סיור קולינרי ברובע ה-8 של פריז סובב כיכר מדלן

היום אנו מגיעים לכיכר מדלן. מטרת הביקור היא לא הכנסייה ברובע ה-8 אלא מה שמסביב. היום אני מביא לכם סיור קולינרי קצר שמתרכז כולו סביב הכיכר. מכיוון שפריז כה יפה, נבוא מכיכר קונקורד דרך רחוב רויאל, ונכנס בפסאג' רויאל. נסתובב לנו קצת, נצא חזרה ונעבור את הכביש ונכנס לבית הקפה של לדורה. נכון הוא לא שייך לכיכר אך אנחנו לא קטנוניים בפריז. אז בואו להריח להתבונן וכמובן גם לטעום.

LADURÉE Paris Royale Store

זהו הסניף הראשון והמקורי שפתח בשנת 1862 לואי לדורה שהפך לבית תה שמגיש פטיסרי והזדמנות לנשים לבלות מחוץ לחוג מצומצם של סלונים. בן דודו של לדורה ייקח מאוחר יותר שני עוגיות ויחבר אותם במילוי גנש ואגדת המקרון נולדה. כיום המקרון מזוהה עם לדורה ותמצאו כאן מבחר טעמים אך לא רק. שוקולדים, ג'לי פירות וכמובן מבחר עוגות טעימות בליווי קפה או תה באווירה פריזאית של פעם.

לפרטים ושעות פתיחה: LADURÉE Paris Royale Store

כתובת: 16 Rue Royale 

שוקולד פטריק רוג'ר Patrick Roger

ברוכים הבאים לבוטיק השוקולד של פטריק רוג'ר. אי אפשר לפספס את החזית בגווני הירוק ששולטים גם בפנים החנות. כמו תכשיטים מסודרים בקופסאות הירוקות בדלפק הזכוכית ופניני שוקולד יביטו אליכם מהשקיות בוויטרינה מאחור. פרלינים משוקולד חלב או מריר, שקדים מקורמלים או טרפלס, לא תצטערו. גולת הכותרת היא כמובן חצאי הכדורים הבוהקים, שילוב של אומנות וטעם. המחיר אינו זול כמובן אך אל תחמיצו ביקור.

לפרטים ושעות פתיחה: Patrick Roger

כתובת: 3 Pl. de la Madeleine  

Maison Lucas Carton

אנו ממשיכים למסעדת לוקא קרטון שנוסדה בשנת 1839. תחילה המסעדה נקראה לוקא. בשנת 1924 הבעלים החדש מר קרטון מוסיף את שמו למקור וכך נולד לוקא קרטון. שימו לב לבניין הנהדר שבה שוכנת המסעדה, עשיו אתם מוזמנים פנימה להתרשם מעבודת העץ של לואי מג'ורל שנמשכה ארבע שנים ומסווגת מורשת תרבותית של מונומנטים היסטוריים. תוכלו לבחור מתפריטים של 3-7 מנות בליווי יין או בלי ברמת מחירים שונה.

לפרטים ושעות פתיחה: Maison Lucas Carton

כתובת: 9 Pl. de la Madeleine  

סיור קולינרי, סיור קולינרי ברובע ה-8 של פריז סובב כיכר מדלן
סיור קולינרי כיכר מדלן- Maison Lucas Carton צילום: ניר יבלונקה

Grand Café Fauchon

פושון הוא אחד השמות המוכרים ביותר בצרפת בהקשר של גסטרונומיה. אמנם אוגוסט פושון שפתח בגיל 30 בשנת 1886 מעדניה בכיכר מדלן כבר לא איתנו אך השם נשאר. לאחרונה הבוטיק האגדי נסגר בגלל קשיים ובית הקפה בצידו השני נושא רק את השם. כאן תוכלו לשבת לארוחת בוקר, צהריים וערב או לשבת לקוקטייל בשעת ערביים. העיצוב קליל ומודרני אווירה נהדרת ומי שמעוניין יכול גם ללון במלון פושון הצמוד למסעדה.

