרפת כאימפריית אופנה וכמשפיעה מובילה על האופנה העולמית, בדיוק כפי שהיא- עד היום למעשה. במוזיאון פרטי לבוש ואביזרים מאז שנות ה-30 והוא חוקר את הציוויליזציה של האופנה בעולם, התפתחותה והשפעתה.

כתובת: La Canebière 11

תערוכות ומוזיאונים נוספים שכדאי לבקר בהם, בין היתר הם מוזיאון הטבע (Musee d'Histoire Naturelle) המוזיאון הימי כלכלי (Musée de la Marine et de l’Economie) המספר את סיפור הנמל העתיק של מרסיי והמסחר בו (חשוב לציין כי ההדרכה והכיתוב הם בשפה הצרפתית בלבד).

מרסיי היא באמת פנינה אמיתית ויש בה הכל לכולם, כל שעליכם לעשות הוא רק לבחור היכן, אז אחרי שראיתם מוזיאונים, את הנמל העתיק ועוד, תנו לעצמכם רגע של ילדות עם הילדים:

פארק השעשועים  OK Corral

למשפחות עם ילדים מציעה מרסיי פארק שעשועים בסגנון המערב הפרוע, שמו של הפארק-   OK Corral– על שם קרב היריות שהתרחש בטומבסטון ב-1881. הפארק מותאם לשהייה ארוכה וקמפינג, כך שאין כל צורך למהר. בפארק אטרקציות מדליקות, כמו רכיבה על סוסים, רודיאו, שחזורי קרבות ומתקנים לכל הגילאים וגם, איך אפשר בלי, מסעדת דיינר בסגנון אמריקאי טיפוסי, להנאתכם.

שימו לב הפארק נמצא 40 דקות נסיעה ברכב ממרסיי

כתובת: D1, Cuges-les-Pins 13780

מרסיי, מרסיי צרפת-בואו לגלות את בירת פרובאנס
מרסיי צרפת- Palais du Pharo

הסבון המפורסם בפרובאנס

מוזיאון הסבון במרסיי The Marseille Soap Museum

 ההחלטה לפתוח מוזיאון סבון במרסיי, היתה מתבקשת שכן, הסבון נחשב למוצר מסורתי של תושבי העיר, מרגישים זאת מיד עם סערת החושים הריחנית שעוטפת את המבקרים, המגיעה משדות הלבנדר, ההדרים, התה ירוק ועוד ריחות נעימים שלא תזהו. בשווקים השונים עומדים דוכני סבון צבעוניים ריחניים במיוחד, המיוצרים בעבודת יד מסורתית. בכל מקום בפרובאנס תתקלו בסבון מרסיי.

כתובת: 25 Quai de Rive Neuve 13001

ספורט במרסיי

כדורגל, איך אפשר בלי, אם אתם במרסיי? מושא הגאווה המקומית, הוולודרום,

 אצטדיון Stade Velodrome – Marseille אצטדיונה הביתי של אולימפיק מרסיי המצוינת, קיבל לאחרונה את הדרוג הגבוה ביותר לאצטדיונים מטעם פיפ"א לאחר שיפוץ והרחבה לכ-67 אלף מושבים. אצטדיון זה אירח את המונדיאל בשנת 1998וכיאה למועדון המכבד את עצמו, גם מוזיאון יוקרתי שמוסיף קצת אווירת כוכבים.

כתובת האיצטדיון: 3 Boulevard Michelet, 13008

פטאנק (pétanque)

פטאנק- המשחק הצרפתי המוכר מושך אליו מבקרים רבים המגיעים לעיר בחודש יולי בכל שנה, לאליפות הפטאנק הבינ"ל. 13 אלף שחקנים מתמודדים בטורניר זה וכ- 150 אלף צופים נאספים לעודד את קבוצתם.

מועדון הצלילה Plongee Phoceenne Formation 

כתובת: 1 Quai Marcel Pagnol, 13007

גם מתחת למים יש למרסיי מה להראות לכם, בין אם יש לכם רישיון צלילה ובין אם לא, מועדון צלילה מקצועי, עם קורסי צלילה ליחידים או לקבוצות, מחכה לכם. אז קחו אוויר ו….

