תכשיטי היוקרה של כיכר ונדום פריז: מסע נוצץ

כיכר ונדום פריז

כיכר ונדום היא אחד מסמליה המוכרים ביותר של פריז ומגלמת את הקשר ההיסטורי של התרבות הצרפתית עם תכשיטי היוקרה ועושר. זהו המיקום האולטימטיבי למי שמעוניין לראות את תרבות השפע של צרפת במיטבה.

המוניטין הדיסקרטי והאקסקלוסיבי של כיכר ונדום כמו גם נוכחותם של מותגי יוקרה מובילים, בייחוד אלה מעולם התכשיטים והשעונים, מושכים אליה ידוענים ואושיות חשובות, ולכן קיים חוק לא כתוב שביקור במקום מחייב לבוש הולם וכללי נימוס קפדניים.

תעשיית התכשיטים הצרפתית שרדה עליות ומורדות רבים, כולל מלחמות, דיכאונות כלכליים וריבים משפחתיים, לכן ה- covid-19 הנוכחי הוא רק עוד מבחן לחוסנה. קומץ הבתים ההיסטוריים בכיכר ונדום כולל קרטייה, בושרון, ואן קליף וארפלס, וברגה, עברו סערות רבות ובעשור האחרון הצטרפו אליהם שאנל, דיור ולואי ויטון.

אך אין זה מונע מאתנו ללמוד את מורשתם המתמשכת המאפשרת לנו מסע אל יצירותיהם מעוררות ההשראה, וגם לתכנן מסלול ליום בו נוכל לשוב ולטייל בפריז ללא חשש.

הרשו לי להציג בפניכם את רותם אוריה: רותם מאסטר לניהול מותגי אופנה & Luxury  בבית הספר לאופנה אסמוד- פריז ESMOD PARIS. כיום רותם יועצת למותגי אופנה בינלאומיים ומקיימת סיורי אופנה בפריז. 

אני הרשתי לעצמי להוסיף כמה מתאבנים אז בואו נתחיל.

ואן קליף וארפלס Van Cleef & Arpels

מותג תכשיטי היוקרה הצרפתי שהחל כסיפור אהבה. זו הסיבה שההשראה לעיצובי התכשיטים במותג זה לקוחה מעולמות הטבע והפנטזיה ועולמות קסומים אחרים. בהם -אבירים, נסיכות ופיות הינם דבר שבשגרה.

סיפור אהבה שהתחיל בשנת ,1895 כאשר אסטל ארפלס בתו של סוחר אבני חן מתחתנת עם אלפרד ואן קליף בנו של מלטש יהלומים. שנה מאוחר יותר פותח אלפרד עם חמו סדנת תכשיטים. הזוג מאחד שמות וב1906 פותח בוטיק בכיכר ונדום. כיום המותג נחשב לאחד ממותגי היוקרה הנחשקים ביותר בעולם בתחום התכשיטים והשעונים וזאת בשל המומחיות המאפיינת את יוצריו בעיבודים מורכבים וחדשניים. כאשר הנסיך אדוארד השמיני מתחתן עם וואליס סימפסון ב1937 סיפור אהבתם שזור בתכשיטי ואן קליף וארפלס. הנסיך בעצמו יושב עם מעצבי הבית לעצב תכשיטים מיוחדים לאהובתו.

בשנת 1966 פייר ארפלס נוסע לטהרן מס פעמים לבחור את האבנים הטובות ביותר לכתרה של פארה פהלווי אשת השאה האירני. כתר ההכתרה יכיל 1646 אבני חן שונות מתוכם 1469 יהלומים. גם בתו ואחיותיו של השאה לא יוצאות בידיים ריקות..

בחסות ואן קליף והארפלס הוקם גם בית ספר לתכשיטנות כדי להכשיר את דור העתיד של מעצבי התכשיטים. כיום שייכים לקונצרן ריצ'מונד.

כתובת: 20-22 כיכר ונדום, פריז. 