לפרטים נוספים ושעות פתיחה: Grand Café Fauchon

כתובת: 11 Pl. de la Madeleine 

FAUCHON Boutique Thé & Infusion Madeleine

בוטיק תה מפואר וצבעוני של בית פושון. עשרות אם לא מאות סוגי תה מהעולם בטעמים שונים וריחות משכרים, כמובן במגוון מחירים. תה שחור, ירוק, לבן, אולונג ועוד סוגים נדירים שמחירם שקול לזהב. אך לא רק תה תמצאו כאן, תמצאו גם שוקולדים, ביסקווטים ושאר מוצרים.

11 Pl. de la Madeleine  

FAUCHON Boutique Thé & Infusion Madeleine

Ecluse Madeleine

מסעדת אקלוז- "המנעול" היא בר יין תוסס עם מרתף יינות ובירות משובח. לאחר שתבחרו יין יציעו לכם מנות לחלוק בשולחן כמו פלטת נקניקים, פלטת גבינות או פלטה מעורבת. קוויאר ודגים, מנת עוף ואפילו חומוס יש!  אווירה קלילה ונעימה בכיכר היוקרתית והלא זולה. תהנו

לפרטים נוספים ושעות פתיחה: Ecluse Madeleine

כתובת: 15 Pl. de la Madeleine  

Café Prunier

קפה פרונייה הוא מוסד פריזאי כבר 150 שנה. כאן הכל סובב סביב חומר גלם יוקרתי אחד- קוויאר. בשנת 1872 אלפרד פרונייה ואשתו פותחים מסעדה בפריז ברחוב ד'אנטין שמתחבבת על הקהל הרוסי האמיד.3 שנים מאוחר יותר ישנה כתובת לא הרחק מכיכר מדלן ושם יכולנו לסעוד עם שרה ברנארד, אוסקר ווילד, ז'ורז' קלמנסו ואחרים. בנו אמיל יירש את העסק ויכניס חידושים- בר צדפות, שמפניה בכוס והחידוש הגדול: שירות שליחים על אופניים עם מיטב התוצרת היישר למלונות ומסעדות. כן, וולט לא המציאו את הגלגל..

בית פרונייה החזיק בשיאו תשעה מפעלי עיבוד קוויאר ברוסיה ומשנע אותם בספינה פרטית "אמיל פרונייה".

נוכל להיכנס ולרכוש ממגוון סוגי הקוויאר שמציעים כולל קוויאר בלוגה מאירן או סלמון משובח. וודקה מיצרנים שונים, שמפניה ועוד. וכמובן נוכל לשבת ולסעוד שלל מנות וקינוחים שבכולם מככב הקוויאר.

לפרטים נוספים ושעות פתיחה: Café Prunier

כתובת: 15 Pl. de la Madeleine 

סיור קולינרי, סיור קולינרי ברובע ה-8 של פריז סובב כיכר מדלן
שוקולד פטריק רוג'ר כיכר מדלן פריז צילום: ניר יבלונקה

Mariage Frères

חנות תה מובחרת ששמה הוא אחים נשואים וקיימת משנת 1854. משפחת מארייז' עוסקת בתה החל משנת 1660 כאשר האחים ניקולס ופייר יצאו למסעות בחלקים שונים של העולם בצו מלכותי לחיפוש סחורות ובעיקר תה שהיה משקה אהוב על המלך לואי ה-14. מאז ועד היום האחים מארייז' הם שם נרדף לתה איכותי מארצות המזרח.

לפרטים נוספים ושעות פתיחה: Mariage Frères

כתובת: 17 Pl. de la Madeleine  

Caviar Kaspia

אין סיור קולינרי בלי קוויאר. משנת 1927 קוויאר קספיה מענג את בלוטות הטעם של תושבי פריז. רוסים רבים ברחו במהפכת 1917 לצרפת,  ארקאדי פיקסון כבר היה בפריז חולם על תענוגות ארצו. לא סתם הצבע הכחול של הים הכספי שולט במקום. החנות במדלן נפתחה ב1953 כאשר בקומה השנייה נמצאת המסעדה שאהובה על ידוענים, מעצבי אופנה ודוגמניות. אל תצפו למצוא מקום פנוי בשבוע האופנה של פריז.

