רובע 17 פריז- לטייל ולהכיר מקומות נפלאים

רובע 17 פריז נחשב מרוחק ולא מעניין, טעות. היום שידכתי לו את הרובע השמיני, ויצרתי מסלול מאוד מהנה שבו נבקר בגינות מוריקות, פארקים שהמקומיים אוהבים, בניינים מרהיבים ורחובות פרחוניים. אפילו רחוב אוכל יהיה ולאוהבי אדריכלות אקח אתכם לרחוב שלם שלא ישאיר אתכם אדישים. אז בואו נצא לדרך למה אנו מחכים? 

רחוב פרחוני ברובע 17

נתחיל את מסלולנו בתחנת המטרו brochant קו 13 נעבור את הכביש ונכנס לרחוב פרטי ושמו רחוב הפרחים cite the fleurs כשמו כן הוא פרחוני ופסטורלי. נאמר בוקר טוב לשומר החביב בכניסה נשוטט לנו הלוך וחזור נתפעם מהיופי והפסטורליות. ימינה נצא לשדרת קלישי להראות לכם יצירה מיוחדת וסודית. כנסו לרחוב Rue Boulay עד 19 Pass. Petit Cerf ושימו לב לשני העיטורים שמקשטים את שני הבניינים. מצד ימין אקטאון הפך לאייל והותקף על ידי כלביו. מצד שמאל דיאנה שהפכה את אקטאון הצייד לצבי, וגזרה עליו להיטרף על ידי כלביו. עונש על כך שהפתיע אותה מתרחצת. מי ציפה למיתוס יווני באבן סינתטית ברחוב משעמם?

רובע 17, רובע 17 פריז- לטייל ולהכיר מקומות נפלאים
רובע 17 פריז- cite the fleurs צילום: ניר יבלונקה

גינת batignolles הנפלאה

נצא לנו ונפנה שמאלה ונעבור לרחוב cardinet, שם אחרי מאה מטר ניכנס לפארק martin luther king המקסים. נלך עד סופו נתרשם משילוב של בניה חדשה שמוטמעת עם איכות סביבה. נחזור לאותו רחוב נפנה ימינה ונכס לגינת batignolles, אחת הגינות הקסומות ביותר בפריז. מקום נהדר להפסקה בין הנחלים הקטנים, הברווזים והירוק. פינת חמד ברובע 17.

רובע 17, רובע 17 פריז- לטייל ולהכיר מקומות נפלאים
רובע 17 פריז Square_des_Batignolles צילום: ניר יבלונקה

פסאג' geffroy didelot

עכשיו נצא לנו מהגינה נעבור את הכנסייה אחורה ונפנה ימינה ברחוב legendre. שמאלה לרחוב saussure וימינה לרחוב des dames וניכנס לפסאג' הצבעוני geffroy didelot. פסאג' פתוח, צבעוני מעוטר בדגלים מסעדות ובתי קפה לאורכו ונצא מצדו השני.

שימו לב שכאן אם נפנה שמאלה נגיע עד מונמארטר אבל אנחנו פונים ימינה ונכנסים לרחוב levis הנהדר. אבל לפני אולי קפה ב le dome? או גלידה קרה באמורינו? בכל מקרה זהו רחוב אוכל נהדר וכיף לשוטט בו עד סופו. שם נפנה שמאלה ונרים את ראשנו להתבונן במבנים היפים שנמצאים בכל פינה כמו בניין האחים דורל שנמצא ברחוב 45 tocqueville.  פעם משרד ומפעל להדפסות תכניות אדריכליות והעתקת מסמכים בשיטה חדשנית. הקומה העליונה נוספה מאוחר יותר ושימשה למגורים.

רובע 17, רובע 17 פריז- לטייל ולהכיר מקומות נפלאים
מסלול טיול רובע17 passage-geffroy-didelot צילום: ניר יבלונקה

אלכסנדר דיומא

נמשיך ונפנה שמאלה לרחוב cardinet ושוב שמאלה 100 מטר לגינת general catroux, שימו לב כי הכיכר מחולקת לארבעה חלקים. באחד נמצא פסלו של הסופר הנודע אלכסנדר דיומא יושב גבוהה על כיסא ומאחוריו מוסקטר מאת גוסטב דורה. בחלק שני פסל השרשראות המנותצות, שנועדו להזכיר כי אלכסנדר דיומא נולד כעבד. ממול פסל בניו של דיומא מאת רנה דה סן מרסו. צמוד לכניסה של אוטל גליארד פסלה של השחקנית והאייקון שרה ברנאר מאת סיקראד. הבניין הנפלא ששיפוצו הסתיים בימים אלה הוא (cite de l'economie hotel gailliard), לשעבר סניף של בנק צרפת. כיום מוזיאון חדש יחסית ומומלץ מאוד לבקר בו. הכניסה בתשלום. 

לפני שאנו ממשיכים אנו נכנסים לרחוב פורטנוי, לספוג אדריכלות וארכיטקטורה וגם נלמד כמה סיפורים מעניינים על מי התגורר שם.

3 דקות הליכה ואנו נכנסים לפארק מונסו אחד היפים בפריז. נסתובב בפארק ונגלה את פינות החמד שלו כולל הצניחה החופשית הראשונה ב 22-10-1797. נצא מהפארק ביציאה לכיוון שדרות hoche כאשר לא נחמיץ התבוננות מבעד לשער הברזל אל hotel menier אחוזת פאר מדהימה בעבר משכנם של יצרני השוקולד משפחת מנייה. 

רובע 17, רובע 17 פריז- לטייל ולהכיר מקומות נפלאים
מסלול טיול רובע 17 והשמיני- פארק מונסו צילום: ניר יבלונקה

נפנה שמאלה ברחוב courcelles להתבונן בפגודה האדומה במס 48. כאן בשנת 1925 רוכש מר צ'ינג צאי לו הסיני בית מלון ישן והופך אותו לפגודה סינית אדומה שתזכיר לו את הבית.  נפנה ימינה ברחוב monceau ונתחבר לשדרת friedland לעבר אחוזת סלומון רוטשילד עם הגינה הנפלאה שפתוחה לקהל הרחב. בעיקרון יש שם תערוכות מתחלפות, אך הזדמנות כמון לחוש את חיי הפאר של המשפחה המפורסמת. מחיר כניסה 5 אירו. מכאן פשוט ממשיכים לשער הניצחון וזהו סיום לעוד מסלול מרתק ומהנה. תודה

נהניתם מהכתבה? בואו לטייל ברובע 12

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. איריס קולברג

    נהדר
    רוצה לטייל איתך פאריס למתקדמים כשאני מגיעה סוף ספטמבר אחרי כיפור

    1. ניר יבלונקה

      תודה. אם אהיה בפריז באותה תקופה אז בשמחה

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים לקריאה

הרשמו לעדכונים שלנו על כל מה שחם בפריז

תוכלו להפרד מהרשימה בכל עת. אנו לא שולחים דואר זבל ולא נעביר את פרטיכם לאף גורם אחר !

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. איריס קולברג

    נהדר
    רוצה לטייל איתך פאריס למתקדמים כשאני מגיעה סוף ספטמבר אחרי כיפור

    1. ניר יבלונקה

      תודה. אם אהיה בפריז באותה תקופה אז בשמחה

כתיבת תגובה

מלונות ודירות במחירים משתלמים בצרפת:

Booking.com

שתפו עם חברים ומשפחה

https://www.paristhroughthelens.com/?p=2416