מסלול טיול מרהיב בפריז סביב רובע 15 ורובע 16

היום אני מזמין אתכם למסלול טיול סביב רובע 15 ורובע 16 בפריז. המסלול יכלול את פארק ז'ורז' ברסאנס, וטיילת על מסילת רכבת עתיקה. בפארק אנדרה סיטרואן נבקר ונגלה בדרך סודות ומקומות מרתקים עד מגדל אייפל, אז בואו נתחיל.

מסלול טיול מרהיב- חלק ראשון רובע 15

נרד בתחנת מטרו Convention ונמשיך ברחוב בעל אותו שם עד שנגיע לסניף של פטיסרי לורן דושאן. מקום טוב להינות מקרואסון מעולה לפתוח אתו את הבוקר או כמובן ממבחר המאפים והעוגות שיש למקום להציע. נפנה ימינה ונמשיך עד שנגיע לבית קפה שעומד בפינת רחוב Dantzig וניקח את השביל הימני. נגיע לאחד המקומות הסודיים בפריז, מושבת האומנים La ruche שנוסדה ע"י הפסל אלפרד בושה. הפסל הקים את מקום עבור אומנים מעוטי יכולת שהגיעו לעיר ממדינות רבות.

נחזור על עקבותינו לרחוב דנציג נמשיך ונפנה ימינה לרחוב Morillons והנה הגענו לפארק ז'ורז' ברסאנס על שמו של הזמר והמלחין המפורסם. כיום נמצא בו אגם, שטחים ירוקים, גפני יין, פינות משחק ומגדל פעמונים במרכזו. זהו פארק נפלא לבו לנוח בו או לשחק עם הילדים. בעבר היה כאן שוק דגים אך המבנה נהרס וכיום רק מגדל הפעמונים נשאר. מתחת לסככות בצד הפארק התקיים שוק סוסים ולא למרוצים.. ובית מטבחיים. משנת 1984 הפארק נקרא על שם הזמר תושב השכונה. בפתח הפארק נראה זוג פסלי שוורים שמזכירים לנו את עברו ואם נמשיך בכביש נראה עוד כניסה מאבן וראש של סוס במשקוף גם זה תזכורת איזה בשר היו מוכרים פה.. יש לכם פה מס בתי קפה ובולונזרי עם לחמים וכריכים נהדרים. כנסו לפארק הסתובבו ותיהנו לפני שנמשיך לחלק השני של הטיול.

מסלול טיול מרהיב, מסלול טיול מרהיב בפריז סביב רובע 15 ורובע 16
כניסה לפארק ז'ורז' ברסאנס רובע 15 פריז צילום: ניר יבלונקה

חלק שני- בעקבות מסילת רכבת ישנה

נצא מצדו השני של הפארק שוב ברחוב דנציג נעבור במעבר החציה ונפתח את השער הקטן שעליו שלט ירוק: Passage de la Petite Ceinture. נמשיך ברגל במעברים נסתרים ומסקרנים, עד שנגיע למדרגות עץ וצמוד להם מעלית. נרד למטה ונגלה שביל שבמרכזו מסילת רכבת. זוהי מסילת רכבת עתיקה "החגורה הקטנה" שהייתה סובבת את פריז ומשנעת בעיקר סחורות וחומרי בנייה אך גם נוסעים. הרכבת החלה לפעול ב1854 עד שדעכה ב1934. כמובן שהסיבה לכך היא מערכת המטרו שנבנתה ובעיקר קווי RER שהחליפו חלק מהתוואי המקורי.

תיהנו מהאוויר הצח לאורך המסילה צלמו את פריז מלמעלה במיוחד את הבית הצר שצמוד למסילה. תוכלו אפילו לעצור למנוחה בבית קפה שתמצאו לצד המסילה עד שתגיעו לעוד מעלית שמסמנת שפה הדרך נגמרת.

נרד במעלית ונמשיך ישר ברחוב Leblanc ונפנה ימינה ברחוב הראשון. רואים מבנה לבן מודרני צד שמאל? כנסו בשער בואכה פארק אנדרה סיטרואן. שימו לב לגינה פסטורלית ובמרכזה פסל ברונזה מרשים. זוהי אנדרטת הנצחה שנקראת "סגן משנה יוג'יני-מליקה דג'נדי". Jardin Sous-lieutenante Eugénie-Malika Djendi.