בושרון Boucheron

פרדריק בושרון (1830-1902), הוא אחד ממותגי התכשיטים ההיסטוריים הנחשבים ביותר בפריז. פרדריק, בנם של סוחרי בדים הקים את המותג בשנת 1858 ופתח חנות קטנה כמקובל בפאלה-רויאל. בושרון זוכה במדליית זהב בתערוכה האוניברסלית הראשונה בשנת 1867. בושרון מדהים את האורחים ושוב זוכה במדליית זהב בתערוכה של 1878 עם שרשרת ספיר מדהימה 158 קראט שנוצרה עבור מארי לואיז מקיי, מיליונרית אמריקאית.

בשנת 1893 פתח בושרון את הבוטיק הפופולארי בונדום מס 26.  הוא היה בעל חזון בהחלטתו לעבור מייצור ומכירה בחדרים פרטיים בדירות ,כמקובל באותה עת ,לתצוגה חדשנית ונועזת. כך הקים את הבוטיק. עם למעלה מ -160 שנות מומחיות, תכשיטי היוקרה של בושרון נחשבים בין הטובים בעולם. הרוזנת מקסטיליון שנחשבה לאישה היפה ביותר של המאה ה-19 וגרה בקומת ביניים בונדום 26, אהבה במיוחד את יצירותיו של בושרון, והפכה במהרה לאחת השגרירות החשובות ביותר שלו. 

האגדה מספרת שכדי לשמר את יופייה מאור השמש ביום, היא עזבה את דירתה רק בערב, מעוטרת בתכשיטים של בושרון שהבהיקו באור בהיר תחת אורות הכיכר. וכאשר חזרה הביתה לבדה, בילתה שעות בהתבוננות באורן הקסום של האבנים המרהיבות.

עוד יצירת מופת נוצרה ב1913 לבקשת הברונית רוטשילד עבור חתונת בנה ג'יימס עם דורותי פינטו. סט של שרשרת, טיארה, צמיד וסיכה עשויים מ 12 פנינים ו80 יהלומים.

1928המהרג'ה מפטיאלה נכנס לבוטיק בושרון עם משרתיו שנשאו 3 תיבות שמכילות 7571 יהלומים ו 1432 אזמרגדים ועוד אבנים טובות  ומזמין 149 תכשיטים. ההזמנה הגדולה ביותר שנעשתה עד היום.

בושרון נחשב לחלוץ גם בחדשנות תכשיטיו, הוא המציא1879 שרשרת בהשראת טווס שעוצבה כמו סימן שאלה ללא אבזם, מה שאפשר לנשים בזמנו לענוד שרשרת לראשונה ללא עזרת משרתיהם. 

כתובת: 26 כיכר ונדום, פריז.

תכשיטי היוקרה, תכשיטי היוקרה של כיכר ונדום פריז: מסע נוצץ
יצירת מופת שמתאימה לקיסרית ז'וזפין

ברגה Boutique Breguet Paris

אברהם-לואי ברגה (1747-1823), היה ידוע בעיקר כממציא הטורבילון שבגינו הגיש זכויות פטנט ב 26- ביוני 1801. ברגה היה הממציא של מספר מכשירים יוצאי דופן הקשורים להורולוגיה וזמן. חובבי שעונים המבקשים לשים מבט על אוצרות היסטוריים וכן יצירות עדכניות יותר מהמאות התשע עשרה והעשרים ייהנו לבקר בבוטיק בכיכר ונדום. בשנת 1775, אברהם לואי ברגה פתח את חנות ייצור השעונים הראשונה שלו באיל דה לה סיטה בלב פריז. אורחת קבועה, מארי אנטואנט נודעה בתשוקתה לתכשיטים והפכה ללקוחה חשובה לבית ברגה. גם נפוליאון וז'וזפין התהדרו ביצירותיו של ברגה. כיום, בוטיק הדגל ממוקם במרכז כיכר ונדום היוקרתית, ומוקף משני הצדדים על ידי מותגים יוקרתיים כמו דיור ולואי ויטון.

