בואו לגלות את קסמי הרובע התשיעי בפריז

הרובע התשיעי בפריז קסום במיוחד, ומכיל כל מה שתיירים מחפשים. אטרקציות? יש את אופרה גרנייה. אוהבים מוזיאונים? יש. אדריכלות, כנסיות, בתי כנסת ורחובות סודיים? יש הכל. היום נצא למסלול טיול טיפה שונה שיכיר לנו מקומות שלא כולם מכירים. סיפורים קטנים מאחורי מבנים מסתוריים ואפילו ספרייה, כן אחת האהובות עליי. אז נעלו נעליים נוחות ובואו נתחיל לטייל ונתחיל ביציאה מתחנת מטרו סן לזר.

מלך הבירה וגני טיבולי ברובע התשיעי

כשאנו עומדים ברחבת תחנת רכבת סן לזר נראה שני מיצגים מאת האמן ארמן שנפטר בשנת 2005. האחד נקרא "המטען של החיים", ומורכב ממזוודות ברונזה שנערמות לגובה 7 מטר. הפסל שהוצב בשנת 1985 מסמל את השיבה למציאות. השני נמצא את "השעה של כולם", ערימה של שעוני ברונזה שכולם מראים שעה אחרת. עכשיו נחצה את הכביש למספר 119 לסניף מקדונלד, אבל ממש לא סניף שהייתם מצפים למצוא. מעל השלט תמצאו חזית לא אופיינית שמתאימה יותר לחבל אלזס בצרפת. החזית מספרת לנו שכאן בעבר הייתה מבשלת בירה ושמה au roi de la biere. שעליה תוכלו לקרוא בהרחבה כאן.  

נמשיך ברחוב סן לזר עד שנעמוד מול מס' 88 ונסתכל על שער כניסה מרשים ומעליו שעון והשם le tivoli חקוק באבן. קצת קשה להאמין, אך כאן היו גני שעשועים שכל פריז דיברה עליהם, ושעל ההיסטוריה שלהם תוכלו לקרוא כאן.

הרובע התשיעי, בואו לגלות את קסמי הרובע התשיעי בפריז
Au Roi De La Biere paris הרובע התשיעי-סניף מקדונלד הראשון בפריז צילום: ניר יבלונקה

ז'ורז' סאנד, פרדריק שופן ואלכסנדר דיומא

נמשיך על עבר כנסיית השילוש הקדוש- Eglise de la Sainte Trinité, אחת הגדולות והמרשימות בפריז. קחו לכם את הזמן לגלות אותה מבפנים, והתפעלו מבחוץ ממגדל השעונים שלה שמתנשא לגובה 65 מטרים. המשיכו ברחוב סן לזר מס' 66, כאן הסופר המפורסם אמיל זולה קונה דירה ומשכן בה את הפילגש ז'אן רוזאוט שבעתיד תלד את 2 ילדיו. מחפשים לאכול משהו או קפה? cafe mogador המפורסם ברובע הוא בהחלט אופציה ראויה להפסקה. נרד ברחוב chaussee d'antin ונפנה שמאלה לרחוב victoire 44, שם נמצא בית הכנסת הגדול של פריז. בית הכנסת המפואר נפתח ב 1875 ולבנייתו תרמה בעיקר משפחת רוטשילד.

מבית הכנסת נעלה ל square d'orleans ברחוב 80 taitbout ונכנס בשקט להתרשם מהמזרקה היפה והגינון המוקפד בסגנון אנגלי שנבנה ב 1829. כאן בבניינים הפסטורלים, התגוררו בעבר מפורסמים רבים. הסופרת ז'ורז' סאנד במס' 5, המלחין פרדריק שופן במס' 9, ואלכסנדר דיומא. גם הפסל דנטן התגורר כאן והבלרינה המפורסמת מארי טליוני במס' 2.

נצא ונמשיך 5 דקות למוזיאון גוסטב מורו הנהדר עם המדרגות המפורסמות. ממליץ בחום לבקר בביתו של מורו, שאותו הוריש לפריז וכולם יוכלו להנות מיצירתו. אחרי שביקרנו במוזיאון, נמשיך באותו רחוב למעלה לכיוון כיכר place st georges המקסימה. הזדמנות מצויינת לשבת לקפה, לנוח ולהכיר מעט את פינת החמד. 