מרסיי, מרסיי צרפת-בואו לגלות את בירת פרובאנס
הריח של פרובאנס-Savon de Marseille

אוכל, קדימה אוכל....

עוד בטרם תשאלו- במרסיי אוכל כשר בשפע מפאת הקהילות היהודיות המרובות שבה, כך שכל אחד המגיע לאכול במרסיי יימצא את מה שמתאים וטעים.

כל עיר ים המכבדת את עצמה בעולם, מתהדרת במגוון מאכלי הים שלה, וכך גם מרסיי,  מגוון מאכלי ים טעימים וטריים, מרק דגים עשיר ומשכר טעמים, וכשאנחנו אומרים עשיר, הוא באמת באמת עשיר בכל טוב.

מרסיי היא אמנם עיר נמל שופעת תרבות וחיות, עם תפריט ימי אופייני, אך גם הקרניבורים ביניכם יוכלו ליהנות ממבחר עשיר של מסעדות בשריות / גריל.

מבחר המקומות המגישים מזון במרסיי, רחב מאד, החל ממסעדות עם כוכבי משלן, אוכל ביתי ועד דוכני מזון שבהם תוכלו ליהנות מהאוכל המקומי המהיר במחירים נוחים במיוחד. כדי לתת לכם טעימה קטנה, קבצנו כמה מסעדות מומלצות:

לה קרבלה (La Caravella)

בר – מסעדה עם מוזיקה חיה, הממוקם בכניסה לבית המלון Bellevue וצופה על הנמל כולו. המקום פתוח משעות הבוקר ובערבי סופ"ש, הופעות ג'אז מצוינות מקום. במהלך היום תוכלו לטעום מתפריט פרובינציאלי, ובערב יגישו לכם תפריט טאפסים עשיר ומפנק.

כתובת: 29, boulevard du Roi René,

Le Petit Nice

עלינו מדרגה, היישר למישלן, יותר נכון שלושה מישלן.

Le Petit Nice  נחשבת לאחת מהמסעדות הטובות ביותר בכל צרפת, משקיפה על הים ומציעה חוויה קולינרית יוצאת מגדר הרגיל, תתכוננו ללקק את האצבעות. רמת השירות והאירוח מאד מוקפדת ויש קוד לבוש במסעדה, כפכפים לא יתקבלו פה בברכה.

כתובת: 17 Rue des Braves, 13007 Marseille

Cote Rue

מסעדת דגים ופירות ים מומלצת וטובה. תוצרת מקומית המוגשת באופן נדיב ומפנק. מעבר לדגים ופירות הים, ישנו גם מבחר פסטות ובשרים וכמובן, קינוחים. רצוי לתאם הגעה מראש.

כתובת: 14 Rue Saint-Pons, 13002

סיכום מרסיי

בנוסף, מרסיי מציעה למבקרים בה מבחר מועדוני סטנד אפ, מסיבות גרנדיוזיות, הופעות חיות, מועדוני ג'אז וקברט. אזור הבילויים נמצא בסמוך לנמל הישן והוא תוסס ומלא חיים ואין מצב שאתם לא עוברים בו ואם קצת התעייפתם, באזור הנמל הישן, מתקיימים סיורים לכל המשפחה ברכבת הקטנה, קרוב לרכבת התחתית ובשלל שפות. מקווה שעזרתי לכם להתאהב קצת ולהכיר טוב יותר את מרסיי.

אהבתם את הכתבה? בואו לטייל בניס הנפלאה

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים לקריאה

הרשמו לעדכונים שלנו על כל מה שחם בפריז

תוכלו להפרד מהרשימה בכל עת. אנו לא שולחים דואר זבל ולא נעביר את פרטיכם לאף גורם אחר !

כתיבת תגובה

מלונות ודירות במחירים משתלמים בצרפת:

Booking.com

שתפו עם חברים ומשפחה

https://www.paristhroughthelens.com/?p=6484