בנו, אנטואן-לואי שען מילדותו ייקח את המושכות ב 1824. מכאן שעונים הם השם הנרדף של ברגה. הנכד לואי-קלמנט ימכור את החברה ב1780 למנהל הסדנא. הסיבה? הדור הצעיר חדל להתעניין ופנה לאפיקים אחרים. נשמע מוכר?

בפנים תמצאו את אחד האוספים הנרחבים ביותר של שעוני Breguet בעולם, ואם תעלו במדרגות עד לקומה הראשונה, תוכלו לבקר במוזיאון Breguet. יותר מ -100 שעונים וחפצים מוצגים המשתרעים על פני 200 שנות היסטוריה הורולוגית, ארכיונים, ספרי הזמנות, מכתבים מלקוחות, ואפילו בקשת הפטנט המקורית לטורבילון, שהומצאה והוגשה בשנת 1801. 

מי שירצה לראות את השעון שיצר ברגה עבור מארי אנטואנט, הוא נמצא במוזיאון לאומנות האסלם בירושלים. מארי לא הספיקה לענוד את השעון שהושלם אחרי המהפכה.

אברהם-לואי ברגה קיבל את אות לגיון הכבוד מידיו של לואי ה-18 בשנת 1819.

במוזיאון לאמנות האסלאם בירושלים מוצג אוסף השעונים הנדיר של סר דיוויד סלומונס, ובו 55 שעוני ברגה ייחודיים בני מאות שנים. זהו מצבור שעוני ברגה הגדול בעולם.

כתובת: 6 כיכר ונדום, פריז.

שומה Chaumet jewellery

מארי אטיין ניטו Marie-Étienne Nitot (1750–1809), היה חניך באוברט- יצרן תכשיטים של מלכת צרפת מארי אנטואנט. ב1780 הוא פותח בית מלאכה משלו. ניטו הופך לאחד התכשיטנים המוערכים ביותר בפריז והופך לתכשיטן של נפוליאון הראשון. הוא מעצב לנפוליאון את כתר ההכתרה, ועבור ג'וזפין בונפרטה ומארי-לואיז אשתו השנייה, תכשיטים לחתונתם.

ב1812 נפתחת החנות בכיכר ונדום מס 15 מקום מושבו של מלון ריץ כיום. בשנת 1885ג'וזף שאומט ישתלט על בית התכשיטים שיישא מעכשיו את שמו. בשנת 1907 הבוטיק יעבור למשכנו הנוכחי בכיכר ונדום מס 12. היכנסו לבוטיק המרהיב, צעדו ברכות על השטיחים הבהירים, בחנו את יצירות המופת שמוצגות בחללים קטנים ברקע סגול. חתן וכלה מוזמנים לסלון מלמזון שם יוכלו לשבת בפרטיות לבחור תכשיטים. בקומה הראשונה עם נוף לכיכר ישבו עשירי העולם לבחון את היצירות המיוחדות או לחלופין יגישו את בקשתם ליצירות אישיות. בארקדה תוכלו לבחון שעונים ותכשיטים יותר מודרניים.

הסלונים הגדולים כמו סלון שופין היכן שהמלחין הגדול לימד הלחין ונפטר הוכרזו מונומנט היסטורי. מעל הכל נמצאת הסדנא שם טובי האומנים משבצים אבנים יקרות ורוקחים לנו יצירות מופת.

לכתבה המלאה על בית שומה לחצו על הקישור.

כתובת: 12 כיכר ונדום, פריז.