  • המנה האהובה מימי הצאר- תפוח אדמה אפוי קוויאר מעל ושמנת חמוצה ליד. תהנו
  • מחיר של קוויאר בלוגה? 366 אירו ל 30 גרם.. אך יש גם ב87 אירו.
  • כיום רובו המוחלט של הקוויאר מגיע מבולגריה. הפשוטים יותר מאיטליה וצרפת.

לפרטים נוספים ושעות פתיחה: Caviar Kaspia

כתובת: 17 Pl. de la Madeleine  

סיור קולינרי, סיור קולינרי ברובע ה-8 של פריז סובב כיכר מדלן
ניר יבלונקהבעלים ועורך
קרא עוד
הידעת? בצידה של כנסיית מדלן ישנה מסעדה שמופעלת ע"י מתנדבים ומספקת ארוחת צהריים במחיר סמלי של 12 אירו לנזקקים. Foyer de la Madeleine

La Maison de la Truffe Madeleine

כשמה כן היא, בית כמהין שמכיל חנות ומסעדה סביב היהלום השחור של הגסטרונומיה בעולם. הבוטיק קיים משנת 1932 ומציע זנים שונים של כמהין, ומוצרים מבוססים על כמהין. כאמור בחנות תמצאו את פטריות הכמהין עצמן למכירה אבל את זה נשאיר לשפים. במוצרים תמצאו שמן זית עם כמהין, כמהין בצנצנות, חמאה עם כמהין, גבינות עם כמהין, שוקולד עם כמהין ועוד ועוד.

וכמובן במקום ישנה מסעדה עם תפריט רחב ובו גם מנות ללא כמהין. כמובן שהעניין המרכזי הוא מנות עם כמהין ואלו נחלקות לשניים, כמהין שחור וכמהין לבן שמחירו פי שלושה מכמהין שחור. כך למשל חביתה עם כמהין לבן תעלה 114 אירו! ישנו תפריט טעימות ב 119 אירו.

לפרטים נוספים ושעות פתיחה: La Maison de la Truffe

כתובת: 19 Pl. de la Madeleine  

Hédiard Madeleine

בוטיק הדיאר ברובע ה-8 כיכר מדלן היא חנות גורמה ענקית שנוסדה בשנת 1854 ושנים רבות הייתה שם נרדף לגסטרונומיה ומותגי יוקרה איכותיים לקהל שלא מתפשר. המייסד, פרדיננד הדיאר מביא את האננס הראשון לצרפת ונותן אותו במתנה לגסטרונום והסופר אלכסנדר דיומא האב. בשנים היפות יכולנו לפגוש שם את מרלן דיטריך, אז'ן דלקרואה וגם את צ'ארלי צ'פלין. מאז עברו הרבה מים בסיין, וכך גם בעלויות עד פשיטת הרגל ב2015. בביקורי באוקטובר 2021 המקום בשיפוצים לקראת פתיחה מחודשת. יש למה לחכות!

כתובת: 21 Pl. de la Madeleine  

סיור קולינרי, סיור קולינרי ברובע ה-8 של פריז סובב כיכר מדלן
קוויאר קספיה Caviar Kaspia כיכר מדלן פריז צילום: ניר יבלונקה

Le Paris London

בית קפה צרפתי טיפוסי ברובע ה-8 שפתוח מ7 בבוקר עד 2 בלילה. מקום טוב לעצור לארוחת בוקר קלה ולהתחיל את היום, או לסעוד צהריים ביחד עם צרפתים מחוייטים בהפסקה. קפה של אחה"צ? רעיון טוב וכך גם משקה בערב.

