מסלול טיול רובע 20 פריז- שמפניה הקטנה

גם בפריז אפשר למצוא מקומות מיוחדים טובלים בירוק, כמו למשל חבל שמפניה בצרפת. כמו בשכונת בלוויל הסמוכה גם כאן תמצאו רחובות קטנים ושקטים, טבולים בירוק שבתי לבנים צבעוניים משלימים אותם. זהו מסלול לא ארוך אך מעניין ברובע 20 של העיר שלא הרבה מכירים אך בשביל זה אני פה, בואו נתחיל.

כתבה מעודכנת מאי 2024

רובע 20 וחבל שמפניה הקטנה

בואו נתחיל ונגיע לתחנת המטרו של קו 3 port de bagnolet יציאה מס 2 bd mortier. מי שירצה יכול תחילה לחצות את הכביש ולהיכנס לגינת square severine הפסטורלית. כאשר נחזור ונחצה את הכביש מיד נבחין בשינוי הנוף והארכיטקטורה. נצמד לבתי האבן בשדרת pierre mauilard עד שנגיע למדרגות. בואו נעלה במדרגות שמוליכות אותנו לרחוב Irenee Blanc, ברוכים הבאים לחבל שמפניה הקטן בפריז. הרחובות בצורת מעגל Jules Siegfried ו  Paul Strauss משלימים את הגבעה הפסטורלית. פשוט שוטטו לכם ברחובות השקטים, התעקבו על הבתים המיוחדים, וגם אם אתם מתבלבלים לרגע, אז כן אתם בפריז.

רובע 20, מסלול טיול רובע 20 פריז- שמפניה הקטנה
רובע 20 פריז- שמפניה הקטנה צילום: ניר יבלונקה

אדית פיאף

אחרי ששבענו מהיופי של שמפניה הקטנה נרד ברחוב Rue Émile Pierre Casel עד לבר פינתי שנושא את שמה של הזמרת אדית פיאף. על קירות הבר תלויים תמונות של הזמרת המפורסמת ובעליה השונים. אני פשוט ישבתי על הבר לכוס קפה ביחד עם כמה מתושבי השכונה המחוספסים, אווירה של פעם שלא השתנתה. בצמוד לבר בכיכר הפשוטה שגם נושאת את שמה עומד פסלה של  אדית פיאף. 

רובע 20, מסלול טיול רובע 20 פריז- שמפניה הקטנה
כיכר אדית פיאף-צילום ניר יבלונקה
רובע 20, מסלול טיול רובע 20 פריז- שמפניה הקטנה
בר אדית פיאף-צילום ניר יבלונקה

רובע 20- בטיגנול

נרד ברחוב bagnolet עד שנגיע ל pavilion hermitage השריד האחרון למה שהיה פעם השטח של טירת בניולט. טירה זו נרכשה ע"י הדוכסית מאורלאן בתם של לואי ה-14 ומאדם מונטספן ושם התגוררה עד מותה. במאה ה-19 הטירה נהרסה וההרמיטאג' הוא השריד האחרון. כאן נפגשו בזמן המהפכה לתכנן את שחרורו של המלך לואי ה-16 בדרך לגיליוטינה. המבנה עצמו נחשב לאחוזת הקיץ האחרונה בפריז. נמשיך במסלול טיול ברחוב עד village de charonne שעיקר העניין בו היום הוא הכנסייה וקטע הראשון של רחוב saint blaise. מרצפות האבן והעציצים הצבעוניים לאורך הקטע הם נקודת צילום חביבה. ממשיכים עד מס 102 מה שהייתה פעם תחנת רכבת ceinture ואם נחצה את הכביש נראה את מסילת הרכבת הישנה שהייתה מקיפה את פריז בטבעת.

רובע 20, מסלול טיול רובע 20 פריז- שמפניה הקטנה
מסלול טיול רובע 20 פריז -Charonne quarter צילום: ניר יבלונקה

בלוויל ובית קברות פר לשז

ממשיכים ברחוב מגיעים לתחנת מטרו אלכסנדר דיומא. עכשיו מחליטים האם להיכנס לבית הקברות פר לשז שזה סיור בפני עצמו של 4 שעות לפחות בבית הקברות הגדול של פריז. אפשרות שנייה היא להמשיך לפארק בלוויל, להינות מתצפית יפה על העיר ולנוח בבית קפה נחמד בפינת הרחוב. נרד במדרגות הפארק לשדרות בלוויל ופה מסתיים מסלולנו המיוחד בתחנת המטרו. 

רובע 20 פארק בלוויל

רובע 20, מסלול טיול רובע 20 פריז- שמפניה הקטנה
aerial view of the Parc de Belleville in Paris, France

נחזור קצת אחורה נפנה שמאלה ברחוב piat ונכנס לתצפית במעלה פארק בלוויל. באם תרצו לנוח תוכלו לשבת בבית קפה נחמד בפינת הרחוב. נרד לשוטט ברחבי הפארק נצא ממנו חזרה לשדרות בלוויל ופה מסתיים מסלולנו המיוחד בתחנת המטרו. מקווה שנהניתם ממסלול טיול רובע 20 פריז, תודה.

נהניתם מהטיול? בואו לטייל איתי ברובע 19.

כמה טוב אתם מכירים את שכונת בלוויל?

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים לקריאה

הרשמו לעדכונים שלנו על כל מה שחם בפריז

תוכלו להפרד מהרשימה בכל עת. אנו לא שולחים דואר זבל ולא נעביר את פרטיכם לאף גורם אחר !

כתיבת תגובה

מלונות ודירות במחירים משתלמים בצרפת:

Booking.com

שתפו עם חברים ומשפחה

https://www.paristhroughthelens.com/?p=2359