מסלול טיול מרהיב, מסלול טיול מרהיב בפריז סביב רובע 15 ורובע 16
אנדרטת הנצחה "סגן משנה יוג'יני-מליקה דג'נדי" פריז צילום: ניר יבלונקה

פארק אנדרה סיטרואן

סגן משנה יוג'יני הייתה לוחמת ביחידה חדשה שהורכבה מנשים שאומנו לצנוח, בחבלה ואלחוט. במלחמת העולם השנייה נתפסה לאחר שידור רדיו, ונשלחה למחנה ריכוז לנשים. יוג'יני הוצאה להורג עם שלוש חברותיה מהיחידה, בת 22 במותה. הגינה הוסבה על שמה ב2015 והאנדרטה נחנכה בשנת 2019 בהשתתפות נשיא צרפת עמנואל מקרון. בפסל הברונזה שיצר סטפן ויני נראה 6 דמויות אחת מהן היא אישה נושאות ארון בלתי נראה. הדמויות הן בגודל טבעי, ועל ראשם 6 כומתות שונות שמייצגות את החילות השונים. מסביב נראה לוחות הנושאים 549 שמות חיילים שנהרגו במשימות מחוץ לצרפת שניים מהן של נשים.

עכשיו נכנס לפארק אנדרה סיטרואן רחב הידיים שצד אחד שלו נושק לנהר הסיין. תוכלו לשוטט במשעולי הפארק או להנס עם הילדים מתחת למזרקות המים ביום קיץ. אפשרות נוספת היא לעלות על כדור פורח כמו שעשיתי ולהשקיף על פריז מגובה 150 מטר לזמן קצר. חוויה נחמדה גם להורים ובוודאי לילדים. בעברו על שטח זה היה נמצא מפעל הרכבים סיטרואן ומכאן נקרא על שם מייסדו.

  • מחיר מבוגר: 14 אירו
  • מחיר ילד עד גיל 12 7 אירו

נצא לגדת הסיין שם זכיתי ללמוד קצת על מיקרואורגניזם בנהר הסיין לקראת אולימפיאדת פריז. כאן מתוכננות תחרויות שחיה ושיט והמים נבדקים להגן על בריאות הספורטאים.

מסלול טיול מרהיב, מסלול טיול מרהיב בפריז סביב רובע 15 ורובע 16
פארק אנדרה סיטרואן פריז צילום: ניר יבלונקה

חלק שלישי- רובע 16

נמשיך לחלק השלישי של הטיול. עייפים? תחנת מטרו סיטרואן נמצאת לצד גשר מיראבו. אנו ממשיכים ועולים על הגשר כאשר אנו בוחנים את פסליו המרשימים. בנייתו של גשר מיראבו הסתיימה בשנת 1896, והוא מחבר את רובע 15 לרובע 16. הגשר נקרא על שמו של הסופר והדיפלומט אונור ריקוטי, רוזן מיראבו. נחצה את הגשר ונוכל לנוח בבית הקפה הפינתי, או למלא מים בבקבוק ממזרקת ואלאס מקורית.

נמשיך לאורך רציף Louis Blériot- האיש הראשון לחצות את תעלת לה מאנש בטיסה בשנת 1909. נעצור רגע להתבונן בבניין מס 40 שנבנה בשנת 1932 בסגנון ארט דקו בעל חזית פסיפס צבעונית שמעוטרת בכחול מסביב לקומה העליונה וחלונות עין קטנים. שימו לב ביום קיץ איך הקיר מנצנץ משברי הזהב בפיסות הפסיפס. נמשיך ישר עד שנחזה במספר 17-21 בבית ייחודי מאוד.

מדובר באחוזתו הפרטית של הצייר אלכסנדר נוזל Alexandre Nozal (1852-1929) שנבנתה ע"י הארכיטקט שארל בלאנש. הבית נבנה במימון אחיו של הצייר, התעשיין האמיד לאון נוזל שהיה פטרונו של הקטור גימאר. שימו לב לחרטום העגול ולמרפסת החצי עגולה שנתמכת בעמודים כפולים. שם ברוטונדה היה ממוקם הסטודיו של הצייר, ולבית הייתה גישה ישירה לגדת הסיין עם מעגן לסירה. הגדה עצמה היא נקודה טובה לצלם את פסל החירות באי הברבורים רק לחצות בזהירות את הכביש.

נמשיך ישר לשדרות הנשיא קנדי לבית רדיו צרפת. בקצה ישנה גינה קטנה כנסו פנימה, וחפשו גוש בטון גבוה. זהו חלק מחומת ברלין שניתן במתנה לרדיו צרפת והוצב שם. "חתיכת היסטוריה" קוראים לזה. נמשיך ישר בשדרה נחצה את הכביש מול מס 102 ונחפש בחומה גוש ברזל קטן. זהו סימן המרחק אחד משניים אחרונים בפריז.