תכשיטי היוקרה, תכשיטי היוקרה של כיכר ונדום פריז: מסע נוצץ
תכשיטי יוקרה מבית שאומונט Chaumet כיכר ונדום פריז

דובייל Dubail - Vendôme

הרבה יותר מכתובת, זה סגנון, רוח, משפחה. כמו כן, שנים של ייעוץ ומומחיות שהופצו לקהל לקוחות צרפתי ובינלאומי שנאמנותו היא התחייבות לאמון ורצינות. בתוך 35 שנה, שמו של דובייל הפך למילה נרדפת ליוקרה, ברחבי העולם. כיום, דובייל נהנה ממוניטין של איכות ורצינות שעובר הרבה מעבר לגבולותינו. הבוטיק הפך למקום מפגש עבור לקוחות בינלאומיים תובעניים, המעוניינים למצוא פריטים נדירים.

משפחת דובייל אוהבת לטפח קרבה מסוימת עם לקוחותיה, זו הסיבה מדוע הבית מציע טרקלינים פרטיים קטנים שמבטיחים שיקול דעת, פרטיות ושלווה עבור הלקוחות.

הוא מציע לקהל לקוחותיו, אספנים, אניני טעם, וחובבנים יחדיו קבלת פנים מיוחדת, מבחר גדול של מוצרים יוצאי דופן ושירות מיטבי. יתרה מכך, לרגל חגיגות 20 שנה לבוטיק, יצא אוסף שלם של שעונים במהדורה מוגבלת שמציע דובייל לאוהבי היצירות הייחודיות.

כתובת: 21 כיכר ונדום, פריז.

פאטק פיליפ Patek Philippe

מותג השעונים השוויצרי פאטק פיליפ הוקם ב-1851. המותג התפרסם הודות להמצאת מנגנון מתיחת קפיץ השעון ללא צורך במפתח והתמיד בחידושיו בהוספת לוח שנה ללוח השעון. חידושים נוספים הופיעו לעיתים קרובות. כיום, פאטק פיליפ נחשב לאחד ממותגי היוקרה האקסקלוסיביים בעולם בשל טווח מחירים מרקיע שחקים ורשימת המתנה ארוכת השנים של לקוחותיו. פאטק פיליפ הסביר שהוא בחר במיקום מכיוון שהכיכר היא מחלונות הראווה הטובים בעולם לשעונים ותכשיטים משובחים.

עם מבחר כזה של תכשיטי היוקרה ומותגים באיכות הגבוהה ביותר, אין שום תירוץ לא לבקר.

כתובת: 10 כיכר ונדום, פריז.

שאנל Chanel horlogerie joaillerie vendôme

שאנל הוא אחד מבתי האופנה הידועים בעולם ומהיחידים שעדיין מציגים קולקציית ״הוט קוטור״ (אופנה עילית) שנתית. אופיים הנשי, האלגנטי והמעודן של פריטי האופנה בחסות שאנל קיבלו שם ייחודי וממותג.

כבית אופנה מיתולוגי בעל חשיבות היסטורית לעולם האופנה. בשאנל לא הוצעו תכשיטים עד לשנת 1993 בה פתח המותג בוטיק תכשיטים ושעונים ב״פלאס ונדום״ (כיכר ונדום) בפריז. מלבד תכשיטי יוקרה המעוצבים ברוח קולקציית האופנה העונתית, הבוטיק ניחן בעיצוב יוצא דופן ומהפנט ביופיו וממוקם ,איך לא ,מול מלון ריץ שהיה נחשב לביתה השני של שאנל (בנוסף לדירתה ברחוב קמבון). החיסרון היחיד הוא שיש איסור מוחלט לצלם תמונות בעת הביקור בבוטיק שכרגע נמצא בשיפוצים.

כתובת: 18 כיכר ונדום, פריז.

