החלום של לואי ויטון- מקדש האופנה החדש בפריז

לא באמת חשבתם שבית לואי ויטון יישארו מאחור נכון? אז קבלו את החלום של לואי ויטון-Lv dream. האטרקציה החדשה נמצאת בחלל תצוגה מרהיב מול נהר הסיין ומציעה יותר מאופנה. בביקורי האחרון בפריז כמובן ניצלתי את ההזדמנות לבקר וגם לטעום כמובן. מה בפנים ואיך מסיימים באופן הכי מתוק שיש? מתחילים

"La Belle Jardinière"

בשנת 1824 ייסד פייר פאריסו את כלבו השותל היפה "La Belle Jardinière". מה קשור משתלה לבגדים? כנראה השם בא משוק הפרחים שקיים עד היום באיל דה לה סיטה והיה נמצא ליד החנות המקורית. בשנת 1864 השטח הופקע על מנת לבנות את בית החולים הוטל דיו Hôtel-Dieu שצמוד לקתדרלת נוטר דאם. 

בשנת 1867 הכלבו יפתח מחדש ברציף הבורסקאים פינת רחוב פונט נף צמוד לכלבו סמריטן(שעדיין לא נפתח). החידוש בכלבו הזה היה שהציע בגדים מוכנים ללבישה, כן זארה ופוקס של המאה ה19. העסקים היו מצוינים עד התגברות התחרות ירידה ברווחים וסגירה סופית בשנת 1974. כיום המבנה הענק מכיל את משרדי הנהלה ראשית של לואי ויטון, חנות דגל של Habitat וכמובן החלל החדש של בית האופנה. דרך אגב מי שירים מבטו בפינת הבניין ברחוב פונט נף ובושר יראה עדיין את הלוגו BJ.

לואי ויטון, החלום של לואי ויטון- מקדש האופנה החדש בפריז
ארגז נסיעות של לואי ויטון פריז צילום: ניר יבלונקה

לואי ויטון LV DREAM

לאחר שיפוץ נרחב המקום נפתח בדצמבר 2022 והוא משתרע על שני קומות. קומת הקרקע מכילה אזורי תצוגה שונים שמאגדים 160 שנות היסטוריה, דיאלוג בין עבר לעתיד. כל חדר יציג נושא שונה: מזוודות, תיקים, תצוגות מולטימדיה, בגדים מתקופות שונות ומסרטים. אפילו מיטה מתקפלת לתוך ארגז נסיעה מאת לואי ויטון יש, כי כשיוצאים למסע באפריקה צריך לישון בסטייל בשטח.

לואי ויטון למי שלא יודע הגיע לפריז בגיל 16 והחל לעבוד כשוליה אצל יצרן תיקי נסיעה. במשך 17 שנה בנה לעצמו שם כיצרן תיקי נסיעה מהטובים בצרפת, ופתח חנות ראשונה. גם לאוזניה של קיסרית צרפת יוג'יני מונטיו, אשתו של נפוליאון השלישי הגיעה השמועה ומינתה אותו ליצרן תיקי נסיעות האישי שלה.

נחזור לתצוגה כאן נוכל לראות כמה מארגזי הנסיעות האייקונים שייצר לואי ויטון וברובם שימשו לאכסן מטען רב בהפלגות ארוכות או מסעות. הזדמנות נדירה לבחון את עבודת האמן ולהבין מדוע שמו יצא לפניו.  בחדר אחר נראה הדפסי בדים שצריך להתקרב ולהבחין בלוגו המפורסם מוטמע שם. בתוך חדר אפוף בשחור ניצבים להם סידרה של תיקים מוארים רכות ומשם אנו מובלים לחלל מואר כאשר על הקירות תיקים ברקע לבן ובאמצע תלבושות אייקוניות. חלל נוסף מונחים תיקים בתוך מיצג מולטימדיה, חגיגה של צבעים ושל חיים כאשר הנושא המרכזי משתלב בו ברכות. באחר נלמד מסרט הסברה על עבודתו של אומן. חלל אחרון יוצגו לנו במנהרת הזמן שמלות ואופנת גברים ממהדורות מיוחדות שעיצבו גדולי השמות.

לואי ויטון, החלום של לואי ויטון- מקדש האופנה החדש בפריז
חלל תצוגה מרהיב של תיקי לואי ויטון LV DREAM צילום: ניר יבלונקה

קפה לואי ויטון Maxime Frédéric at Louis Vuitton

אם אתם חושבים שסיימנו חכו קצת ואל תמהרו ליציאה. עלו במדרגות לקומה השנייה שם ממתינים לכם בוטיק מתנות, בוטיק שוקולד וגולת הכותרת בית הקפה. בבוטיק תמצאו מוצרי עור קטנים, מדריכי טיולים של לואי ויטון ובובות ויויאן. בוטיק השוקולד ניצב לו באמצע חלל מוקף במזוודות לואי ויטון. באמצע ויטרינת הזכוכית מציגה מבחר לא גדול אך מוקפד של מתוק מעוטר כמובן בסמל האייקוני. אם לא תיק של לואי ויטון אז לפחות נביא שוקולד הביתה.

ליד ממתין לנו המארח בפתח בית הקפה, מזמין אותנו לגינה ירוקה שופעת צמחיה ששולחנות פזורים בה. מלצר יניח על שולחננו תפריט ויציע לנו להתרשם תחילה מוויטרינת המתוקים. לאחר שקיבלתי שולחן קו ראשון לכלבו סמריטן ונהר הסיין, קיבלתי את המלצתו בחום, כי מי יכול להתנגד למתוק?  על דלפק השיש מונחות מיטב היצירות שרקח פרדריק מקסים, שף פטיסייר של מלון הפאר שבל בלאנק. אני הזמנתי אקלייר שוקולד לצד כוס שמפנייה מואט& שנדון רוזה. השמפניה הייתה תוספת מושלמת לנוף של פריז שנפרש לפניכם מבעד חלונות הזכוכית הענקיים. המחיר אינו זול כמובן אך איך אומרים חיים רק פעם אחת אז לכו ותיהנו.  

לואי ויטון, החלום של לואי ויטון- מקדש האופנה החדש בפריז
LV DREAM הכותב נהנה מכוס שמפניה ואקלייר שוקולד מול כלבו סמריטן ונהר הסיין צילום: ניר יבלונקה

מידע שימושי

כתובת: 26 quai de la Mégisserie

שעות פתיחה: כל יום בשעות 11:00-20:00.

הכניסה חינם אך יש הירשם מראש באתר. ההרשמה נפתחת שבוע קדימה בלבד.

הכניסה לבית הקפה אינה תלויה ברישום ויכולה להתבצע בנפרד.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. לאה רווה

    מעולה
    נוסעת עוד שבועיים לפריס , העיר האהובה עלי
    טוב שאפשר להתעדכן

    1. ניר יבלונקה

      בשמחה

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים לקריאה

הרשמו לעדכונים שלנו על כל מה שחם בפריז

תוכלו להפרד מהרשימה בכל עת. אנו לא שולחים דואר זבל ולא נעביר את פרטיכם לאף גורם אחר !

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. לאה רווה

    מעולה
    נוסעת עוד שבועיים לפריס , העיר האהובה עלי
    טוב שאפשר להתעדכן

    1. ניר יבלונקה

      בשמחה

כתיבת תגובה

מלונות ודירות במחירים משתלמים בצרפת:

Booking.com

שתפו עם חברים ומשפחה

https://www.paristhroughthelens.com/?p=12387