עכשיו בידכם הבחירה, אתם יכולים להמשיך ישר ולהגיע לגני טרוקדרו ומגדל אייפל 10 דקות הליכה. רוצים עוד? ממשיכים לחלק הרביעי.

מסלול טיול מרהיב, מסלול טיול מרהיב בפריז סביב רובע 15 ורובע 16
מסלול טיול מרהיב- ביתו של הצייר אלכסנדר נוזל צילום: ניר יבלונקה

חלק רביעי- בשבילי ההיסטוריה

נחזור אחורה על עקבותינו ונפנה ימינה בתחנת הרכבת לרחוב רנלג נעלה ונפנה ימינה לרחוב Raynouard.  נטפס אל מס 66 פינת 2 Av. du Colonel Bonnet. הסתכלו על חזית הבניין שם תמצאו כיתוב ותבליט דיוקן.  זהו בניין מגוריו של שגריר ארהב" בפריז בנג'מין פרנקלין בשנים 1777-1785. שם גם הניח את כליא הברק (הארקה) הראשון שנבנה בצרפת.

עכשיו נבקר בביתו של הסופר בלזאק שנמצא מטרים ספורים בהמשך הרחוב. הכניסה לבית היא חינם וכיום יש כניסה חדשה עם מודיעין ספריה ומעלית, או שתוכלו פשוט לרדת במדרגות. תוכלו גם לשבת להתרענן ממשקה או כיבוד קל מהקפיטריה החדשה שנפתחה בגינה המקסימה עם נוף לאייפל. חזרו לביתו של פרנקלין מול הדלת הכחולה במס 70 ישנם מדרגות רדו בהם ופנו שמאלה לרחוב Berton. באמצע תראו דלת ירוקה גדולה ולצידה על הקיר שלט, אתם כרגע נמצאים בגבול הקדום בין שכונת פאסי לשכונת אטואל. מרגישים פריז אחרת לא? נצא מהסמטה ואנו ברחוב אנקרה. למה השם אנקרה? מכיוון שכאן שוכנת שגרירות טורקיה בשטחה של אוטל דה למבל מהמאה ה-17 ובה התגוררה הנסיכה מלמבל חברתה הטובה של המלכה מארי אנטואנט.

נמשיך טיפה ברחוב מרסל פרוסט ומול פארק פאסי נעלה במדרגות ונפנה ימינה שוב ברחוב ריינוארד נתחבר לרחוב Bd Delessert בדרכנו לגני טרוקדרו. דקה לפני שנגיע נראה פסל מרשים. זהו מונומנט לזכרו של המשורר הפורטוגלי המפורסם, לואיס דה קאמוס (1525-1580). הפסל המרשים הוא עבודתה של הפסלת קלרה מנרס משנת 1987. בחזית נראה את פסל החזה של המשורר, מחברת, עט וחרב מונחים על אדן האבן. בתחתית נראה את סמלה של פורטוגל. המשורר פחות מוכר לנו אך על חשיבותו ניתן ללמוד מכך  שיום מותו העשירי ביוני הוא גם יום העצמאות של ארצו. 

במעלה המדרגות נמצאת אחת מנקודות התצפית והצילום הידועות ביותר לעבר מגדל אייפל. אני בטוח שאתם לא תהיו שם לבד, בטח לא בשקיעה.

מסלול טיול מרהיב, מסלול טיול מרהיב בפריז סביב רובע 15 ורובע 16
פסלו של לואיס דה קאמוס רובע 16 פריז צילום: ניר יבלונקה

אז זהו קוראים יקרים, הגענו לגני הטרוקדרו וכאן מסתיים מסלול טיול מרהיב שלנו. מקווה שנהניתם. תודה

מעוניינים ללון במלונות חמישה כוכבים?

בואו להכיר את כנסיית מדלן כפי שלא הכרתם מעולם.

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים לקריאה

הרשמו לעדכונים שלנו על כל מה שחם בפריז

תוכלו להפרד מהרשימה בכל עת. אנו לא שולחים דואר זבל ולא נעביר את פרטיכם לאף גורם אחר !

כתיבת תגובה

מלונות ודירות במחירים משתלמים בצרפת:

Booking.com

שתפו עם חברים ומשפחה

https://www.paristhroughthelens.com/?p=10331