תכשיטי היוקרה- קרטייה Cartier

קרטייה הוקם בשנת 1847 בפריס על ידי התכשיטן לואי פרנסואה קרטייה. בשנת 1899 קרטייה פתח את חנות הדגל הפריזאית שלו ברחוב השלום (Rue de la Paix), הצמוד לכיכר ונדום. הבוטיק הפך לסמל של המותג, שסגנונו האלגנטי מבטיח את מקומו של קרטייה כאחד ממותגי העל של התכשיטים בעולם. כינויו באירופה "מלך התכשיטים, תכשיט המלכים" עודד את קרטייה לפתח גם את תחום השעונים. ואכן חנות הבוטיק בונדום הייתה אחת מהחנויות הראשונות בעולם בה מכרו שעוני יד .רוחו החלוצית של קרטייה המשיכה להמציא שלל חידושים.

המותג היה בבעלותה של משפחת קרטייה עד לשנת 1964. כיום המותג הוא חלק מקבוצת מותגי היוקרה ריצ'מונד.

כתובת: 23 כיכר ונדום, פריז.

תכשיטי היוקרה, תכשיטי היוקרה של כיכר ונדום פריז: מסע נוצץ
רב אומן עובד על תכשיט חדש- פיאז'ה Piaget

בולגרי Bvlgari vendome

המותג בולגרי נוסד בשנת 1884 ברומא ע"י סוטיריוס וולגאריס (1932–1857), שהיה צורף יווני. בולגרי יצר תכשיטים מרהיבים במשך השנים כאשר הוא משבץ באומנות יהלומים בפלטינה וזהב. לאט לאט כוכבות הקולנוע מגלות את בית בולגרי במיוחד בתקופת הסרטים הגדולים ו"הדולצ'ה ויטה". אליזבת טיילור, אודרי הפבורן, גרייס קלי, אינגריד ברגמן, אניטה אקברג הם חלק מהאגדות. תכשיטי בולגרי מופיעים ב 40 סרטים לפחות, נוצצים במיוחד, וכמובן גם על השטיח האדום בפרסי האוסקר וגלובוס הזהב. כיום שייכים לקבוצת לואי ויטון.

כתובת: 23-25 כיכר ונדום, פריז.

פיאז'ה Piaget

בכפר קטן בהרי שוויץ מקים ז'ורז' אדוארד פיאז'ה(1931 -1855 Georges-Édouard Piaget), סדנאת שעונים. השנה היא 1874ופיאז'ה הוא בן 19 בלבד. מה שהתחיל בשעון מתנה לאשתו המשיך לחתירה למצויינות של דורות במשפחה לאחד המותגים היוקרתיים והנחשבים בעולם השענות. בנו טימותי ימשיך מ 1911 את המסורת כאשר החברה תעבור לייצר שעוני יד.

1943 פיאז'ה הופכים לסימן מסחרי והדור השלישי ולנטין וג'רלד ממשיכים להמציא מנגנונים פורצי דרך ושעונים דקים ואלגנטיים. כיום תוכלו לבחור בבוטיק הנפלא במס 16 מגוון רחב של שעונים אבל לא רק. מגוון תכשיטים למין היפה בשלל תצורות וצבעים ימשכו אתכם להוציא את כרטיס האשראי.

משנת 1988 שייכים לקבוצת ריצ'מונד.

כתובת: 16 כיכר ונדום, פריז.

כריסטיאן דיור DIOR Paris Vendome

דיור הוא כוכב עולה חדש יחסית בסצנת התכשיטים הגבוהים, אך בשום אופן זה לא מעכב את היצירתיות או התעוזה שלו. מאז הושקה את הקולקציה הראשונה שלו לפני 20 שנה מותג היוקרה דיור יצר טלטלה בעולם התכשיטים המסורתי. דיור האמין שתכשיטים הם חלק מהאופנה כמו בגדים. התכשיטים לכל לוק עוצבו במיוחד לקולקציות שלו ובשנת 1948, פתח בית אופנה נוסף תחת חסותו בשם "תכשיטי דיור" בגרמניה. בשנת 1957 נפטר כריסטיאן דיור, כשהוא בן 52 והשאיר את איב סן לורן כמנהל הקריאטיבי. סנט לורן השתלט אז על עיצוב התכשיטים עבור כריסטיאן דיור.