כיכר קסומה בשכונת "אתונה הקטנה"

במרכז הכיכר נראה מזרקה שבמקור השקתה סוסים, אך עם הגעת המטרו המים התייבשו. במקומה נראה אנדרטה לזכרו של פול גווארני מאת דניס פוש. דמותו של גווארני, Paul Gavarni (1804-1866) שהיה מאייר מפורסם ניצבת מעל. על בסיס העמוד סצנה מקרנבל פריז עם שלוש דמויות. למטה ארבעה ראשי ברונזה שמסמלים דמויות שונות. הסתכלו על בית מס 25 שם התגוררו נשיא הרפובליקה אדולף תייר ואשתו אליז דון. הבית נשרף במאי 1871 בזמן הקומונה של פריז ונבנה מחדש. אחייניתו הורישה את הבית לעיריית פריז בשנת 1905 והוא נושא את שמם- Dosne-Thiers Foundation. במספר 51 נמצא תיאטרון סן ז'ורז' שבעבר בשנת 1908, שיכן את המטה של האגודה הלאומית לאמנויות יפות. כאן צולמו גם סצנות מהסרט "המטרו האחרון", מאת פרנסואה טריפו ב-1980.

וכמובן הבית היפה מכולם במס' 28 אוטל לה פייבה. נשמע מוכר נכון? אז כן כאן התגוררה אסתר בלאנש לכמן לפני שעברה לארמונה החדש והמפואר יותר בשדרת שאנז אליזה.

הרובע התשיעי, בואו לגלות את קסמי הרובע התשיעי בפריז
כיכר סן ז'ורז' ברובע התשיעי של פריז צילום: ניר יבלונקה

villa ballu ברובע התשיעי

נמשיך ברחוב notre dam de lorette ונפנה לרחוב 16 rue chaptel עד שנגיע לכניסה עם שביל ארוך בסיומו נמצא את מוזיאון muse de la vie romantique. כנסו לגינה הנהדרת ולמבנה האבן הקסום להתרשם מדיוקנא של ז'ורז' סאנד ואחרים אפשר גם לנוח בבית התה הקסום בגינה. הכניסה למוזיאון חינם מלבד תערוכות מתחלפות.

נמשיך למספר 26 נכנס ברחבה ואז לתוך ספריית bibliotheque chaptel. נתרשם מהעיצוב והחלל המרשים, ציורי התקרות שלא מצפים למצוא בספרייה, ואולי לנוח מספר דקות. אני ביקרתי שם מס' פעמים, יושב לנוח עם איזה ספר ביד, וממשיך לדרכי בפריז.

נמשיך לרחוב ballu המקסים עם אחוזות העבר ומבנים מרשימים. באמצע ניכנס ל villa ballu רחוב פרטי קטן וקסום נשוטט מעט ונצא משם על עבר כיכר קלישי לסיום המסלול.

לסיום הרימו מבט למס' 84 לחזית הבית הציורית שנשתמרה ונושאת את השמות אקדמית הביליארד, שם נמצא מועדון קלפים. מקווה שנהינתם מהטיול הארוך שלנו ברובע התשיעי של פריז. נכנסנו למוזיאונים, ולמדנו קצת היסטוריה. חזינו במבנים מרשימים, כיכרות קסומות ופינות סודיות. עד הפעם הבאה..

הרובע התשיעי, בואו לגלות את קסמי הרובע התשיעי בפריז
villa ballu paris הרובע התשיעי צילום: ניר יבלונקה

מפת הרובע התשיעי

נהניתם מהכתבה ? בואו לטייל ברובע מונמארטר

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים לקריאה

הרשמו לעדכונים שלנו על כל מה שחם בפריז

תוכלו להפרד מהרשימה בכל עת. אנו לא שולחים דואר זבל ולא נעביר את פרטיכם לאף גורם אחר !

כתיבת תגובה

מלונות ודירות במחירים משתלמים בצרפת:

Booking.com

שתפו עם חברים ומשפחה

https://www.paristhroughthelens.com/?p=1927