לפרטים נוספים: Le Paris London

16 Pl. de la Madeleine

Café Pouchkine

ביציאה מהמטרו בחזית הכיכר אנו נפגוש את קפה פושקין המפורסם, חלומו של בעליו אנדריי דלוס. המקום מתפרש על שני קומות, בראשונה דלפק פטיסרי ובר ובקומה השנייה מסעדה. ויטרינה ארוכה מלאה בקינוחים נפלאים שאפשר לקחת אך בניגוד לרוב הפטיסרי כאן ניתן לשבת להתענג וכמובן להעלות לאינסטגרם. לעיצוב הפנים אחראים בעלי מלאכה מרוסיה שדאגו לעיצוב עם שנדלירים וגווני זהב לבית הקפה שנפתח רק בשנת 2017. במסעדה תפריט מגוון שמכיל כריכים, קרוק מאדם והמבורגרים גם. מוצאו של הבעלים הוא מרוסיה, אז נמצא כאן גם מרק בורשט, פירושקי, ביף סטרוגונוף, ובקינוחים כאמור עוגת מדוביק, מטריושקה, טארט טאטין ועוד.

כיום משייכים את קפה פושקין לשירו של ז'ילבר באקו "נטלי". זה נכון חלקית והנה הסיפור-

ז'ילבר בקו הגיע בשנת 1964 לביקור בברית המועצות דאז. במוסקבה התאהב במורת הדרך שלו-נטלי. כאשר חזר הזמר לפריז כתב את הלהיט העולמי נטלי. בשיר השניים שותים שוקולד חם בקפה פושקין, זה נחמד מאוד רק שקפה פושקין נפתח במוסקבה ע"י דלוס בשנת 1999.

דרך אגב נטלי הוא שמה של אשת גדול המשוררים הרוסים, אלכסנדר פושקין..

לפרטים נוספים: Café Pouchkine

כתובת: 16 Pl. de la Madeleine 

Boutique Maille

אין מצב שאנחנו לא נכנסים לבוטיק מאיי, היכל החרדל של פריז. הכל החל ב1727, כאשר אנטואן קלוד מייל זיקק חומץ והמליץ עליו כתרופה שמורחים על הגוף לתושבי מרסיי שסבלו ממגפה. בנו ימשיך את דרכו ויפתח בוטיק בשנת 1747 ברחוב סינט-אנדרה לחומץ וחרדל ויהיה ספק רשמי של חצר המלוכה של המלך לואי ה-15.

סניף מייל במדלן יפתח רק בשנת 1996, 250 שנה לאחר החנות הראשונה. כיום תמצאו מבחר סוגי חרדל, מיונז, חומץ, מלפפון בחומץ וממרחים שונים. שימו לב לברזי מזיגת החרדל בבר שם תוכלו למצוא את הטעמים:

  •  חרדל עם חומץ בלסמי ממודנה.
  • חרדל כמהין שחור מבורגנדי.
  • חרדל כמהין לבן.
  • חרדל עם יין לבן.
  • חרדל עם שרדונה.
  • חרדל ויסקי ופלפל מעושן.
  • חרדל פרמזן וכמהין לבן.
  • כל הטעמים נמזגים לצנצנות החרסינה בשלושה גדלים שונים ולבחירתכם ארבעה צבעים שונים של צנצנות.

אז למה אתם מחכים? אני בטוח שלא תצאו בידיים ריקות!

Boutique Maille

כתובת: 6 Pl. de la Madeleine

מקווה שנהינתם מכתבה זו. 

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים לקריאה

הרשמו לעדכונים שלנו על כל מה שחם בפריז

תוכלו להפרד מהרשימה בכל עת. אנו לא שולחים דואר זבל ולא נעביר את פרטיכם לאף גורם אחר !

כתיבת תגובה

מלונות ודירות במחירים משתלמים בצרפת:

Booking.com

שתפו עם חברים ומשפחה

https://www.paristhroughthelens.com/?p=10206