בשנת 1998 הודיע ​​בית האופנה על חטיבת התכשיטים הרשמית בשם "דיור ג'ולרי". ויקטואר דה קסטלן הוכרזה גם כמנהלת הקריאטיב של החטיבה החדשה. קסטלן הגיעה עם רזומה מרשים כמי שעבדה בשאנל בפיקוחו של קרל לגרפלד בין השנים 1984-1998 כעוזרת סטודיו ולאחר מכן כמעצבת תכשיטי תלבושות. קסטלן ידועה בעיצובי התכשיטים היצירתיים והנועזים שלה ולעתים קרובות מצוטטת כאחת ממעצבות התכשיטים הטובות והחדשניות ביותר בזמנה.

תכשיטי דיור, כבר מההתחלה, נוצרו בהשראה רבה מהטבע. עיצובים רבים מאז סוף שנות ה -40 הציגו תיאורים של בעלי חיים ומוטיבים פרחוניים. דיור עצמו בילה חלק ניכר מזמנו בכפר הצרפתי בו נולד והנוף השפיע בבירור על חלק ניכר מעבודתו, כולל תכשיטיו. קסטלן, כמו דיור, מעדיפה גם כן סגנונות נשיים וחלק ניכר מעבודותיה נוצרו בהשראת הטבע וכוללים מוטיבים פרחוניים.

כתובת:   8 כיכר ונדום, פריז.

תכשיטי היוקרה- ג'ובאלה Jaubalet

ג'ובאלה היא חנות תכשיטים חדשה יחסית בנוף של כיכר ונדום. הבוטיק מתמחה בתכשיטים בהתאמה אישית. ברוח הזמנים החדשב ועם קהל לקוחות גודל בסין ורוסיה ג'ובאלט באים אלייך לפני שאת באה אליהם. הלקוחה יכולה לקבל העתק מדוייק שנוצר בתלת מימד לנסות פיזית על האצבע. את יכולה גם לראות את החומרים השונים, חלקים, אבנים, צבעים וליצור את חלומך יחד עם אחד ממומחי הבוטיק. בא לך יהלום כחול, צהוב, ירוק? אולי אבן ספיר כחולה או אבן אודם מנצנץ?

כתובת: 10 כיכר ונדום, פריז.

רפוסי Repossi

גאיה רפוסי האיטלקיה נולדה בשנת 1986. אחרי שלמדה ציור בפקולטה לאומנויות יפות בפריז היא מתמנה לראש מחלקה בבית רפוסי שמנהל אביה אלברטו ונוסד ב1920. כנסו למס 6 לבחון את יכולתיה האומניות של גאיה תחת עינו הפקוחה של אלברטו שכבר חמישים שנה עוברות תחת ידיו האבנים הטובות ביותר.

1986 אלברטו רספולי פותח בוטיק בכיכר ונדום מס 6.

2013 גאיה זוכה בתואר מעצבת התכשיטים הטובה ביותר.

2016 נפתח הבוטיק מחדש לאחר שיפוץ בכיכר ונדום.

תכשיטי היוקרה, תכשיטי היוקרה של כיכר ונדום פריז: מסע נוצץ
בוטיק גראף Graff במלון ריץ כיכר ונדום פריז

דמיאני Damiani

אנריקו גראסי דמיאני הקים סדנת צורפות בשנת 1924 בוולנזה איטליה. הוא אהב ליצור תכשיטים ותשוקתו זו בא לידי ביטוי ביצירות מושלמות. דמיאני צורף יצירות מופת המוערכות על ידי משפחות אצולה, שעבורן הוא הפך לתכשיטן אמין. עם שליטה אומנותית, יצירתיות וחן בעיצוב, הוא יצר תכשיט לכבוד המלכה מרגריטה שיהפוך למקור השראה מתמשך בשנים הקרובות.

