האגדה על הספר והאופה מפריז

פריז סוף המאה ה14

האגדה על הספר והאופה מפריז מתרחש בסוף המאה 14. פריז היא כמו כפר קטן, המלך הוא שארל השישי(האהוב) בן ה 12 שהתגורר כמו אביו שנפטר במגורים המלכותיים במארה. איל דה לה סיטה מאוכלסת באנשי דת, פרחי כמורה, סטודנטים מארצות זרות, איכרים, רוכלים ועוד.

הצרפתים אוהבים פטה מסוגים שונים, וגם פשטידות ולא רחוק מכנסיית נוטר דם הייתה קיימת מאפיה קטנה ומפורסמת ברחוב marmousets& פינת rue des Deux-Hermites. למאפיה הזאת היה פטה ומאפה פשטידת בשר בעל טעם מיוחד שהיה מפורסם ברחבי העיר. אומרים שאפילו המלך שארל הצעיר היה בין הקליינטים. אפשר אפילו להגיד שאנשים 'היו מוכנים למות בשבילו'. 

ואכן בשביל כמה נערים צעירים בעיקר ממדינות זרות זה בדיוק מה שקרה. מה סודו של המאפה אתם שואלים?

הספר, האגדה על הספר והאופה מפריז
האגדה על הספר והאופה מפריז-רחוב מרמוזט העתיק

זוג שכנים הספר והאופה

הסיפור מתחיל ב1384 עם זוג חברים שהיו שכנים, אחד הספר שהיה פופולארי בקרב הקליינטורה הצעירה שסבבה סביב קתדרלת הנוטר דם, שמשכה המוני פרחי כמורה מאירופה. השני האופה משגשג גם הוא בזכות מיקום מנצח, מאפים פשוטים וטעימים ומחיר זול. יום אחד השכנים החליטו על שיתוף פעולה מעט מוזר, הספר היה מאתר 'קליינטים' מתאימים כמו פרחי כמורה במיוחד ממדינות זרות שאיש לא יחפש אותם, ושמהם לא היה חסר באזור, או תלמידים עניים. לאחר שישבו על כיסא הספר ומגבת חמה הונחה על פניהם, חיש מהר התער החד שיסף את גרונם. לאחר מכן הגופה נקצצה ובותרה עי הספר והחלקים המתאימים כמו כבד טרי הועברו דרך צוהר משותף למרתף של האופה בין 2 החנויות. האופה המאושר היה לוקח את הבשר הטרי ומכין פטה משובח או פשטידה עם בשר טחון. לפשטידה היה טעם מיוחד ושונה והיא הפכה לרב מכר של המאפייה. 

העסק פרח עד 1387 כאשר כלבו של אחד הקורבנות שמו אלריק סטודנט ממוצא גרמני לא עזב את פתח החנות נובח בחוזקה ללא הפסקה ממתין לבעליו. הספר ניסה לגרשו אולם ללא הצלחה, וכאשר חבריו של אלריק ראו במקרה את הכלב נובח ללא הרף החלו לחשוד, היה ידוע שהכלב היה נאמן מאוד לבעליו והיה צמוד אליו. כאשר החברים פנו למשטרה שהחלה לחקור את העניין עד שנגלתה הזוועה במרתף כולל קרש החיתוך וכלי העבודה! סופם של השניים היה להישרף חיים בכלוב ברזל מול פלאס דה גריב לשעבר. היום אתם מכירים את המקום כרחבת בניין עיריית פריז. החנויות נהרסו גם הם ונאסרה בנייה בשטח במשך 100 שנה. בפינת השטח הקימו פסל של הכלב האמיץ שהביא לפיענוח הפרשה החמורה ואף זכה למדליה מהמשטרה. וכך בא לסופו המאפה המפורסם. אז בפעם הבאה שאתם בפריז במעדניה ורוצים לקנות פטה משובח או פשטידת בשר הביתה שאלו את המוכר כיצד הוכן ומאיזה בשר..

הספר, האגדה על הספר והאופה מפריז
הספר הרצחני בפריז
הספר, האגדה על הספר והאופה מפריז
תכנית רחוב מרמוזט פריז

איל דה לה סיטה כיום

דרך אגב אם אתם מסתובבים כמו שאני עשיתי כדי לגלות את זירת הפשע של הספר והאופה מפריז, צר לי לאכזב אתכם. למרות שהאגדה הרווחת היא כי המעשים בוצעו  במרתף היכן שנמצא היום חניית תחנת משטרה ברחוב Chanoinesse  במס 20, למעשה המקום המקורי היה בשטח בית החולים hotel dieu לפני שיפוצו והרחבתו באזור שנת 1867. פשוט רחוב chanoinesse היה פעם נקרא רחוב marmousets ונמשך עד לשטח בית החולים. 2 הרחובות הקדומים אינם קיימים עוד.

מקווה שנהניתם מהכתבה !

נהניתם מהכתבה ? כנסו לקרוא את הסיפור על השען מפריז

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים לקריאה

הרשמו לעדכונים שלנו על כל מה שחם בפריז

תוכלו להפרד מהרשימה בכל עת. אנו לא שולחים דואר זבל ולא נעביר את פרטיכם לאף גורם אחר !

כתיבת תגובה

מלונות ודירות במחירים משתלמים בצרפת:

Booking.com

שתפו עם חברים ומשפחה

https://www.paristhroughthelens.com/?p=5973