למרות שהשם פחות מוכר לנו תכשיטי יוקרה דמיאני מאופיינים באיכותם המוכרת בעולם ומובחנים בזכות עיצובם הנשגב, איכות אבני החן, מצוינות אומנותם והאלגנטיות שהם מעניקים ללובשיהם. כל תכשיט מתעורר לחיים בזכות המיומנות והתשוקה האינסופית של הצורפים האדונים. בית דמיאני קיבל וממשיך לקבל פרסים איטלקיים ובינלאומיים יוקרתיים ומחזיקה בשיא שעדיין לא נשבר בזכייה של 18 פרסים בינלאומיים ליהלומים, האוסקר העולמי היוקרתי לתכשיטים.

כיום מנהלים את החברה הדור השלישי. גואידו דמיאני שעבד בבורסה בתל-אביב עם דרגני יהלומים של החברות הגדולות בעולם הוא נשיא החברה. סילביה דמיאני אחראית על הפנינים והתקשורת, והאח השלישי ג'ורג'יו אחראי על היצוא.

כתובת: 19 כיכר ונדום, פריז.

כיכר ונדום פריז Jaeger-lecoultre boutique

בנופים הפסטורליים של הרי שוויץ קרוב לגבול צרפת פותח בשנת 1833 אנטואן לקולטר בית מלאכה לשעונים. אנטואן המציא ראשון מכשיר למדידת מיקרונים דבר שסייע בשכלול ייצור רכיבי שעון. בנו של אנטואן אלי יקח את המושכות בשנת 1866 וימשיך את המסורת.

הנכד ז'אק דייוויד לקולטר יחבור בשנת 1903 לשען הפריזאי אדמונד ג'גר ומכאן שם החברה הנוכחי: ג'גר-לקולטר. אז מי שחפץ בשעון אלגנטי, לא מהסוג הרעשני, זה שרק מי שמבין בשעונים יודע מה ערכו ומאיזה בית הוא בא מוזמן לבוטיק יגר-לקולטר.

כתובת: 7 כיכר ונדום, פריז.

Graff

מגיל 15 נמשך לורנס גראף ליהלומים. מי שעבד כשוליה בהאטון לונדון גדל לאחד מהצורפים הנחשבים ביותר באנגליה וחביב משפחת המלוכה. בשנת 2016 עם פתיחתו של מלון ריץ מחדש נפתח גם הבוטיק שלו במס 17. גם מי שלא ירכוש יצירת אומנות לא יוכל להישאר אדיש לעיצוב הבוטיק עם עמודי הגרניט הירוקים וחיפוי האבן באותו גוון. כיום בנו פרנסואה ממשיך את המסורת ביחד עם אביו.

Courbet | Joaillier Paris Place Vendôme

לסיום הבאתי לכם סיפור פיקנטי. חנות תכשיטים קטנה ומהפחות מוכרות נמצאת בקומה השנייה בפסאג' ונדום מס 7. נקראת על שמו של הצייר המפורסם והמהפכן גוסטב קורבה. כאן התכשיטים מיוצרים מזהב ממוחזר ויהלומים סינטטיים. התוצאה היא תכשיטים יפים במחירים שפויים יותר.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. מתי שילה

    תודה רבה על הכתבה. עברתי הרבה בככר ונדום. עכשיו אפשר לשים לב יותר לעומק לחנויות היוקרה.

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים לקריאה

הרשמו לעדכונים שלנו על כל מה שחם בפריז

תוכלו להפרד מהרשימה בכל עת. אנו לא שולחים דואר זבל ולא נעביר את פרטיכם לאף גורם אחר !

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. מתי שילה

    תודה רבה על הכתבה. עברתי הרבה בככר ונדום. עכשיו אפשר לשים לב יותר לעומק לחנויות היוקרה.

כתיבת תגובה

מלונות ודירות במחירים משתלמים בצרפת:

Booking.com

שתפו עם חברים ומשפחה

https://www.paristhroughthelens.com/?p=8891